loading...
مجله تفریحی BROZ BASHID
broz bashid بازدید : 71 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

30 کلید میان‌بر جدید در «ویندوز 8»

 

 

کلیدهای میان‌بر همواره باعث تسریع در کار با ویندوز شده و علاوه بر آن شما را در کار با کامپیوتر حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهند. در ویندوز جدید شرکت «مایکروسافت» با نام «ویندوز 8» نیز کلیدهای میان‌بر جدیدی وجود دارند که موجب تسهیل کار کاربران می‌گردند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 30 کلید میان‌بر جدید در «ویندوز 8» بپردازیم.

1. Win + Print Screen: گرفتن عکس از صفحه نمایش (تصویر مستقیماً در Pictures Library و با فرمت PNG ذخیره می‌گردد).
2. Win + C: باز نمودن Charms Bar ویندوز.
3. Win + Tab: باز نمودن Switch List ویندوز جهت انتخاب برنامه‌های در حال اجرا.
4. Win + Q: باز نمودن قسمت جستجوی عمومی ویندوز.
5. Win + W: جستجو درون تنظیمات سیستم.
6. Win + F: جستجو درون فایل‌ها.
7. Win + Z: دسترسی به تنظیمات برنامه‌های Metro.
8. Win + I: باز نمودن منوی تنظیمات ویندوز.
9. Win + P: باز نمودن تنظیمات مربوط به صفحه نمایش دوم یا پروژکتور.
10. Win + H: دسترسی به صفحه Share Settings.
11. Win + K: باز نمودن صفحه تنظیمات مربوط به سخت‌افزارهای متصل.
12.Win + X: باز نمودن منوی System Utility Settings در در پایین سمت چپ صفحه.
13.Win + T: پیش‌نمایش پنجره‌های باز در نوار وظیفه ویندوز.
14.Win + U: باز نمودن پنجره Ease of Access Center.
15. Win + E: باز نمودن Windows Explorer.
16.Win + R: باز نمودن پنجره Run.
17. Win + Pause: باز نمودن پنجره System Properties.
18. Win + Enter: باز نمودن Windows Narrator.
19. . + Win + Shift: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت راست صفحه.
20. . + Win: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت چپ صفحه.
21. , + Win: پیش‌نمایش دسکتاپ (Aero Peek).
22. Win + D: مراجعه به دسکتاپ.
23. Win + M: کمینه‌سازی تمام پنجره‌های باز.
24. Win + B: بازگشت به دسکتاپ.
25. Win + J: جابجایی برنامه کانونی در میان برنامه‌های در حال اجرای Metro.
26: Win + L: قفل صفحه نمایش.
27: Win + Page Up/ Page Down: جابجایی بین صفحه نمایش اصلی و فرعی (در صورت استفاده از صفحه نمایش دوم مانند پروژکتور).
28. Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Start): بزرگنمایی صفحه.
29. Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Desktop): تغییر اندازه آیکن‌ها.
30. Ctrl + Shift+ N: ایجاد یک پوشه جدید در دایرکتوری کنونی.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Win بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد و لوگوی ویندوز بر روی آن درج شده است.

30 کلید میان‌بر جدید در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 76 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8»

 

 

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

1. خاموش کردن دستگاه
خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی کلیدهای ترکیبی Win+C را فشار داده و در منوی ظاهر شده در سمت راست صفحه Settings را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد
در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

3. عبور سریع از Lock Screen
در نمایه Metro «ویندوز 8» صفحه‌ای به نام Lock Screen تعبیه شده است که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می‌توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می‌توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.

4. جستجوی سریع
در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می‌گردد.

5. مشاهده برنامه‌های مورد علاقه به هنگام جستجو
در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده به چشم می‌خورد. برای ویرایش این لیست می‌توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت‌راست صفحه کلیک کرده و برنامه‌های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.

6. باز نمودن Task Manager
در «ویندوز 8» نیز به مانند ویندوزهای قبلی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc می‌توانید به Task Manager ویندوز دسترسی داشته باشید.

7. راه‌اندازی مجدد Windows Explorer
در «ویندوز 8» به مانند ویندوزهای قبلی امکان بستن کامل سرویس Windows Explorer یا explorer.exe وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید پس از مراجعه به Task Manager و انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart موجود در Task Manager کلیک کنید تا این سرویس از نو راه‌اندازی شود.

8. باز نمودن سریع منوی File History
شما می‌توانید برای مشاهده تاریخچه هر فایل از قابلیت File History در «ویندوز 8» استفاده کنید. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا فایل خود را به نسخه قبلی آن بازگردانی کنید. برای این کار در هر پوشه، برای دسترسی سریع به File History می‌توانید از سه دکمه پایین صفحه استفاده کنید. این دکمه‌ها امکان بازگردانی فایل انتخابی را فراهم می‌کنند.

9. پیش‌نمایش پشتیبان فایل‌ها
فایل‌های Backup یا پشتیبان برخی فایل‌ها که توسط قابلیت File History فراهم شده است، به صورت تصاویر کوچک نمایش داده می‌شود. کافی است آیکن آن‌ها را انتخاب نمایید تا محتویات آن‌ها قابل مشاهده شود.

10. افزودن برنامه‌های دیگر به صفحه آغازین نمایه Metro
شما می‌توانید علاوه بر برنامه‌هایی نظیر Weather و News، برنامه‌های دیگری را نیز به صفحه آغازین نمایه Metro اضافه کنید. برای این کار کافی است نام برنامه را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج جستجو بر روی آن راست‌کلیک نموده و Pin را انتخاب نمایید. برای این که این برنامه از این قسمت حذف شود، می‌توانید مجدد راست‌کلیک کرده و Unpin را انتخاب نمایید.

10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 63 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8»

 

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8»به چشم می‌خورد، نوار Switch List است. این نوار که در سمت چپ ویندوز به صورت عمودی ظاهر می‌شود، لیست پنجره‌ها و نرم‌افزارهایی که باز هستند را نشان می‌دهد. مشابه این قابلیت که در ویندوزهای قبلی توسط Alt+Tab فراهم می‌شد اکنون جای خود را به Switch List داده است. جهت آشنایی بیشتر شما با این قابلیت، در این ترفند قصد داریم به معرفی 5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8» بپردازیم.

ابتدا دقت داشته باشید نوار Switch List زمانی کارکرد دارد که یک برنامه در حال اجرا باشد.
روش‌های استفاده از نوار Switch List به صورت زیر است:

1- کلیدهای ترکیبی Win+Tab را فشار داده و سپس برای پیمایش بروی پنجره‌های فعال کلید Tab را بزنید. با رها کردن کلید Tab، برنامه‌ای که در حالت انتخاب باشد باز می‌شود.

2-کلیدهای ترکیبی Win+Tab+Ctrl را فشار داده و سپس کلید Tab را بزنید تا بین پنجره‌های فعال چرخش صورت گیرد. سپس برای انتخاب برنامه مورد نظر از کلید Enter استفاده نمایید. در این حالت با رها کردن Tab اتفاقی نمی‌افتد.

3- روش کار همانند دو روش قبل است، با این تفاوت که با استفاده از کلیک چپ ماوس نیز می‌توانید برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

4. نشان‌گر ماوس را بر روی بالای سمت چپ نمایش‌گر اصلی ببرید تا تصویر کوچک پیش‌نمایش برنامه‌های اجرا شده اخیر نمایان شود. سپس نشان‌گر ماوس را از همان امتداد سمت چپ به سمت پایین حرکت داده تا نوار Switch List باز شود. در نهایت برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

5. نشان‌گر ماوس را بر روی پایین سمت چپ نمایش‌گر اصلی برده تا مانند روش قبل تصویر کوچک پیش‌نمایش برنامه‌های اجرا شده اخیر پدیدار شود. حال نشان‌گر ماوس را از همان امتداد سمت چپ به سمت بالا حرکت دهید تا نوار Switch List باز شود. در نهایت برنامه در حال اجرای مورد نظر را انتخاب نمایید.

5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 96 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

از بین بردن واترمارک موجود در دسکتاپ در نسخه پیش‌نمایش «ویندوز 8»

 

در صورتی که شما نیز نسخه Consumer Preview ویندوز 8 را نصب کرده باشید حتماً عنوان ویندوز و شماره ساخت آن را دیده‌اید که به صورتی شفاف در در سمت راست پایین صفحه دسکتاپ حک شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه حذف این واترمارک از روی صفحه دسکتاپ بپردازیم.

در قدم اول، فایل‌های کمکی لازم را از لینک زیر دریافت نمایید:

سپس فایل را از حالت فشرده خارج نمایید.
اکنون وارد پوشه Take Ownership شده و بر روی فایل InstallTakeOwnership.reg دوبار کلیک کنید. به هنگام مشاهده پیغام ظاهر شده بر روی دکمه Yes کلیک کنید.
اکنون به مسیر زیر بروید:

C:\Windows\System32\en-US

فایل shell32.dll.mui را یافته و بر روی آن راست کلیک کرده و Take Ownership را انتخاب کنید.حال به مسیر زیر بروید:

C:\Windows\Branding\Basebrd\en-US

بر روی فایل basebrd.dll.mui راست کلیک کرده و Take Ownership را انتخاب نمایید.
اکنون از فایلی که دانلود کرده‌اید، وارد پوشه Patched Files شده و فایل shell32.dll.mui را در محل Copy ،C:\Windows\System32\en-US و Replace نمایید.
همچنین فایل basebrd.dll.mui موجود در پوشه Patched Files را جایگزین فایل هم‌‌نام در پوشه C:\Windows\Branding\Basebrd\en-US نمایید.
در مرحله پایانی کلیدهای ترکیبی Ctrl+X را فشار دهید و پس از نمایش منوی Quick Access بر روی (Command Prompt (Admin کلیک کنید.
اکنون در محیط CMD عبارت mcbuilder را وارد نموده و Enter کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید و سپس یک‌بار ویندوز را Restart نمایید.
پس از ورود مجدد به ویندوز خواهید دید که خبری از واترمارک موجود در صفحه دسکتاپ نیست.

از بین بردن واترمارک موجود در دسکتاپ در نسخه پیش‌نمایش «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 91 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن Lock Screen در «ویندوز 8»

 

یکی از ویژگی‌های جدیدی که در ویندوز 8 وجود دارد «صفحه قفل» یا «Lock Screen» است. این صفحه که به هنگام ورود به حساب کاربری در ویندوز نمایش داده می‌شود در درجه اول برای صفحات نمایش لمسی بهینه شده است. در این صفحه علاوه بر یک تصویر پشت‌زمینه، اطلاعاتی نظیر تاریخ، زمان و اطلاع‌رسانی‌هایی در خصوص سیستم به چشم می‌خورد. با وجود زیبا بودن این صفحه، وجود آن باعث افزایش مراحل مورد نیاز برای ورود به حساب کاربری در ویندوز خواهد شد. در صورتی که دوست دارید دیگر این صفحه را نبینید و آن را غیرفعال کنید در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار داده و در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد نمایید (این کار را می‌توانید در صفحه Start نیز صورت دهید).
اکنون در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ پنجره به مسیر Computer Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Personalization بروید.
حال از قسمت دیگر پنجره بر روی Do not display the lock screen دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
اکنون اگر یک‌بار از حساب کاربری خود خارج شوید خواهید دید به هنگام ورود مجدد، به جای صفحه Lock مستقیماً وارد صفحه Login به ویندوز خواهید شد.

