loading...
مجله تفریحی BROZ BASHID
broz bashid بازدید : 59 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

استفاده از فلش دیسک به عنوان رم کمکی در ویندوز ویستا و 7

 

یکی از قابلیتهای جالب و کاربردی که در ویندوز ویستا و 7 موجود است ، امکان استفاده از دستگاه های فلش دیسک USB به عنوان یک رم است. به این شکل که علاوه بر رم نصب شده بر روی کامپیوتر ، شما میتوانید از فلش دیسک خود به عنوان یک رم کمکی استفاده کنید. این کار به خصوص هنگامی که رم سیستم شما کم است بسیار به کمک تان میاید و باعث افزایش سرعت سیستم میشود. در این ترفند به معرفی نحوه کار با ReadyBoost ، این قابلیت جالب بپردازیم.

بدین منظور:

USB خود را به پورت مربوطه سیستم وصل کنید.
به My Computer بروید.
بر روی درایو USB راست کلیک کنید و گزینه Properties را فعال کنید.
به تب ReadyBoost بروید.
مقدار فضای مد نظرتان از فلش دیسک به عنوان رم را وارد نمایید.
OK کرده و خارج شوید.

چند نکته:
* فلش دیسک شما حدأقل باید دارای 256 مگابایت فضا باشد. حدأکثر میزان فضای مورد امکان از فلش دیسک هم 4 گیگابایت است.
* پیشنهاد میشود مقدار مموری که برای ReadyBoost استفاده میکنید یک تا سه برابر مقداری Ram نصب شده بر روی سیستم باشد. به عنوان مثال اگر مقدار رم سیستم شما 1 گیگابایت است ، بهتر است بین 1 تا 3 گیگ رم به ReadyBoost اختصاص دهید (در صورت داشتن فضای کافی در فلش).
* فلش دیسکی که استفاده میکنید با قدرت و سرعت کافی داشته باشد. اگر میبینید سیستم دچار مشکل شده یا حتی بالا نمیاید ، نگران نباشید کافی است فلش را از درگاه USB خارج کنید.

استفاده از فلش دیسک به عنوان رم کمکی در ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 100 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

نحوه افزودن Quick Lunch به Taskbar در ویندوز 7

 

یکی از تغییرات عمده‌ای که در ویندوز 7 نسبت به ویندوزهای پیشین شاهد هستیم، تغییرات اساسی در نوار وظیفه یا Taskbar است. علاوه بر تغییرات ظاهری و زیباتر شدن Taskbar در ویندوز 7، نحوه قرارگیری برنامه‌های در حال اجرا نیز متفاوت‌تر از پیش شده است و گردش در میان پنجره‌های باز و انتخاب آن‌ها با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. یکی از قابلیت‌هایی که در ویندوزهای XP و ویستا وجود داشت، قابلیت Quick Lunch بود که با فعال کردن آن در Taskbar امکان دسترسی سریع به برنامه‌های مورد نظر فراهم می‌آمد. اما Quick Lunch در نوار وظیفه جدید در ویندوز 7 به طور پیش‌فرض وجود ندارد و در قسمت Toolbars نیز جهت انتخاب موجود نیست. در صورتی که دل‌تان برای Quick Lunch تنگ شده است می‌توانید با استفاده از این ترفند آن را در Taskbar جدید ویندوز 7 فعال کنید.

بدین منظور:
ابتدا بر روی فضای خالی از Taskbar راست‌کلیک کرده و از منوی Toolbars گزینه New Toolbar را انتخاب کنید.
پنجره New Toolbar - Choose a folder باز خواهد شد.
حال کد زیر را عیناً Copy کرده و در قسمت Folder موجود در این پنجره Paste کنید:

%appdata%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch


پس از این کار بر روی دکمه Select Folder کلیک کنید.
با این کار نواری به نام Quick Lunch در سمت راست Taskbar نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی فلش موجود در کنار آن، برنامه‌های موجود در Quick Lunch را می‌توان مشاهده و انتخاب کرد.