غیرفعال کردن Lock Screen در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 89 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

بازگردانی منوی Start به «ویندوز 8»

 

یکی از تغییرات بزرگی که در نسخه Consumer Preview ویندوز 8 شاهد بوده‌ایم حذف دکمه Start از نوار تسک‌بار ویندوز است. از همان ویندوز 95 تاکنون، دکمه Start در پایین و سمت چپ صفحه نمایش خودنمایی می‌کرد و اکنون در ویندوز 8 خبری از آن نیست. با توجه به تغییرات ساختاری که در ویندوز 8 رخ داده است منوی Start به طور کلی جای خود را به صفحه Start داده است و دیگر خبری از آن منوی قبلی نیست. با این حال با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید منوی Start را در ویندوز 8 در اختیار داشته باشید.

بدین منظور نیازمند یک برنامه جانبی به نام Start8 هستیم. به وسیله این برنامه می‌توان منوی Start را در ویندوز 8 بازگردانی کرد.
ابتدا این برنامه را از اینجا و یا سایت سازنده به نشانی http://www.stardock.com/products/start8 دریافت نمایید.
پس از نصب برنامه بلافاصله دکمه Start ظاهر خواهد شد و با کلیک بر روی آن منوی Start ظاهر خواهد شد.

همچنین شما می‌توانید به محتویات موجود در منوی Start به روشی دیگر نیز دسترسی داشته باشید. بدین صورت که:
ابتدا بر روی فضای خالی از تسک‌بار راست کلیک کنید و از منوی Toolbars بر روی New Toolbar کلیک نمایید.
در جلوی عبارت Folder آدرس زیر را عیناً Copy و Paste نموده و بر روی دکمه Select Folder کلیک کنید:

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\

اکنون این پوشه جدید اضافه شده به تسک‌بار که با عنوان Start Menu مشخص شده است را با استفاده از ماوس بگیرید و در انتهای سمت چپ تسک‌بار رها کنید (دقت کنید برای این کار تسک‌بار نباید در حالت قفل باشد؛ بر روی تسک‌بار راست کلیک کرده و تیک Lock the taskbar را بردارید).
فلش کوچک کنار Start Menu عملکردی مشابه با دکمه Start خواهد داشت.

همچنین برنامه‌هایی مشابه با Start8 نیز وجود دارد که امکان در اختیار داشتن منوی Start در ویندوز 8 را ممکن می‌سازند. برای دریافت این برنامه‌ها می‌توانید به لینک‌های زیر رجوع کنید:
http://lee-soft.com/vistart
http://www.startmenu7.com
http://www.liberkey.com


بازگردانی منوی Start به «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 77 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

فعال کردن حالت Safe Mode در «ویندوز 8»

 

حالت Safe Mode ویندوز، حالتی است که مواقع اضطرار به کمک شما می‌آید تا مشکلات مربوط به ویندوز را برطرف نمایید. در ویندوز 7 و ویندوزهای قبلی با فشردن کلید F8 امکان ورود به Safe Mode وجود داشت. اما در ویندوز 8 در صورتی که به هنگام بوت سیستم‌عامل کلید F8 را بزنید گزینه‌های دیگری نمایش داده خواهد شد که در آن اثری از Safe Mode نیست. در این ترفند قصد داریم نحوه فعال‌سازی حالت Safe Mode در ویندوز 8 را برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
در صفحه آغازین Start ویندوز 8، کلیدهای ترکیبی Ctrl+C را بزنید و در قسمت Search Apps عبارت Command Prompt را وارد نمایید.
بر روی Command Prompt راست‌کلیک کرده و از منوی Advanced بر روی Run as administrator کلیک کنید.
پس از باز شدن پنجره Command Prompt، دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:

bcdedit /enum /v

این دستور اطلاعاتی در خصوص Windows Boot Manager و Windows Boot Loader نمایش می‌دهد.
اکنون ما از قسمت Windows Boot Loader به دو عبارت مقابل identifier و description احتیاج داریم.
بدین صورت که دستور بعدی که باید در CMD وارد کنیم به شکل زیر است:

"(bcdedit / copy {identifier} /d “{description} (Safe Mode

به جای {identifier} باید کد مقابل identifier را وارد نموده و به جای {description} نیز عبارت مقابل description که نام کامل ویندوز است را وارد نمایید.
برای Copy کردن این عباران در CMD بایستی با استفاده از ماوس متن مورد نظر را به حالت انتخاب درآورده و کلید Enter را بزنید. با راست کلیک بر روی صفحه و انتخاب Paste نیز می‌توانید متن را Paste کنید.
دستور زیر به عنوان یک مثال درج شده است:

"(bcdedit /copy {86ff8015-e24d-11e0-961e-d867e031ec3b} /d "Windows 8 Consumer Preview (Safe mode

در مرحله بعد، کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید و در پنجره Run عبارت msconfig را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره System Configuration، به تب Boot بروید و اطمینان پیدا کنید موردی که شما اضافه کردید در این لیست وجود دارد.
مورد جدید اضافه شده را انتخاب نموده و تیک گزینه Safe Boot را بزنید.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کرده و ویندوز را Restart نمایید.
حال پیش از ورود به ویندوز منویی نمایش داده خواهد شد که با انتخاب مورد جدیدی که در آن عبارت Safe Mode درج شده است می‌توانید وارد محیط Safe Mode ویندوز 8 شوید.

برای غیرفعال کردن این قابلیت می‌توانید در همان تب Boot در System Configuration، مورد جدید اضافه شده را Delete کنید.

فعال کردن حالت Safe Mode در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 74 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

ورود مستقیم به دسکتاپ پس از راه‌اندازی «ویندوز 8»

 

در «ویندوز 8» بر خلاف ویندوزهای قبلی، پس از ورود به ویندوز، کاربر مستقیماً وارد صفحه دسکتاپ نمی‌شود. بلکه ابتدا صفحه Metro Startup نمایان شده و پس از آن کاربر می‌تواند وارد صفحه دسکتاپ شود. در صفحه Metro Startup مجموعه‌ای از میان‌برها و برنامه‌ها جهت دسترسی سریع‌تر وجود دارد. اما در صورتی که به این صفحه علاقه‌ای ندارید و دوست دارید مانند گذشته پس از بوت شدن ویندوز وارد صفحه دسکتاپ خود شوید، در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 روش مختلف برای حذف Metro Startup و ورود مستقیم به صفحه دسکتاپ در «ویندوز 8» بپردازیم.

روش اول
این روش آسان‌ترین روش برای این کار می‌باشد.
کافی است به پوشه C:\Windows\System32 مراجعه نمایید.
اکنون فایل shsxs.dll را یافته و آن را با استفاده از راست کلیک و انتخاب Rename به نامی دیگر مثلاً shsxs_backup.dll تغییر نام دهید.
با این کار دیگر خبری از صفحه Metro Startup نبوده و ویندوز مستقیماً وارد دسکتاپ می‌شود.
در صورتی که قصد بازگردانی صفحه Metro Startup را داشتید نیز می‌توانید مجدداً shsxs_backup.dll را به shsxs.dll تغییر نام دهید.

روش دوم
این روش از طریق تغییرات در رجیستری ویندوز صورت می‌پذیرد. با این روش ظاهر Metro به طور کلی غیرفعال خواهد شد.
بدین منظور ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود. سپس عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایش‌گر رجیستری ویندوز باز شود.
حال به آدرس زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

بر روی RPEnabled دوبار کلیک نموده و مقدار Value آن را بر روی 0 تنظیم کرده و ‌OK کنید.
با راه‌اندازی مجدد ویندوز خواهید دید که ظاهر ‌Metro غیرفعال شده و مستقیماً به صفحه دسکتاپ خواهید رفت.
برای بازگردانی Metro نیز می‌توانید مجدد به RPEnabled مقدار 1 بدهید.

روش سوم
این روش با استفاده از یک برنامه جانبی به نام Metro UI Tweaker انجام می‌گیرد.
ابتدا برنامه را از اینحا دانلود نمایید.
فایل را از حالت فشرده خارج کرده و بر روی Metro UI Tweaker.exe راست کلیک نموده و Run as administrator را انتخاب نمایید تا برنامه اجرا شود.
پس از اجرای برنامه گزینه Disable Metro Start Menu را انتخاب نموده و دکمه Apply را بزنید و با انتخاب Yes ویندوز را Restart نمایید.
با این کار صفحه آغازین Metro غیرفعال خواهد شد.
با استفاده از این برنامه و گزینه‌های دیگر آن می‌توانید قسمت‌های دیگر ‌Metro را نیز غیرفعال کنید.
با انتخاب گزینه Enable Metro Start Menu and Ribbon میتوانید تمام مواردی که غیرفعال کرده‌اید را مجدد بازگردانی نمایید.

ورود مستقیم به دسکتاپ پس از راه‌اندازی «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 71 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در «ویندوز 8»

 

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.

برای این کار:
از صفحه اصلی نمایه Metro، بر روی Control Panel کلیک کنید.
در محیط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روی Create a Picture Password کلیک کنید.
رمز عبوری که برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید. اطمینان پیدا کنید حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً حتماً رمز عبوری تعیین نموده باشید، چرا که در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد.
در صفحه بعد بر روی Choose picture کلیک کنید.
تصویری را به دلخواه خود انتخاب نمایید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
سپس بر روی Use this picture کلیک نمایید.
اکنون شما می‌توانید در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را بر روی قسمتی از عکس که مد نظرتان است رسم نمایید. با هر بار رسم خط یا نقطه، به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شوید. این کار را در نهایت بایستی یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشید بایستی که این رمز عبور تصویری را وارد کنید.