اما در صورتی که قصد دارید Quick Lunch را کاملاً شبیه نسخه‌های قبلی در ویندوزهای XP و ویستا کنید، یعنی آن را به سمت چپ آورده به طوری که تنها آیکن برنامه‌ها موجود باشد:
ابتدا اطمینان پیدا کنید Taskbar در حالت Lock نیست: بر روی فضای خالی از Taskbar راست کلیک کرده و تیک Lock the taskbar را بردارید.
سپس در صورتی که نوار انتخاب زبان (یا هر نوار مشابه آن) فعال است، آن را موقتاً غیرفعال کنید: بر روی فضای خالی از Taskbar راست کلیک کرده و از منوی Toolbars تیک گزینه Language Bar را بردارید.
اکنون جهت آوردن Quick Lunch به سمت چپ نوار وظیفه، با استفاده از ماوس ستون نقطه‌ای کنار آن را گرفته و به سمت چپ بکشید. آن را انقدر بکشید تا دقیقاً در کنار منوی Start قرار بگیرد.
حالا بر روی خود عبارت Quick Lunch راست‌کلیک کرده و ابتدا تیک گزینه Show Text را بردارید. سپس مجدد این کار را کرده و تیک گزینه Show Title را بردارید.
حالا با استفاده از ماوس، آیکن برنامه‌ها را مطابق میل خود جابجا کنید و Taskbar را آن طور که مایل هستید مرتب کنید.
حاصل کار، یک Quick Lunch، مشابه آنچه در ویندوزهای پیشین بود خواهد شد.
در پایان مجدد Language Bar را به Taskbar بیاورید و تیک گزینه Lock the taskbar را بزنید تا Taskbar قفل شود.

نحوه افزودن Quick Lunch به Taskbar در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 78 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

12+1 ترفند پیرامون تسکبار جدید ویندوز 7

 

بدون ‌شک یکی از اساسی‌ترین بخش‌هایی که در ویندوز 7 دستخوش تغییر شده است، تسکبار (Taskbar) یا نوار وظیفه آن است. چینش جدید پنجره‌های باز، اضافه شدن لیست پرش، توسعه پیش‌نمایش پنجره‌ها، سنجاق برنامه‌ها و افزایش 10 پیکسلی اندازه تسکبار جهت راحتی کار با نمایشگرهای لمسی، نمونه‌هایی از این تغییرات هستند. اما هم‌اکنون قصد داریم به معرفی 13 ترفند جالب و کاربردی پیرامون این تسکبار جدید در ویندوز 7 بپردازیم.

ابتدا پیش از مطالعه ترفندها به تصویر زیر دقت کنید که بیانگر قابلیت‌های جدید ویندوز 7 در تسکبار است. به علاوه آن با اصطلاحات به کار رفته در این ترفندها نیز بیشتر آشنا می‌شوید؛

12+1 ترفند پیرامون تسکبار جدید ویندوز 7


برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید.



1- غیرفعال کردن قابلیت Thumbnails (پیش نمایش پنجره‌ها)
همانطور که گفته شد یکی از مواردی در که در ویندوز 7 توسعه داده شده است قابلیت پیش نمایش پنجره‌ها با نگه داشتن ماوس بر روی هر آیکن در تسکبار است. در صورتی که به این قابلیت علاقه ندارید می‌توانید آن را غیرفعال کنید.
بدین منظور:
ابتدا وارد منوی Start شوید.
عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Group Policy در پنل سمت چپ، از زیرشاخه User Configuration بر روی Administrative Templates و سپس Start Menu and Taskbar کلیک کنید.
اکنون از پنل سمت راست، Turn off Taskbar Thumbnails را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده گزینه Disabled را انتخاب نموده و OK کنید.
جهت فعالسازی مجدد کافی است همین مسیر را طی کنید و Enabled را انتخاب نمایید.
لازم به ذکر است قابلیت Thumbnail در ویندوز 7 در صورتی فعال خواهد بود که نمره‌ای که ویندوز به مجموعه سخت افزاری شما داده است بالای 3 باشد تا تم Aero فعال شود.