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 89 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

مخفی کردن روبان جدید «ویندوز 8»

 

شرکت «مایکروسافت» به طور رسمی در تاریخ 13 سپتامبر 2011 از نسخه‌ی پیش‌نمایش «ویندوز 8» رونمایی کرد. این نسخه که مخصوص تولیدکنندگان نرم‌افزار است خیلی زود در اینترنت برای دانلود قرار گرفت. در نتیجه اگر دوست دارید که زودتر از دیگران کار با «ویندوز 8» را امتحان کنید می‌توانید آن را از اینترنت دانلود کرده و نصب کنید، هر چند این نسخه، نسخه‌ی اولیه «ویندوز 8» بود و پایدار نیست اما با نصب آن می‌توانید محیط و امکانات جدید «ویندوز 8» را تجربه کنید. ما نیز در وب‌سایت از این پس به معرفی ترفندهای این ویندوز جدید خواهیم پرداخت.
یکی از قابلیت‌های جدیدی که در «ویندوز 8» به چشم می‌خورد وجود یک روبان در محیط «ویندوز اکسپلورر» است، مشابه آن چیزی که در نسخه‌های جدید «مایکروسافت آفیس» به چشم می‌خورد. روبان (Ribbon)، نوار ابزار بزرگی است که دکمه‌های مختلف کاربردی درون آن گنجانده شده است. هر چند این روبان، انجام بسیاری از کارها را ساده می‌کند اما در عین حال فضای زیادی از پنجره‌ها را نیز اشغال می‌کند. در نتیجه اگر به این روبان بزرگ علاقه‌ای ندارید و دوست دارید محیط «ویندوز اکسپلورر»، همانند «ویندوز 7» باشد با استفاده از این ترفند می‌توانید آن را به طور پیش‌فرض مخفی کنید و در زمان نیاز مجدد آن را بازگردانید.

بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کرده و عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

Computer Configuration –> Administrative Templates –> Windows Components –> Windows Explorer

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Start Windows Explorer with Ribbon minimized دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده، گزینه Enabled را به حالت انتخاب درآورده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
اکنون در صورت باز کردن یک پنجره در محیط «ویندوز اکسپلورر»، اثری از روبان نخواهد بود. با کلیک بر روی فلش کوچکی که در سمت راست و بالای پنجره به چشم می‌خورد، می‌توانید مجدد روبان را بازگردانی کنید.
برای این که همه چیز به حالت ابتدایی بازگردد نیز در مسیر طی شده، بایستی گزینه Disabled را انتخاب نمایید.

مخفی کردن روبان جدید «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 75 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

دسترسی به منوی Advanced Boot Options در «ویندوز 8»

 

یکی از تفاوت‌هایی که در ویندوز 8 نسبت به ویندوزهای قبلی وجود دارد، عدم دسترسی به منوی Advanced Boot Options به هنگام بوت شدن ویندوز است. در ویندوز 7 و ویندوزهای قبلی، در صورت فشردن کلید F8 به هنگام بوت شدن ویندوز و در صفحه Windows Boot Manager، منویی با عنوان Advanced Boot Options نمایان می‌شود که گزینه‌هایی نظیر Repair Your Computer ،Safe Mode و... در آن به چشم می‌خورد. اما در ویندوز 8 با فشردن کلید F8 اتفاقی نمی‌افتد چرا که نحوه دسترسی به این منو در ویندوز 8 مقداری متفاوت است. در این ترفند به نحوه دسترسی به منوی Advanced Boot Options در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار دهید تا نوار Charms در سمت راست صفحه نمایان شود.
اکنون بر روی Settings کلیک کرده و پس از آن بر روی More PC settings کلیک کنید.
در پنجره PC settings، از قسمت سمت چپ بر روی General کلیک کرده و سپس از قسمت راست پنجره، در قسمت Advanced startup بر روی دکمه Restart کلیک نمایید.
حالا صبر کنید تا ویندوز مجدد راه‌اندازی شود.
با راه‌اندازی مجدد ویندوز، مستقیماً وارد منوی Startup Options خواهید شد.
اکنون به Troubleshoot و سپس Advanced options رفته و بر روی Windows Startup Settings کلیک کنید.
حالا بر روی Restart کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا وارد منوی Advanced Boot Options شوید.

دسترسی به منوی Advanced Boot Options در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 87 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

جلوگیری از باز شدن فایل‌ها در محیط Metro در «ویندوز 8»

 

در صورتی که پس از نصب ویندوز 8، در محیط دسکتاپ یا Windows Explorer به عنوان مثال یک فایل تصویری را اجرا کنید خواهید دید که ویندوز مجدد به محیط Metro بازگشته و تصویر در این محیط باز خواهد شد. این موضوع برای کاربرانی که عادت داشته‌اند تصویر توسط ابزار Windows Photo Viewer و در همان محیط باز شود چندان ایده‌ال نیست. علاوه بر این، فایل‌های صوتی و تصویری نیز به همین صورت اجرا خواهند شد نه توسط Windows Media Player. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تغییر نرم‌افزار اجراکننده پیش‌فرض فایل‌ها در محیط ویندوز 8 بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلید Win را فشار داده و در قسمت جستجو عبارت Default Programs را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده بر روی Set your default programs کلیک کنید.
در لیست برنامه‌های موجود، Windows Photo Viewer را انتخاب نموده و بر روی گزینه Set this program as default کلیک کنید.
با این کار عکس‌ها از این پس به طور پیش‌فرض توسط Windows Photo Viewer باز خواهند شد.
همچنین این کار را با برنامه Windows Media Player انجام دهید تا فایل‌های صوتی و تصویری نیز به طور پیش‌فرض توسط Windows Media Player اجرا شوند.
البته دقت داشته باشید شما می‌توانید برای اجرا این فایل‌ها، اجراکننده‌های مورد نیاز دیگر خود را نصب کنید و آن‌ها را به عنوان اجراکننده پیش‌فرض انتخاب نمایید.

جلوگیری از باز شدن فایل‌ها در محیط Metro در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 99 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن Windows Store در «ویندوز 8»

 

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 8 به چشم می‌خورد Windows Store یا فروشگاه ویندوز است. در محیط Windows Store برنامه‌های مخصوص Metro و همچنین برنامه‌های دسکتاپی جهت سهولت کاربران برای دریافت به طور رایگان و غیررایگان قرار گرفته است. در صورتی که به این قابلیت جدید احتیاجی ندارید در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن آن در محیط ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

برای این کار:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
سپس عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ صفحه، به مسیر زیر بروید:

User Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Store

اکنون از سمت راست پنجره، بر روی Turn off the Store application دوبار کلیک نمایید.
در پنجره جدید باز شده، گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
در مرحله بعد مجدد کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run عبارت gpupdate /force را وارد نمایید.
با انجام مراحل فوق Windows Store غیرفعال خواهد شد و به هنگام ورود به آن پیغامی مبنی بر غیردسترس بودن آن نمایان می‌شود.

برای فعال نمودن مجدد آن نیز کافی است در همان پنجره‌ی Turn off the Store application، گزینه Disabled را انتخاب نمایید.

غیرفعال کردن Windows Store در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 78 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن قابلیت جابجایی سریع بین برنامه‌های در حال اجرا در «ویندوز 8»

 

در ویندوز 8 در صورتی که در صفحات لمسی انگشت خود را در سمت چپ به صورت عرضی به سمت راست بکشید و یا نشانگر ماوس را در گوشه‌ی بالای سمت چپ صفحه نگه دارید، می‌توانید به طور سریع بین نرم‌افزارهای در حال اجرای Metro جابجا شوید. در صورتی که به این عملکرد علاقه‌مند نیستید، در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن آن خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار دهید.
پس از نمایش نوار کناری، بر روی More PC Settings کلیک کنید.
در Metro Control Panel، به قسمت General بروید.
اکنون در سمت راست صفحه، App switching را بر روی off تنظیم کنید.


غیرفعال کردن قابلیت جابجایی سریع بین برنامه‌های در حال اجرا در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 72 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

اجرای نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر «اینترنت اکسپلورر» از صفحه Start «ویندوز 8»

 

در ویندوز 8 دو نسخه از مرورگر Internet Explorer وجود دارد. یک نسخه که از صفحه Start Screen قابل اجرا می‌باشد (نسخه Metro) و نسخه دیگر که نسخه مخصوص دسکتاپ بوده و تنها از صفحه دسکتاپ قابل اجراست. نسخه‌ Metro برای تبلت‌ها و صفحات لمسی بهینه شده و ظاهری تمام صفحه دارد و در مقابل، نسخه دسکتاپ مانند نسخه‌های عادی اینترنت اکسپلورر بوده و توانایی اجرای افزونه‌های خارجی را نیز داراست. در این ترفند به معرفی نحوه اجرای نسخه دسکتاپ مرورگر اینترنت اکسپلورر از صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
در قدم اول بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و از منوی New بر روی Shortcut کلیک کنید.
در پنجره Create Shortcut و در قسمت Type the location of the item عبارت زیر را عیناً Copy و Paste نمایید:

%windir%\explorer.exe shell:::{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}

پس از کلیک بر روی دکمه Next، برای نام شورتکات عبارت «Internet Explorer» را وارد نموده و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
اکنون بر روی شورتکات ساخته شده راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
سپس در تب Shortcut بر روی دکمه Change Icon کلیک کنید.
در جعبه متنی عبارت زیر را Copy و Paste نموده و Enter کنید:

%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll

اکنون در میان آیکن‌های موجود، آیکن مخصوص اینترنت اکسپلورر را پیدا کرده و انتخاب کنید و در نهایت دو پنجره باز را OK کنید.
در پایان بر روی این شورتکات راست کلیک کرده و Pin to Start را انتخاب نمایید.
حال در صورت مراجعه به Start Screen و کلیک بر روی Internet Explorer، مستقیماً به نسخه مخصوص دسکتاپ از طریق این صفحه دسترسی خواهید داشت.

اجرای نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر «اینترنت اکسپلورر» از صفحه Start «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 73 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

مدیریت برنامه‌های اجرایی به هنگام راه‌اندازی ویندوز در «ویندوز 8»

 

در ویندوز 8، در صورت تایپ عبارت msconfig در Run و مراجعه به تب Startup در پنجره System Configuration، بر خلاف ویندوزهای قبلی اثری از لیست برنامه‌های اجرا شده به هنگام راه‌اندازی ویندوز نیست. در ویندوز 8، برای مشاهده برنامه‌های اجرا شده به هنگام راه‌اندازی ویندوز و غیرفعال کردن آن‌ها بایستی مراحل متفاوتی طی شود. در این ترفند به معرفی این موضوع خواهیم پرداخت. با غیرفعال کردن برنامه‌های غیرضروری، می‌توانید سرعت راه‌اندازی ویندوز را افزایش دهید.

برای این کار نیاز به مراجعه به Task Manger ویندوز داریم.
بدین منظور کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc را بزنید تا پنجره Task Manager مستقیماً باز شود.
اکنون به تب Startup بروید.
در این تب لیست برنامه‌های اجرا شده را خواهید دید و با انتخاب هر یک و کلیک بر روی دکمه Disable می‌توانید این برنامه‌ها را غیرفعال کنید تا به هنگام راه‌اندازی ویندوز، اجرا نشوند.


مدیریت برنامه‌های اجرایی به هنگام راه‌اندازی ویندوز در «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 84 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه نمایش Administrative Tools در صفحه Start «ویندوز 8»

 

در ویندوز 8، ابزارهای مدیریتی نظیر Event Viewer ،Computer Management ،Task Scheduler و... به طور پیش‌فرض در صفحه Start وجود ندارند. در صورتی که از این برنامه‌ها که به طور کلی Administrative Tools نامیده می‌شوند زیاد استفاده می‌کنید مطمئناً نبود آن‌ها را در صفحه آغازین ویندوز احساس خواهید کرد. در این ترفند به نحوه فعال کردن آیکن‌های برنامه‌های Administrative Tools در صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

برای این کار:
در همان صفحه Start، کلیدهای ترکیبی Win+C را بزنید تا نوار Charms در سمت راست صفحه نمایان شود.
اکنون بر روی Settings کلیک کنید.
سپس از منوی Start بر روی Settings کلیک کرده و گزینه Show administrative tools را بر روی Yes تنظیم کنید.
با این کار Administrative Tools در صفحه Start نمایش داده خواهد شد.
برای غیرفعال کردن آن نیز کافی است این گزینه را بر روی No تنظیم کنید.

نحوه نمایش Administrative Tools در صفحه Start «ویندوز 8» منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 69 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

دسترسی به Control Panel از صفحه Start ویندوز 8

 

در ویندوز 8 صفحه Start جایگزین منوی Start شده است. اما در این صفحه اثری از Control Panel قدیمی برای دسترسی مستقیم به آن نیست. بلکه تنها با تایپ عبارت Control Panel در قسمت جستجو و یا مراجعه به Windows Explorer می‌توان به آن دسترسی داشت. در این ترفند به نحوه دسترسی به Control Panel از صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب نمایید.
در قسمت Type the location of the item کد زیر را عیناً Copy و Paste نمایید:

%windir%\explorer.exe shell:::{26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683}

بر روی دکمه Next کلیک کرده و نام شورتکات را Control Panel تنظیم نمایید.
در نهایت بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
برای تغییر آیکن این شورتکات ساخته شده، بر روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
در تب Shortcut بر روی Change Icon کلیک نمایید.
در قسمت Looks for icons in this file، آدرس زیر را جایگزین نمایید:

%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll

اکنون از میان آیکن‌های موجود، آیکن Control Panel را انتخاب کرده و پنجره‌های باز را OK کنید.
در آخر بر روی این شورتکات راست کلیک کرده و Pin to Start را انتخاب نمایید.
اکنون با مراجعه به صفحه Start خواهید دید که Control Panel به این صفحه اضافه شده است و مستقیماً می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

دسترسی به Control Panel از صفحه Start ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 82 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

فعال کردن حالت شفاف پنجره‌ها در ویندوز 8

 

یکی از تغییراتی که در ویندوز 8 شاهد هستیم حذف حالت شیشه‌ای پنجره‌ها یا Aero Glass از ظاهر ویندوز است. هر چند که در ویندوز 8 تم جدیدی به نام Aero Lite رونمایی و جایگزین تم قبلی ویندوز 7 شده است اما این تم جدید به دلیل عدم شیشه‌ای بودن بسیار ساده به نظر می‌رسد و چندان جذاب نیست. در این ترفند قصد داریم روشی مخفی و جالب را برای شما بازگو کنیم که با استفاده از آن می‌توانید حالت Aero Glass را بر روی تم Aero Lite فعال کنید و حالت شیشه‌ای بودن را به ظاهر پنجره‌های ویندوز اضافه کنید.

بدین منظور:
ابتدا در فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.
در پنجره Personalization اطمینان پیدا کنید که یکی از تم‌های موجود در قسمت Aero themes در حالت انتخاب است.
سپس از قسمت پایین پنجره بر روی Windows Color کلیک کنید.
حال بدون این که کار دیگری کنید این پنجره را Minimze کنید (دقت کنید که پنجره را نبندید و تنها بر روی دکمه Minimize کلیک کنید تا پنجره موقتاً راهی نوار تسک‌بار شود).
اکنون مجدد بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید تا یک پنجره دیگر Personalization باز شود.
در این پنجره جدید در قسمت Basic and Hight Contrast Themes بر روی تم Windows Basic کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا صفحه مجدداً پدیدار شود.
حال پنجره قبلی Personalization را که Minimize کرده بودید را مجدداً باز کنید.
سپس یک‌بار تیک Enable transparency را بردارید و مجدد تیک آن را بزنید و در نهایت بر روی دکمه Save changes کلیک کنید.
کار تمام است و اکنون حالت Aero Glass به تم Aero Lite اضافه شده است.

لازم به ذکر است این ترفند بر روی نسخه Release Preview ویندوز 8 تست شده است.

فعال کردن حالت شفاف پنجره‌ها در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 49 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

افزودن گزینه‌های Power به منوی راست کلیک دسکتاپ در ویندوز 8

 

در ویندوز 8، دسترسی به گزینه‌های Power جهت خاموش کردن (Shutdown)، راه‌اندازی مجدد (Restart)، خروج از حساب کاربری (Log Off) و گزینه‌های مشابه همانند ویندوزهای قبلی آسان نیست و برای این کار باید ابتدا وارد نوار Charms شوید و با مراجعه به Settings و سپس Power گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این ترفند قصد داریم نحوه اضافه کردن کلیه گزینه‌های Power به راست کلیک دسکتاپ ویندوز 8 را برای شما بازگو کنیم تا از این پس بتوانید بسیار آسان و سریع به این گزینه‌ها دسترسی داشته باشید.

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
سپس عبارت Notepad را وارد کرده و Enter بزنید تا برنامه Notepad ویندوز باز شود.
اکنون کد زیر را عیناً درون محیط Copy ،Notepad و Paste نمایید:

Windows Registry Editor Version 5.00

;www.Tarfandestan.com

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Power Menu]
"MUIVerb"="Power Menu"
"SubCommands"="lock;logoff;switch;sleep;hibernate;restart;shutdown;hybridshutdown"
"Icon"="shell32.dll,215"
"Position"="bottom"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\lock]
@="Lock"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\lock\command]
@="Rundll32 User32.dll,LockWorkStation"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\logoff]
@="Log Off"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\logoff\command]
@="Shutdown -l"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\switch]
@="Switch User"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\switch\command]
@="tsdiscon.exe"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\sleep]
@="Sleep"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\sleep\command]
@="rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Sleep"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\hibernate]
@="Hibernate"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\hibernate\command]
@="Shutdown -h"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\restart]
@="Restart"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\restart\command]
@="Shutdown -r -f -t 00"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\shutdown]
@="Shut Down"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\shutdown\command]
@="Shutdown -s -f -t 00"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\hybridshutdown]
@="Shut Down (Hybrid)"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CommandStore\shell\hybridshutdown\command]
@="Shutdown -s -f -t 00 -hybrid"

سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کرده و فایل را با نام دلخواه و پسوند reg. ذخیره نمایید (به عنوان مثال Tarfandestan.reg).
در نهایت به محل ذخیره این فایل رفته و بر روی آن دوبار کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Yes کلیک نمایید.
اکنون در صورتی که در فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید منوی Power Options را خواهید دید که با ورود به آن، به کلیه گزینه‌های مورد نیاز دسترسی خواهید داشت.

افزودن گزینه‌های Power به منوی راست کلیک دسکتاپ در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 63 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه‌ی استفاده از گوگل کروم به عنوان یک برنامه‌ی Metro در ویندوز 8

 

در محیط ویندوز 8، مرورگر اینترنت اکسپلورر را می‌توان در دو محیط Metro و دسکتاپ اجرا کرد. اما در صورتی که جزء کاربران مرورگر گوگل کروم هستید و دوست دارید این مرورگر را در حالت Metro اجرا کنید چه باید کرد؟ در این ترفند به نحوه‌ی استفاده از گوگل کروم به عنوان یک برنامه‌ی Metro در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+F را فشار دهید تا وارد محیط Search ویندوز شوید.
سپس در سمت راست صفحه، Settings را انتخاب کنید.
حال عبارت Default Programs را جستجو کرده و بر روی Default Programs کلیک کنید.
در پنجره باز شده بر روی Set your default programs کلیک کنید و سپس کمی صبر کنید.
اکنون در کادر سمت چپ، Google Chrome را انتخاب و سپس در سمت راست، Choose defaults for this program را انتخاب نمایید.
سپس در قسمت باز شده، گزینه‌های HTTP ،HTTPS و TEL را تیک بزنید و در آخر بر روی Save کلیک کنید.
اکنون وارد صفحه Start شده و به دنبال کاشی خاکستری رنگ گوگل کروم بگردید و بر روی آن کلیک کنید تا کروم در محیط مترو اجرا شود. اگر آن را پیدا نکردید ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+F را فشار بدهید. در سمت راست صفحه تمامی برنامه‌های متروی نصب شده در ویندور 8 لیست شده‌اند. در آن به دنبال Google Chrome بگردید و بر روی آن کلیک کنید.
لازم به ذکر است اگر دقت کنید خواهید دید که آیکن Internet Explorer مترو تغییر می‌کند و به شکل آیکن برنامه‌های نصب شده بر روی دسکتاپ نمایش داده می‌شود. علت آن تنظیم پیش‌فرض باز شدن فایل‌های HTTP ،HTTPS و TEL در گوگل کروم مترو است.
همچنین در صورتی که از انجام این کار پشیمان شده‌اید می‌توانید مجدد به Default Programs مراجعه کرده و دوباره مرورگر پیش‌فرض خود را بر روی Internet Explorer تنظیم کنید.


نحوه‌ی استفاده از گوگل کروم به عنوان یک برنامه‌ی Metro در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 55 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن پیغام آزاردهنده‌ی SmartScreen Filter در هنگام نصب نرم‌افزار در ویندوز 8

 

در ویندوز 8 به هنگام نصب برنامه‌های مختلف پنجره‌ای با عنوان SmartScreen Filter ظاهر می‌شود که حاوی پیامی امنیتی برای نصب نرم‌افزار است. برای تأیید این عمل بایستی بر روی More Info و سپس Run anyway کلیک کنید. در این ترفند به معرفی نحوه غیرفعال کردن این پیام آزاردهنده خواهیم پرداخت تا بتوانید بدون دردسر برنامه‌های مختلف را بر روی ویندوز نصب کنید.