2- افزایش سرعت پیش نمایش پنجره‌ها به صورت Thumbnail
همانطور که در ترفند قبل نیز نحوه عملکرد پیش نمایش پنجره‌ها به صورت کوچک یا Thumbnail توضیح داده شد، با نگاه داشتن ماوس بر روی آیکن‌های موجود در تسکبار این تصاویر کوچک که البته زنده هم هستند نمایش داده می‌شوند. اما این پیش نمایش با اندکی تأخیر یا مکث نمایش داده می‌شود. با استفاده از این ترفند می‌توانید مدت زمان این مکث را کاهش دهید و سرعت نمایش تصاویر بندانگشتی را افزایش دهید.
برای این کار:
ابتدا وارد منوی Start شوید.
عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse


از سمت راست پنجره، MouseHoverTime را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در قسمت Value Data عدد 400 را مشاهده می‌کنید. این عدد بیانگر 400 میلی ثانیه است. در نتیجه کافی است آن را به عددی کمتر از 100 تغییر دهید.
سپس OK کنید.

3- غیرفعال و حذف کردن آخرین موارد ثبت شده در لیست پرش
یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‌شود «لیست پرش» یا Jumplist است. شما توسط برنامه‌های نصب شده بر روی ویندوز فایل‌های مختلفی را فراخوانی می‌کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‌های موزیک را اجرا می‌کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‌های متنی را باز می‌کنید. اکنون با استفاده از «لیست پرش» میتوانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد. برای دسترسی به «لیست پرش» کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به «لیست پرش» مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید.
برای حذف یک مورد خاص از لیست پرش مربوط به یک برنامه:
بر روی آیکن برنامه در تسکبار راست کلیک کنید. سپس بر روی مورد مربوطه راست کلیک کرده و Remove from this list را انتخاب کنید تا حذف شد.
جهت غیرفعال کردن این قابلیت یا حذف کلیه موارد ثبت شده در لیست‌های پرش مربوط به هر برنامه:
بر روی فضای خالی از تسکبار راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. به تب Start Menu بروید. تیک گزینه دوم یعنی Store and Display Recently Opened Items in the Start menu and the taskbar را بردارید و OK کنید.
برداشت این تیک به منزله غیرفعال شدن و همچنین حذف تمامی موارد ثبت شده در لیست‌های پرش هر برنامه است؛ پس با اطمینان این کار را بکنید.

4- در اختیار داشتن تسکبار ویندوز 7 در ویندوزهای XP و ویستا
در صورتی که از ویندوزهای XP یا ویستا استفاده می‌کنید اما خیلی دل‌تان می‌خواهد تسکبار ویندوز 7 را در این ویندوزها تجربه کنید می‌توانید از یک ابزار جانبی برای این کار استفاده کنید. SBar Taskbar Replacement ابزاری است کم‌حجم، رایگان و متن‌باز که به وسیله آن می‌توانید تسکبار ویندوز 7 را بر روی ویندوز XP و ویستا نصب کنید و تقریباً اکثر قابلیت‌های آن در اختیار داشته باشید. برای دانلود SBar Taskbar Replacement می‌توانید از آدرس http://sbar.codeplex.com/Release/ProjectRe...ReleaseId=28606 اقدام نمایید.

5- قرار دادن تصویر پشت زمینه در تسکبار ویندوز 7
با توجه به بزرگ بودن تسکبار ویندوز 7، قرار دادن یک تصویر در پشت زمینه آن جالب به نظر می‌رسد. برای این کار نیازمند یک ابزار جانبی به نام Taskbar Texturizer هستید. این ابزار را از اینجا دانلود نمایید. پس از دانلود، فایل Setup.exe را اجرا نموده و برنامه را نصب کنید. سپس آن را اجرا کنید. با کلیک بر روی دکمه ... می‌توانید تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. تعدادی تصویر نیز به طور پیش‌فرض برای قرارگیری وجود دارد. دقت کنید تصاویری که انتخاب می‌کنید بایستی حتماً با فرمت BMP باشد. این ابزار بر روی ویندوزهای XP و ویستا نیز کار می‌کند. با Exit کردن برنامه، تسکبار به حالت پیش فرض برمی‌گردد.

6- تبدیل تسکبار جدید ویندوز 7 به تسکبار قدیمی Classic
همانطور که امکان استفاده از تسکبار ویندوز 7 در ویندوزهای XP و ویستا وجود دارد، تبدیل این تسکبار جدید به همان تسکبار قدیمی و کلاسیک این دو ویندوز نیز امکان پذیر است. برای این کار نیازمند یک ابزار جانبی به نام CSMenu هستید. این برنامه کم‌حجم و رایگان را می‌توانید از سایت سازنده به نشانی http://www.csmenu.com دانلود نمایید.

7- تبدیل ظاهر تسکبار جدید ویندوز 7 به تسکبار ویندوز ویستا و XP
در صورتی که دوست دارید ظاهر تسکبار ویندوز 7 به ظاهر تسکبار در ویندوز ویستا شبیه شود، یعنی در کنار آیکن‌ها عنوان هر کدام نیز درج شود، بر روی فضای خالی از تسکبار راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. در همان تب Taskbar، گزینه Taskbar buttons را بر روی Combine when taskbar is full یا Never combine قرار دهید. همچنین تیک گزینه Use small icons را بزنید و OK کنید. در صورتی که تمام برنامه‌ها یا پنجره‌های موجود در تسکبار را نیز Unpin کنید دیگر ظاهر آن کاملاً شبیه ویندوزهای گذشته می‌شود.
لازم به ذکر است می‌توانید این تسکبار را هم اکنون به حالت کلاسیک نیز تبدیل کنید. در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید. سپس قالب Windows Classic را انتخاب نمایید. که البته همه زیبایی‌های ویندوز با این کار از بین خواهد رفت.

8- باز کردن سریع فایل با کشیدن و رها کردن در Taskbar
بسیاری از کاربران در نسخه‌های پیشین ویندوز عادت داشتند برای باز کردن یک فایل، آن فایل را با ماوس کشیده یا به اصطلاح Drag کنند و در درون آیکن برنامه موجود در Quick Lunch تسکبار رها یا Drop کنند. اما در ویندوز 7 انجام این کار حدأقل به طور پیش‌فرض امکان پذیر نیست. به عنوان مثال فرض کنید برنامه Notepad را در تسکبار چه به صورت سنجاق (Pin) شده یا نشده موجود دارید و قصد دارید یک فایل txt را با Drag&Drop کردن در آیکن تسکبار آن باز کنید. اما خواهید دید که به طور پیش‌فرض با قرار گرفتن ماوس بر روی آیکن Notepad، ویندوز قصد دارد فایل را به برنامه سنجاق کند. در نتیجه برای حل این موضوع و باز کردن فایل به این روش، کافی است کلید Shift کیبورد را بگیرید و عمل Drag&Drop را انجام دهید. خواهید دید که Open with نمایش داده می‌شود و با رها کردن ماوس، فایل با برنامه مذبور باز میگردد.

9- سنجاق کردن Windows Update به تسکبار ویندوز 7
در صورتی که جهت به روزرسانی ویندوز 7 خود از ابزار Windows Update زیاد استفاده می‌کنید با استفاده از این ترفند می‌توانید آن را به تسکبار موجود در این ویندوز سنجاق کنید.
بدین منظور:
به منوی Start و سپس All Programs بروید.
اکنون راست کلیک ماوس را بر روی Windows Update بگیرید و آن را بکشید و در محیط دسکتاپ ویندوز رها کنید (Drog&Drop).
پس از رها کردن ماوس، Create shortcuts here را انتخاب کنید.
حال بر روی شورتکات ساخته شده از Windows Update راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Shortcut tab بروید.
اکنون در قسمت Target عبارت زیر را وارد کنید:

cmd /c wuapp.exe


همچنین گزینه Run را بر روی Minimized تنظیم نموده و پنجره را OK کنید.
در آخر شورتکات Windows Update را با ماوس گرفته و در محیط تسکبار رها کنید تا به آن سنجاق شود.

10- اضافه کردن آیکن Show Desktop به تسکبار ویندوز 7
همانطور که به یاد دارید در نسخه‌های پیشین ویندوز در محیط Quick Lunch تسکبار آیکنی به نام Show Desktop وجود داشت که امکان دسترسی به محیط دسکتاپ را با یک کلیک فراهم می‌کرد. اما در تسکبار جدید ویندوز 7 از آنجا که خبری از Quick Lunch نیست این دکمه به سمت راست تسکبار در کنار ساعت منتقل شده است و عادت کردن به این جابجایی ممکن است مقداری سخت باشد. اما شما می‌توانید Show Desktop را در سمت چپ تسکبار سنجاق کنید! البته با استفاده از یک ابزار جانبی که Show Desktop نام دارد. برای دانلود این ابزار به سایت سازنده به نشانی http://www.gpsoftuk.com/prod_showdesktop.asp#download بروید. نحوه نصب و استفاده از آن به صورت تصویری در همین آدرس وجود دارد.