برای این کار:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
اکنون عبارت Control Panel را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد Control Panel ویندوز شوید.
اکنون وارد System and Security و سپس Action Center شده و در قسمت سمت چپ بر روی Change SmartScreen settings کلیک کنید.
پنجره‌ای با عنوان Windows SmartScreen باز می‌شود. اکنون گزینه Turn off Windows SmartScreen را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

با این کار این قابلیت غیرفعال خواهد شد.
برای بازگردانی آن کافی است مجدد همین مسیر را طی کرده و این بار گزینه اول را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن پیغام آزاردهنده‌ی SmartScreen Filter در هنگام نصب نرم‌افزار در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 78 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه ایجاد درایو مجازی با ادغام فضای چند هارد درایو در ویندوز 8

 

یکی از امکانات جدید و کاربردی که در ویندوز 8 وجود دارد قابلیت Storage Spaces است. شما به وسیله این قابلیت می‌توانید فضای چند هارد درایو متصل به کامپیوتر را با یکدیگر ادغام کرده و یک درایو مجازی ایجاد کنید. این هارد درایوها می‌توانند یک فلش دیسک یا یک هارد اکسترنال باشند. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلید‌های ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
در پنجره Run عبارت Control Panel را وارد نمایید و Enter بزنید تا وارد Control Panel ویندوز شوید.
اکنون به System and Security رفته و بر روی Storage Spaces کلیک کنید.
حال اطمینان پیدا کنید کلیه درایوهای خارجی مورد نظر به کامپیوتر متصل هستند. سپس بر روی Create a new pool and storage space کلیک کنید.
در پنجره باز شده کلیه هارد درایوهای متصل به کامپیوتر را مشاهده می‌کنید. همچنین درایوهایی که در این ادغام مجازی شرکت داده می‌شوند تیک خورده‌اند. در صورتی که قصد ندارید یک هارد درایو را در این کار شرکت دهید می‌توانید تیک آن را بردارید.
همچنین دقت کنید درایوی که در این کار شرکت داده می‌شود در ابتدا فرمت می‌شود، به این معنا که کلیه اطلاعات موجود در آن پاک خواهد شد. در نتیجه پیش از این کار حتماً از انجام آن مطمئن باشید و از اطلاعات ضروری خود در صورت نیاز پشتیبان تهیه کنید.
اکنون بر روی دکمه Create pool کلیک کنید.
در مرحله بعد می‌توانید جزئیات مربوط به ایجاد درایو مجازی نظیر عنوان و نام درایو، نوع ذخیره‌سازی اطلاعات و همچین ظرفیت آن‌ را تعیین کنید.
با کلیک بر روی دکمه Create storage space درایو مجازی ساخته می‌شود و می‌توانید با ورود به Computer این درایو را مشاهده کنید.

برای مدیریت این درایو مجازی نیز می‌توانید مجدد به Control Panel و Storage Spaces مراجعه کنید.

نحوه ایجاد درایو مجازی با ادغام فضای چند هارد درایو در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 71 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

سنجاق کردن Task Manager به نوار Taskbar و صفحه Metro Start در ویندوز 8

 

Task Manager همواره در نسخه‌های مختلف ویندوز جزء ابزارهای مفید برای مدیریت برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف بوده است. در ویندوز 8 نیز Task Manager دچار دگرگونی شده و قابلیت‌های مختلفی هم به آن اضافه شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی سنجاق (Pin) کردن Task Manager به نوار Taskbar و صفحه Metro Start در ویندوز 8 بپردازیم تا بتوانید هر چه سریعتر به Task Manager دسترسی داشته باشید.

برای سنجاق کردن Task Manager به نوار Taskbar:
ابتدا در محیط ویندوز اکسپلورر به C:\Windows\System32 بروید.
اکنون فایل TM.exe را بیابید و بر روی آن راست کلیک کرده و از منوی Send To بر روی Desktop کلیک نمایید.
حالا  اگر به صفحه دسکتاپ خود مراجعه کنید فایل شورتکاتی از Task Manager را خواهید دید. می‌توانید نام این شورتکات را نیز از TM.exe – Shortcut به Task Manager تغییر دهید.
اکنون این شورتکات را توسط ماوس گرفته و در نوار Taskbar رها کنید.
خواهید دید که Task Manager به نوار Taskbar سنجاق شده است.

اما برای سنجاق کردن Task Manager به صفحه Metro Start:
ابتدا صفحه Start را باز کنید (ماوس را به منتهی‌الیه سمت چپ در گوشه‌ی پایین صفحه برده و کلیک کنید).
اکنون در قسمت جستجو عبارت Task Manager را وارد کنید.
با پیدا شدن Task Manager بر روی آن راست کلیک کرده و بر روی آیکن Pin to Start کلیک کنید.
با این کار Task Manager به صفحه Metro Start نیز سنجاق خواهد شد.

سنجاق کردن Task Manager به نوار Taskbar و صفحه Metro Start در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 57 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه جلوگیری از پاک کردن برنامه‌های Metro توسط کاربران در ویندوز 8

 

یکی از امکانات جدیدی که در ویندوز 8 وجود دارد، امکان نصب برنامه‌های متنوع مخصوص Metro از طریق Window Store است. حذف این برنامه‌ها نیز آسان است، کافی است بر روی برنامه مورد نظر راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب کنید. در صورتی که برنامه‌های زیادی را در محیط Metro نصب کرده‌اید و از یک کامپیوتر اشتراکی استفاده می‌کنید، با استفاده از این ترفند می‌توانید از پاک کردن آن‌ها توسط دیگر کاربران جلوگیری کنید و گزینه Uninstall را از منوی راست کلیک این برنامه‌ها حذف نمایید.

برای این کار:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
سپس عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ صفحه، به مسیر زیر بروید:
User Configuration > Administrative Templates > Start Menu and Taskbar
از قسمت دیگر پنجره بر روی Prevent users from uninstalling applications from Start دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب نموده و OK کنید.
در مرحله بعد مجدد کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run عبارت gpupdate /force را وارد نمایید.
اکنون با راست کلیک بر روی برنامه‌های Metro اثری از Uninstall نخواهد بود.

برای بازگردانی به حالت قبل نیز کافی است Prevent users from uninstalling applications from Start را بر روی Disabled تنظیم نمایید.

نحوه جلوگیری از پاک کردن برنامه‌های Metro توسط کاربران در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 70 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه غیرفعال کردن تنظیمات همگام‌سازی در ویندوز 8

 

در ویندوز 8 شما می‌توانید با در اختیار داشتن یک حساب کاربری Microsoft، تنظیمات دستگاه اعم از تاریخچه سایت‌های مرور شده، شورتکات‌ها، تنظیمات برنامه‌ها، رمزهای عبور و... را با دستگاه‌های دیگری که بر روی آن‌ها ویندوز 8 نصب است همگام‌سازی (Sync) کنید. به عنوان مثال در صورتی که هم بر روی لپتاپ و هم تبلت خود از ویندوز 8 استفاده می‌کنید این ویژگی بسیار کاربردی خواهد بود. اما در صورتی که این ویژگی برای شما کاربرد ندارد یا دوست ندارید این امکان بر روی ویندوز فعال باشد، با استفاده از این ترفند می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار داده و در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد نمایید (این کار را می‌توانید در صفحه Start نیز صورت دهید).
اکنون در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ پنجره به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration/ Administrative Templates/Windows Components

حال از قسمت دیگر پنجره بر روی Do not sync دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
با این کار گزینه sync your settings در بخش PC Settings غیرفعال خواهد شد.

در صورتی که قصد دارید تنها از موارد خاصی جهت همگام‌سازی جلوگیری کنید، در همین مسیر می‌توانید با این روش، آن‌ها را به صورت تک‌تک غیرفعال کنید. به عنوان مثال Enable کردن تنظیم Do not sync passwords از همگام‌سازی رمزهای عبور شما با دیگر دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند.

نحوه غیرفعال کردن تنظیمات همگام‌سازی در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 81 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه جلوگیری از تغییر تصویر Lock Screen در ویندوز 8

 

«صفحه قفل» یا «Lock Screen» در ویندوز 8 از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. تصویر پشت زمینه Lock Screen به همراه آیکن‌ها و پیغام‌ها و همچنین قسمت دیگر که مربوط به وارد کردن اطلاعات حساب کاربری برای ورود به ویندوز است. هر کاربر در ویندوز 8 این امکان را دارد تا از قسمت Personalize تصویر Lock Screen را تغییر دهد. در صورتی که این موضوع خلاف میل شماست می‌توانید با استفاده از این ترفند از تغییر تصویر Lock Screen توسط دیگر کاربران در ویندوز 8 جلوگیری نمایید.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار داده و در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد نمایید (این کار را می‌توانید در صفحه Start نیز صورت دهید).
اکنون در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ پنجره به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Personalization

حال از قسمت دیگر پنجره بر روی Prevent Changing Lock Screen Images دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
در نهایت مجدد با استفاده از کلید ترکیبی Win+R وارد Run شوید و دستور gpupdate /force را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در صورتی که بر روی صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید (یا از PC Settings به Personalize بروید) خواهید دید که امکان تغییر تصویر Lock Screen وجود ندارد.

نحوه جلوگیری از تغییر تصویر Lock Screen در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 83 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه افزودن گزینه‌های Restart ،Shutdown و Log Off به صفحه Start ویندوز 8

 

برای خاموش کردن (Shutdown)، راه‌اندازی مجدد (Restart) و خروج از حساب کاربری (Log Off) در ویندوز 8، بایستی ابتدا وارد نوار Charms شوید و با مراجعه به Settings و سپس Power گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که به این رویه‌ی جدید علاقه‌مند نیستید می‌توانید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به شما معرفی خواهیم کرد، این گزینه‌ها را به صفحه Start ویندوز 8 اضافه کنید تا خیلی سریع و راحت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بدین منظور:
نیازمند یک برنامه جانبی به نام System Power Shortcut هستیم تا با استفاده از آن این سه گزینه را به صفحه Start ویندوز 8 اضافه کنیم.
ابتدا فایل زیر را دانلود نمایید:

پس از دانلود، فایل را از حالت فشرده خارج کرده و فایل Setup برنامه را اجرا نموده و آن را نصب کنید.
اکنون کافی است به صفحه Start ویندوز 8 مراجعه کنید تا شاهد اضافه شدن کلیه گزینه‌های Hibernate ،Lock ،Sign-off ،Restart ،Shutdown و Sleep به صفحه Start باشید.

نحوه افزودن گزینه‌های Restart ،Shutdown و Log Off به صفحه Start ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 64 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه سنجاق کردن وب‌سایت‌های مورد علاقه به صفحه Start ویندوز 8

 

در ویندوز 8 می‌توانید به سادگی برنامه‌ها و پوشه‌های پرکاربرد را با راست کلیک بر روی هر یک و انتخاب Pin to Start به صفحه Start محیط Metro سنجاق کنید. اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این کار را می‌توانید با وب‌سایت‌های مورد علاقه خود نیز انجام دهید تا از این پس به سادگی از طریق صفحه Start به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا از صفحه‌ Internet Explorer 10 ،Start را اجرا نمایید.
سپس وارد سایت مورد نظر خود شوید.
پس از باز شدن سایت، از نوار پایین صفحه بر روی دکمه‌ی Pin to Start (با آیکن سنجاق) کلیک کنید.
سپس عنوان مورد نظر خود برای این سایت را جهت نمایش در صفحه Start انتخاب نموده و بر روی دکمه Pin to Start کلیک نمایید.
خواهید دید که با این کار این سایت به صفحه Start سنجاق شده است و با کلیک بر روی آیکن این سایت، سایت در مرورگر نمایش داده خواهد شد.

نحوه سنجاق کردن وب‌سایت‌های مورد علاقه به صفحه Start ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 82 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8

 

در ویندوز 8 برخلاف ویندوزهای قبلی اثری از Windows Media Center به چشم نمی‌خورد. Windows Media Center نرم‌افزاری است که به طور پیش‌فرض در ویندوز 7، ویستا و XP نصب بوده و امکان ضبط تصاویر ویدئویی و همچنین سازماندهی و پخش موسیقی را به کاربر می‌دهد اما در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض فعال نیست. در این ترفند به نحوه نصب کردن Windows Media Center در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا در صفحه Start ویندوز 8، نشان‌گر ماوس را به بالای صفحه سمت راست یا چپ ببرید تا Charms Bar ویندوز نمایان شود.
اکنون بر روی گزینه Search کلیک کنید.
حال از قسمت سمت راست صفحه بر روی Settings کلیک کنید و در قسمت جستجو عبارت upgrade را وارد نمایید.
با نمایان شدن Get more features with a new edition of Windows بر روی آن کلیک کنید.
در پنجره باز شده بر روی I already have a product key کلیک کنید.
در قسمت Enter your key کد زیر را وارد نمایید:

MBFBV-W3DP2-2MVKN-PJCQD-KKTF7

سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.
در قسمت بعد تیک گزینه I accept the license terms را بزنید و بر روی دکمه Add features کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا برنامه نصب شود. جهت تکمیل نصب، ویندوز یک‌بار Restart می‌شود.
پس از راه‌اندازی مجدد ویندوز، در صورت مراجعه به صفحه Start، خواهید دید که Windows Media Center به صفحه Start سنجاق شده است و با کلیک بر روی آن این برنامه باز خواهد شد.

فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 77 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه بزرگ کردن محتویات صفحه در ویندوز 8

 

یکی از ویژگی‌های کاربردی موجود در ویندوز 8، امکان بزرگ کردن محتویات صفحه شامل متون و تمام آیتم‌های موجود بر روی صفحات تنها با فعال کردن یک گزینه است. به خصوص اگر از مشکل بینایی رنج می‌برید این قابلیت بسیار به شما کمک خواهد کرد. در این ترفند به نحوه فعال کردن این گزینه خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + I را فشار دهید و از منوی باز شده در سمت راست صفحه، Change PC Settings را انتخاب کنید.
با باز شدن Metro Control Panel وارد قسمت Ease of Access شوید.
اکنون از قسمت سمت راست صفحه، Make everything on your screen bigger را فعال نمایید.
خواهید دید که با فعال کردن این گزینه محتویات تمام صفحات بزرگ‌تر از قبل خواهد شد.
با غیرفعال کردن این گزینه نیز می‌توانید همه چیز را به حالت اولیه بازگردانید.

نحوه بزرگ کردن محتویات صفحه در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 88 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن نمایش پنل‌های کناری در ویندوز 8

 

همان‌طور که می‌دانید ویندوز 8 از دو محیط کلی تشکیل شده است: یکی Metro) Modern UI) و دیگری همان محیط دسکتاپ قدیمی. برای ارتباط بین این دو محیط می‌توان از دو پنل کناری ویندوز 8 به نام‌های Charms Bar و Switcher استفاده کرد. Charms Bar که با قرارگیری نشان‌گر ماوس در بالای سمت راست صفحه نمایش پدیدار می‌شود امکاناتی نظیر جستجو، دسترسی به صفحه‌ی Start و تنظیمات ویندوز را فراهم می‌سازد. همچنین با قرار دادن نشان‌گر ماوس در بالای سمت چپ صفحه نمایش، Switcher پدیدار می‌شود که امکان جابجایی بین برنامه‌های در حال اجرا در دو محیط Modern UI و دسکتاپ را فراهم می‌سازد. در صورتی که علاقه‌ای ندارید با قرارگیری ماوس در بالای سمت راست و چپ صفحه این دو پنل پدیدار شوند در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن این قابلیت خواهیم پرداخت. البته همچنان با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+C و Win+Tab امکان‌ دسترسی به این دو پنل وجود دارد.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در محیط Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter را بزنید تا ویرایش‌گر رجیستری ویندوز باز شود.
اکنون در محیط Registry به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell

حال بر روی ImmersiveShell راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید.
نام این کلید جدید را EdgeUI قرار دهید.
اکنون در حالی که EdgeUI در حالت انتخاب است، از قسمت دیگر صفحه بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید.
نام این مقدار جدید را DisableCharmsHint قرار دهید.
حال بر روی DisableCharmsHint دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data را به 1 تغییر داده و OK کنید.
با این کار در صورتی که ماوس را به بالای سمت راست صفحه ببرید دیگر Charms Bar نمایان نخواهد شد.
در مرحله‌ی بعد مجدد یک DWORD Value ایجاد کرده و نام آن را DisableTLcorner را دهید.
سپس مقدار Value data آن را نیز به 1 تغییر دهید.
با این کار با بردن نشان‌گر ماوس به بالای سمت چپ صفحه اثری از Switcher هم نمایان نخواهد شد.

برای بازگردانی به حالت اولیه نیز کافی است مقدار وارد شده برای هر کدام از DWORD Value را به 0 تغییر دهید.

غیرفعال کردن نمایش پنل‌های کناری در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 81 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن حالت نمایش گروهی ایمیل‌ها در ویندوز 8

 

در ویندوز 8 اپلیکیشنی به نام Mail وجود دارد که امکان مدیریت ایمیل‌های دریافتی و ارسالی را به شما می‌دهد. به طور پیش‌فرض در این اپلیکیشن حالتی به نام Group View یا نمایش گروهی فعال است که کلیه ایمیل‌های دریافتی و ارسالی یک شخص خاص را در قالب یک گروه نمایش می‌دهد. این قابلیت در عین حالی که می‌تواند بسیار کاربردی باشد می‌تواند برای برخی کاربران آزاردهنده باشد. در این ترفند به نحوه‌ی غیرفعال کردن حالت مشاهده‌ی گروهی ایمیل‌ها در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا از صفحه‌ی Start وارد اپلیکیشن Mail شوید.
سپس کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار داده و Settings را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات مربوط به این اپلیکیشن شوید.
اکنون Options را انتخاب نمایید.
حال کافی است گزینه‌ی Group messages by conversation را بر روی Off تنظیم کنید.
با این کار حالت نمایش گروهی ایمیل‌ها در اپلیکیشن Mail غیرفعال خواهد شد.

غیرفعال کردن حالت نمایش گروهی ایمیل‌ها در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 58 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها و نام‌گذاری گروه‌ها در صفحه Start ویندوز 8

 

همان‌طور که می‌دانید در صفحه Start ویندوز 8، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز به چشم می‌خورد. شما نیز می‌توانید نرم‌افزار‌ها و فایل‌های مورد علاقه خود را به صفحه Start ویندوز 8 اضافه کنید. در صفحه Start امکان ایجاد پوشه برای برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد اما قابلیتی به نام گروه‌بندی وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید اپلیکیشن‌های موجود در صفحه را دسته‌بندی کنید. در این ترفند به معرفی نحوه نحوه گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها و نام‌گذاری گروه‌ها در صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا وارد صفحه Start شوید (برای این کار می‌توانید کلید Win را فشار دهید تا در هر کجا که هستید وارد این صفحه شوید).
همان‌طور که مشاهده می‌کنید اپلیکیشن‌های موجود بر روی صفحه به صورت چندتایی دسته‌بندی شده‌اند (البته بدون عنوان). شما می‌توانید به آسانی با گرفتن یک اپلیکیشن به وسیله ماوس و کشیدن و رها کردن آن در فضای خالی دو گروه و یا انتهای گروه‌ها، یک گروه جدید با تنها یک اپلیکیشن‌ داشته باشید. سپس می‌توانید اپلیکیشن بعدی را نیز به این صورت وارد این گروه جدید کنید.

اما برای نام‌گذاری گروه‌ها بایستی به این صورت عمل کنید:
ابتدا نشان‌گر ماوس را بر روی پایین صفحه، گوشه‌ی سمت راست بیاورید و بر روی دکمه‌ای که آیکن منفی دارد کلیک کنید. خواهید دید که صفحه از دید کلی نمایش داده می‌شود.
اکنون بر روی گروهی که قصد نام‌گذاری آن را دارید راست کلیک نمایید.
سپس از منوی پدیدار شده بر روی Name group کلیک کنید.
حال نام گروه را وارد کرده و بر روی دکمه Name کلیک کنید.
خواهید دید که با این کار گروه دارای عنوان جدیدی خواهد شد. اکنون می‌توانید مجدد وضعیت صفحه Start را به حالت اولیه درآورده و در این حالت نیز عنوان گروه را مشاهده کنید.

نحوه گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها و نام‌گذاری گروه‌ها در صفحه Start ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 69 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه‌ی جلوگیری از تغییر تصویر پشت‌زمینه‌ی صفحه‌ی Start در ویندوز 8

 

در ویندوز 8 می‌توان به راحتی و از طریق PC Settings > Personalize تصویر پشت‌زمینه‌ی صفحه‌ی Start را تغییر داد. در صورتی که تمایل ندارید سایر افرادی که از سیستم استفاده می‌کنند اقدام به تغییر دادن این تصویر کنند، در این ترفند به نحوه‌ی جلوگیری از تغییر تصویر پشت‌زمینه‌ی صفحه‌ی Start در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار داده و در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد نمایید (این کار را می‌توانید در صفحه Start نیز صورت دهید).
اکنون در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ پنجره به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Personalization

حال از قسمت دیگر پنجره بر روی Prevent changing start menu background دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
در نهایت مجدد با استفاده از کلید ترکیبی Win+R وارد Run شوید و دستور gpupdate /force را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در صورتی که بر روی صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید (یا از PC Settings به Personalize بروید) خواهید دید که امکان تغییر تصویر صفحه‌ی Start وجود ندارد.

نحوه‌ی جلوگیری از تغییر تصویر پشت‌زمینه‌ی صفحه‌ی Start در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 80 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

مشاهده میزان مصرف اینترنت در ویندوز 8

 

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 8 وجود دارد امکان مشاهده میزان مصرف اینترنت از اولین اتصال است. این قابلیت به ویژه برای کاربرانی که اینترنت دارای محدودیت حجمی استفاده می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود. شما می‌توانید به وسیله‌ی این قابلیت از میزان ارسال و دریافت اطلاعات هر کانکشن اینترنت در طول مدت زمان‌ دلخواه آگاه شوید. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار دهید و سپس بر روی Control Panel کلیک کنید.
پس از باز شدن Control Panel وارد Network and Sharing Center شوید.
سپس بر روی Connect to a network کلیک کنید.
خواهید دید که نوار Charms همراه با پنل Network نمایان خواهد شد.
اکنون بر روی کانکشن اینترنت خود راست کلیک کرده و Show estimated data usage را انتخاب کنید.
اکنون میزان مصرف حجمی اینترنت این کانکشن را به همراه تعداد روزهای محاسبه شده مشاهده خواهید کرد.
جهت صفر کردن این شمارنده حجمی، می‌توانید بر روی Reset کلیک کنید.

مشاهده میزان مصرف اینترنت در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 81 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

دسترسی به Task Manager قدیمی در ویندوز 8

 

یکی از به‌روزرسانی‌هایی که در ویندوز 8 انجام شده است تغییراتی است که در Task Manager ویندوز رخ داده است. در صورتی که کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete و یا Ctrl+Shift+Esc را بزنید، می‌توانید به این Task Manager جدید دسترسی داشته باشید. اما در صورتی که علاقه‌ای به این Task Manager جدید ندارید، جای نگرانی نیست. چرا که Task Manager قدیمی از ویندوز 8 حذف نشده است بلکه تنها نحوه دسترسی به آن متفاوت شده است. در این ترفند به معرفی نحوه دسترسی به Task Manager قدیمی در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run نمایان شود.
سپس عبارت taskmgr را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید که Task Manager قدیمی باز خواهد شد.
شما می‌توانید در همین حین نیز با فشردن Ctrl+Shift+Esc به Task Manager جدید ویندوز 8 دسترسی داشته باشید.

دقت کنید در صورتی که به C:\Windows\System32 بروید، با راست کلیک بر روی فایل taskmgr.exe و انتخاب Send to > Desktop می‌توانید یک شورتکات از Task Manager قدیمی در صفحه دسکتاپ خود ایجاد کنید.

دسترسی به Task Manager قدیمی در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 66 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

قرار دادن ویدیو به عنوان تصویر حساب کاربری در ویندوز 8

 

همان‌طور که می‌دانید هر یک از حساب‌های کاربری در محیط ویندوز دارای یک تصویر هستند. اما در ویندوز 8 شاهد یک نوآوری در این زمینه هستیم. شما می‌توانید به جای استفاده از عکس، یک ویدیو از خودتان تهیه کنید و به عنوان تصویر حساب کاربری قرار دهید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

ابتدا دقت کنید سیستم یا دستگاه شما بایستی دارای یک وب‌کم یا دوربین باشد.
بدین منظور:
ابتدا وارد صفحه Start شوید و در بالای صفحه در سمت راست، بر روی تصویر حساب کاربری کنونی خود کلیک کنید.
سپس از منوی باز شده بر روی Change account picture کلیک کنید.
در مرحله‌ی بعد به جای کلیک بر روی دکمه Browse جهت انتخاب یک عکس، در قسمت Create and account picture بر روی دکمه Camera کلیک کنید.
سپس بر روی Video mode کلیک کنید.
حال با کلیک بر روی صفحه، ضبط ویدیو آغاز می‌شود. دقت کنید حدأکثر مدت زمان ضبط ویدیو 5 ثانیه است و بعد از این زمان، ضبط به طور اتوماتیک قطع می‌شود.
در نهایت با انتخاب OK، این فایل ویدیویی تهیه شده، به عنوان تصویر حساب کاربری ویندوز انتخاب می‌شود.
همچنین دقت کنید شما امکان انتخاب یک ویدیو از روی هارددیسک را ندارید و تنها می‌توانید توسط وب‌کم یا دوربین، اقدام به ضبط ویدیو کنید.

قرار دادن ویدیو به عنوان تصویر حساب کاربری در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 82 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

Windows Reader نام یکی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده در محیط Modern UI ویندوز 8 است. به وسیله‌ی اپلیکیشن Reader می‌توان فایل‌های PDF و XPS را اجرا و محتویات این نوع فایل‌ها را مطالعه کرد. این اپلیکیشن عملکردی مشابه با Adobe Reader دارد. در این ترفند به معرفی کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

F8: جابجایی بین حالت‌های مختلف مطالعه (دو صفحه‌ای، یک صفحه‌ای و پیوسته)
Ctrl+R: چرخش صفحه
Ctrl+H: انتخاب متن
++Ctrl: بزرگ‌نمایی صفحه
-+Ctrl: کوچک‌نمایی صفحه
Ctrl+P: چاپ محتویات
Ctrl+O: باز کردن فایل جدید
Ctrl+A: انتخاب تمام محتویات
Ctrl+M: مشاهده آخرین فایل‌های باز شده

کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 79 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نمایش تمامی اپلیکیشن‌ها در Windows Store ویندوز 8

 

یکی از بخش‌های جدید ویندوز 8، Windows Store است که کاربران از طریق آن امکان دریافت اپلیکیشن‌های مخصوص محیط Metro را دارا می‌باشند. در Store به طور پیش‌فرض تنها اپلیکیشن‌‌هایی نمایش داده می‌شوند که زبان آن‌ها بر اساس زبان ویندوز باشد. به عنوان مثال اگر زبان ویندوز انگلیسی است تنها اپلیکیشن‌هایی نمایش داده می‌شوند که زبان‌ آن‌ها انگلیسی است. در صورتی که دوست دارید تمامی اپلیکیشن‌ها بدون توجه به زبان هر یک در Windows Store نمایش داده شوند در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا از محیط Start وارد Store شوید.
اکنون کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار دهید و سپس بر روی Preferences کلیک کنید.
حال گزینه‌ی Make it easier to find apps in my preferred language را یافته و آن را بر روی No تنظیم کنید.
با راه‌اندازی مجدد Store تغییرات اعمال می‌گردد.

نمایش تمامی اپلیکیشن‌ها در Windows Store ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 72 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه فعال کردن قابلیت ساخت ماشین مجازی در نسخه 64 بیتی ویندوز 8

 

نرم‌افزارهایی نظیر VMware Workstation و Oracle VM VirtualBox امکانی را فراهم می‌سازند تا بتوان در محیط یک سیستم‌عامل، یک ماشین مجازی راه‌اندازی کرد و توسط این ماشین مجازی در دل سیستم عامل اصلی، سیستم‌عامل‌های دیگر را نصب کرده و استفاده نمود. اما در صورت استفاده از نسخه 64 بیتی ویندوز 8 دیگر نیازی به نصب این نرم‌افزارهای جانبی نخواهید داشت چرا که در درون ویندوز 8 نرم‌افزاری به نام Hyper-V قرار دارد که امکان مدیریت و استفاده از ماشین‌های مجازی دلخواه شما را فراهم می‌کند. Hyper-V به طور پیش‌فرض غیرفعال است. در این ترفند به نحوه فعال کردن و استفاده از Hyper-V در محیط ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
در محیط Run عبارت appwiz.cpl را وارد کرده و Enter بزنید.
حال در پنجره‌ی Programs and Features، از قسمت سمت چپ صفحه بر روی Turn Windows features on or off کلیک کنید.
اکنون در پنجره‌ی Windows Features گزینه‌ی Hyper-V را فعال نمایید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا این برنامه بر روی ویندوز نصب شود.
حال با مراجعه به صفحه Start، می‌توانید Hyper-V Manager را اجرا کنید.

دقت کنید همان‌طور که ذکر شد این ترفند تنها در نسخه 64 بیتی ویندوز 8 امکان‌پذیر است.

نحوه فعال کردن قابلیت ساخت ماشین مجازی در نسخه 64 بیتی ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 60 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

5 راه برای غیرفعال کردن چرخش خودکار صفحه نمایش در تبلت‌های دارای ویندوز 8

 

در صورتی که از تبلتی استفاده می‌کنید که بر روی آن ویندوز 8 نصب است حتماً متوجه شده‌اید که ویندوز 8 دارای قابلیتی است که با افقی و عمودی کردن تبلت یا چرخش آن، صفحه نمایش نیز به طور خودکار هماهنگ با نوع قرارگیری تبلت چرخش می‌کند. در این ترفند به معرفی 5 راه مختلف برای غیرفعال کردن چرخش خودکار صفحه نمایش در تبلت‌های دارای ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

1. استفاده از قسمت تنظیم روشنایی صفحه
ابتدا انگشت خود را در سمت راست صفحه نمایش از بالا به پایین بکشید تا نوار Charms نمایان شود.
اکنون Settings را لمس نمایید.
سپس گزینه‌ی تنظیم روشنایی صفحه را لمس نمایید.
در بالای قسمتی که می‌توانید روشنایی صفحه را کم یا زیاد کنید آیکنی قرار دارد که با لمس کردن آن می‌توانید چرخش صفحه نمایش را قفل کنید.

2. استفاده از کیبورد
در صورتی که از یک صفحه کلید متصل به تبلت استفاده می‌کنید کافی است کلیدهای ترکیبی Win + O را فشار دهید تا چرخش صفحه نمایش فعال یا غیرفعال شود.

3. استفاده از گزینه‌ی موجود در Control Panel
در Control Panel ویندوز به مسیر زیر بروید:
Control Panel\Appearance and Personalization\Display\Screen Resolution
اکنون تیک گزینه‌ی Allow the screen to auto-rotate را غیرفعال نموده و OK را لمس کنید.

4. استفاده از دکمه‌ی موجود بر روی تبلت
برخی تبلت‌ها بر روی خود دکمه‌ای مخصوص فعال یا غیرفعال کردن چرخش اتوماتیک صفحه دارند. در صورت استفاده از ویندوز 8 از این دکمه نیز می‌توانید استفاده کنید.

5. استفاده از رجیستری ویندوز
برای این کار ابتدا در قسمت جستجوی صفحه‌ی Start عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره‌ی Registry Editor به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AutoRotation

حالا از قسمت سمت راست صفحه Enable را دوبار پیاپی لمس کنید.
سپس مقدار Value data آن را از 1 به 0 تغییر داده و OK کنید تا چرخش صفحه نمایش قفل شود.
برای فعال‌سازی مجدد آن کافی است 0 را به 1 تغییر دهید.

5 راه برای غیرفعال کردن چرخش خودکار صفحه نمایش در تبلت‌های دارای ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 69 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن گزینه‌ی Uninstall در در تنظیمات اپلیکیشن‌های Modern UI ویندوز 8

 

در محیط Modern UI ویندوز 8 و در صفحه‌ی Start در صورتی که بر روی یک اپلیکیشن راست کلیک کنید، منویی نمایان می‌شود که شامل گزینه‌های مختلف است. یکی از این گزینه‌ها، گزینه‌ی Uninstall است که به شما امکان حذف آسان اپلیکیشن مورد نظر را می‌دهد. در صورتی که علاوه بر شما کاربرانی دیگری نیز از سیستم استفاده می‌کنند شاید ترجیح بدهید که چنین گزینه‌ای وجود نداشته باشد. در این ترفند به نحوه‌ی غیرفعال کردن گزینه‌ی Uninstall در در تنظیمات اپلیکیشن‌های Modern UI ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run نمایان شود.
اکنون در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.
با باز شدن پنجره‌ی Local Group Policy Editor، مسیر زیر را طی کنید:

User Configuration/Administrative Templates/Start Menu and Taskbar

حال از قسمت دیگر پنجره بر روی Prevent users from uninstalling applications from Start دوبار کلیک نمایید.
در پنجره‌ی باز شده گزینه‌ی Enabled را انتخاب نموده و بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
در پایان، مجدد پنجره‌ی Run را اجرا نموده و عبارت gpupdate /force را وارد کرده و Enter بزنید تا تغییرات اعمال شود.

غیرفعال کردن گزینه‌ی Uninstall در در تنظیمات اپلیکیشن‌های Modern UI ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 91 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

تغییر تعداد سطرهای اپلیکیشن‌های نمایش داده شده در صفحه Start ویندوز 8

 

در صفحه‌ی Start ویندوز 8، اپلیکیشن‌های نصب شده در محیط Modern UI در قالب اشکال مستطیل شکلی با ظاهری زیبا نمایش داده می‌شوند. به طور پیش‌فرض تعداد ردیف‌های این مستطیل‌ها بر اساس اندازه صفحه نمایش تعریف شده‌اند. در صورتی که دوست دارید تعداد این سطرها را تغییر دهید، در این ترفند به نحوه تغییر تعداد سطرهای اپلیکیشن‌های نمایش داده شده در صفحه Start ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
در محیط Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter را بزنید تا ویرایش‌گر رجیستری ویندوز باز شود.
اکنون در محیط Registry به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell\Grid

اکنون از قسمت دیگر پنجره در صورتی که مقدار Layout_MaximumRowCount وجود داشت بر روی آن دوبار کلیک کنید. در غیر این صورت بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید. نام این مقدار جدید را Layout_MaximumRowCount تعیین نموده و سپس بر روی آن دوبار کلیک کنید.
اکنون در قسمت Value data می‌توانید تعداد سطرهای مورد نظر خود را وارد نمایید و در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
با راه‌اندازی مجدد ویندوز شاهد تغییرات خواهید بود.


تغییر تعداد سطرهای اپلیکیشن‌های نمایش داده شده در صفحه Start ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 71 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

فعال کردن حالت لمسی در آفیس 2013

 

با ارائه محیط Modern UI در ویندوز 8 نشان داده است که توجه ویژه‌ای به دستگاه‌های دارای صفحات لمسی دارد. این موضوع در آفیس 2013 نیز رعایت شده است و شما می‌توانید با فعال کردن حالت لمسی، دکمه‌ها و آیکن‌های موجود بر روی صفحه را با اندازه‌ای بزرگ‌تر در اختیار داشته باشید و بتوانید با آسانی و به وسیله‌ی انگشتان خود بر روی صفحه لمسی کار کنید. در این ترفند به معرفی نحوه فعال کردن حالت لمسی در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار دلخواه خود از مجموعه آفیس (نظیر Word 2013) را اجرا کنید.
اکنون از قسمت بالای پنجره در سمت چپ و در محلی که دکمه‌های Undo و Redo قرار گرفته‌اند بر روی فلش کوچک کنار آن‌ها کلیک کنید.
با باز شدن منوی Customize Quick Access Toolbar بر روی گزینه‌ی Touch Mode کلیک کنید.
با این کار یک دکمه جدید به شکل دایره در کنار دکمه‌های Undo و Redo قرار می‌گیرد که با کلیک بر روی این دکمه، حالت لمسی فعال می‌شود.
در این حالت اندازه‌ی دکمه‌ها و آیکن‌های موجود بر روی صفحه بزرگ‌تر شده و فضاهای بین این گزینه‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

فعال کردن حالت لمسی در آفیس 2013 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 61 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

نحوه فارسی‌سازی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض Modern UI در ویندوز 8

 

در هنگام نصب ویندوز 8، تعدادی اپلیکیشن نیز به طور پیش‌فرض در محیط Metro) Modern UI سابق) نصب می‌شوند که کاربردهای گوناگونی دارند. اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید می‌توانید تمامی این اپلیکیشن‌های نصب شده را با زبان فارسی مشاهده کنید. در این ترفند به نحوه نحوه فارسی‌سازی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض Modern UI در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار دهید و سپس بر روی Control Panel کلیک کنید.
پس از باز شدن Control Panel بر روی Clock, Language and Region کلیک نمایید.
در مرحله‌ی بعد بر روی Language کلیک کنید.
در این صفحه لیست زبان‌های نصب شده بر روی ویندوز را مشاهده می‌کنید. در صورتی که قبلاً زبان فارسی را به ویندوز اضافه کرده‌اید، در میان زبان‌های نصب شده، زبان فارسی را انتخاب کرده و بر روی دکمه Move up کلیک کنید تا زبان فارسی در صدر لیست قرار بگیرد. اما اگر زبان فارسی را نصب نکردید، ابتدا بر روی Add a language کلیک کرده و پس از اضافه کردن زبان فارسی اقدام به این کار کنید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کرده و یک‌بار ویندوز را از نو راه‌اندازی کنید. با اجرای یک اپلیکیشن‌ خواهید دید که زبان این اپلیکیشن فارسی خواهد بود.

نحوه فارسی‌سازی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض Modern UI در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 79 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

مشاهده مقدار فضای اشغال شده توسط اپلیکیشن‌های Modern UI در ویندوز 8

 

در نسخه نهایی ویندوز 8 امکانی اضافه شده است که از طریق آن می‌توانید به میزان فضای اشغال شده توسط هر یک از اپلیکیشن‌های Metro) Modern UI سابق) و همچنین فضای خالی قابل دسترس پی ببرید. این موضوع به خصوص برای تبلت‌هایی که از ویندوز 8 استفاده می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلید های ترکیبی Win+I را فشار داده و بر روی Change PC Settings کلیک کنید.
در پنجره باز شده وارد بخش General شوید.
حال به قسمت Available Storage مراجعه کرده و بر روی View app sizes کلیک کنید.
اکنون لیست کلیه اپلیکیشن‌های نصب شده به همراه مقدار فضای اشغال شده هر یک را مشاهده خواهید کرد. همچنین میزان فضای خالی نیز قابل مشاهده است.

مشاهده مقدار فضای اشغال شده توسط اپلیکیشن‌های Modern UI در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 71 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

فعال کردن نمایش پنجره‌‌ی تأییدیه‌ حذف در ویندوز 8

 

در صورتی که در محیط ویندوز 8 اقدام به پاک کردن یک فایل یا یک پوشه کنید خواهید دید که بر خلاف نسخه‌های قبلی ویندوز، پنجره‌‌ی تأییدیه‌ حذف نمایش داده نمی‌شود و فایل یا پوشه بدون تأیید شما راهی سطل آشغال ویندوز می‌شود. در این ترفند به معرفی نحوه فعال کردن نمایش پنجره‌ تأییدیه‌ حذف در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا بر روی آیکن Recycle Bin در صفحه دسکتاپ ویندوز راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در این پنجره تیک گزینه‌ی Display delete confirmation dialog را بزنید.
سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.
از این پس با حذف یک فایل یا یک پوشه، پنجره‌ای جهت تأیید این عمل نمایش داده خواهد شد.

دقت کنید در نسخه‌های قبلی ویندوز نیز این گزینه موجود است، اما تنها در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض غیرفعال است.
همچنین همانند گذشته برای حذف فایل‌ها بدون ارسال آن‌ها به Recycle Bin، می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Shift+Delete استفاده نمایید.

فعال کردن نمایش پنجره‌‌ی تأییدیه‌ حذف در ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 66 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

فعال‌سازی پنجره‌ی تأییدیه حذف فایل‌ها و پوشه‌ها در ویندوز 8 از طریق رجیستری

 

در ویندوز 8 برخلاف ویندوزهای قبلی در صورتی که به پاک کردن یک فایل یا پوشه اقدام کنید، فایل یا پوشه بلافاصله راهی Recycle Bin ویندوز می‌شود دیگر پنجره‌ی تأییدیه‌ای نمایان نمی‌شود که در این خصوص از شما سوال کند. در گذشته در این ترفند به معرفی راه فعال‌سازی این پنجره پرداخته بودیم. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی دیگر برای این کار از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار داده و داخل پنجره‌ی Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
حال به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

در صورتی که در این مسیر Explorer موجود نیست خودتان بر روی Policies راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب نموده و نام این کلید جدید را Explorer انتخاب نمایید.
سپس در حالتی که Explorer در حالت انتخاب است، از قسمت دیگر صفحه بر روی فضای خالی راست کلیک کرده New > DWORD (32Bit) Value را انتخاب کنید.
نام این مقدار جدید را ConfirmFileDelete قرار دهید.
اکنون بر روی ConfirmFileDelete دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data مقدار آن را از 0 به 1 تغییر داده و OK کنید.
با این کار نیز پنجره‌ی تأییدیه حذف فایل را فعال خواهید کرد.
برای غیرفعال کردن آن از همین روش نیز کافی است مقدار ConfirmFileDelete را مجدد به 0 تغییر دهید.

فعال‌سازی پنجره‌ی تأییدیه حذف فایل‌ها و پوشه‌ها در ویندوز 8 از طریق رجیستری منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 70 جمعه 01 شهریور 1392 نظرات (0)

پاک کردن تاریخچه‌ی جستجو در نوار Charms ویندوز 8

 

در ویندوز 8 با استفاده از کلید ترکیبی Win+C می‌توانید به نوار Charms دسترسی داشته باشید. یکی از گزینه‌های موجود در این نوار، قسمت Search است که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید به صورت پیشرفته محتویات کامپیوتر را جستجو کنید. کلیه جستجوهای انجام شده به این روش در تاریخچه سیستم ذخیره می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی پاک کردن تاریخچه‌ی جستجو در نوار Charms ویندوز 8 خواهیم پرداخت. همچنین شما می‌توانید به طور کلی قابلیت ذخیره موارد جستجو شده را نیز غیرفعال کنید.

بدین منظور:
ابتدا کلید ترکیبی Win+C را فشار دهید.
در نوار Charms بر روی Settings کلیک کنید.
سپس بر روی Change PC settings کلیک کنید.
اکنون وارد بخش Search شوید.
حال با کلیک بر روی Delete history می‌توانید تاریخچه‌ی جستجو را حذف کنید.
همچنین در صورتی که قصد دارید از ذخیره‌ی موارد جستجو شده‌ی بعدی پرهیز کنید، گزینه‌ی Let Windows save my searchs as future search suggestions را بر روی Off تنظیم نمایید.

پاک کردن تاریخچه‌ی جستجو در نوار Charms ویندوز 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
به نام خداوند بخشایشگر مهربان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1223
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 115
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 1,300
  • بازدید سال : 30,806
  • بازدید کلی : 232,533
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    Online User

    ابزار هدایت به بالای صفحه