11- وسط‌چین کردن آیکن‌های تسکبار در ویندوز 7
همانطور که می‌دانید در تسکبار جدید ویندوز 7، آیکن‌های مربوط به برنامه‌ها و پنجره‌ها در سمت چپ تسکبار قرار می‌گیرند. اما آیا دوست دارید این آیکن‌ها را در وسط تسکبار قرار دهید؟
برای این کار:
ابتدا در فضای خالی از محیط دسکتاپ، یک فولدر خالی با نامی دلخواه بسازید (راست کلیک>New Folder New Toolbar را انتخاب کنید.
اکنون فولدر خالی که با نام دلخواه ساختید را انتخاب کرده و بر روی Select Folder کلیک کنید.
سپس بر روی نوار جدید اضافه شده راست کلیک کرده و تیک دو گزینه Show Text و Show Title را بردارید.
حالا جدا کننده نقطه چینی آن را با ماوس گرفته و آن را میان دکمه Start و آیکن‌های موجود در سمت چپ تسکبار رها کنید.
در نهایت با کم و زیاد کردن فاصله این نوار با استفاده از گرفتن جدا کننده نقطه چینی آن، آیکن‌های باز را در میان تسکبار قرار دهید و در نهایت تسکبار را Lock کنید.

12- افزودن Computer به تسکبار ویندوز 7
همانطور که می‌دانید My Computer در ویندوزهای ویستا و 7 به Computer تغییر نام داده است. در صورتی که بخواهید دسترسی سریعتر به محتویات Computer و درایوها داشته باشید می‌توانید آن را به تسکبار ویندوز 7 اضافه کنید و نواری را به آن اختصاص دهید.
بدین منظور:
در صورتی که تسکبار خود را Lock کرده‌اید بر روی فضای خالی از تسکبار راست کلیک کنید و تیک Lock the taskbar را بردارید.
سپس بر روی فضای خالی از تسکبار راست کلیک کنید و Toolbars > New Toolbar را انتخاب کنید.
از منوی سمت چپ Computer را انتخاب کرده و Select Folder را بزنید.
خواهید دید که نواری به این نام اختصاص داده می‌شود.
از این قابلیت می‌توانید برای اضافه کردن هر فولدری به تسکبار استفاده کنید.

12+1- افزودن Quick Lunch به Taskbar در ویندوز
یکی از قابلیت‌هایی که در ویندوزهای XP و ویستا وجود داشت، قابلیت Quick Lunch بود که با فعال کردن آن در Taskbar امکان دسترسی سریع به برنامه‌های مورد نظر فراهم می‌آمد. اما Quick Lunch در نوار وظیفه جدید در ویندوز 7 به طور پیش‌فرض وجود ندارد و در قسمت Toolbars نیز جهت انتخاب موجود نیست. در صورتی که دل‌تان برای Quick Lunch تنگ شده است می‌توانید با استفاده از این ترفند آن را در Taskbar جدید ویندوز 7 فعال کنید.
بدین منظور:
ابتدا بر روی فضای خالی از Taskbar راست‌کلیک کرده و از منوی Toolbars گزینه New Toolbar را انتخاب کنید.
پنجره New Toolbar - Choose a folder باز خواهد شد.
حال کد زیر را عیناً Copy کرده و در قسمت Folder موجود در این پنجره Paste کنید:

%appdata%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch


پس از این کار بر روی دکمه Select Folder کلیک کنید.
با این کار نواری به نام Quick Lunch در سمت راست Taskbar نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی فلش موجود در کنار آن، برنامه‌های موجود در Quick Lunch را می‌توان مشاهده و انتخاب کرد.
اما در صورتی که قصد دارید Quick Lunch را کاملاً شبیه نسخه‌های قبلی در ویندوزهای XP و ویستا کنید، یعنی آن را به سمت چپ آورده به طوری که تنها آیکن برنامه‌ها موجود باشد:
ابتدا اطمینان پیدا کنید Taskbar در حالت Lock نیست: بر روی فضای خالی از Taskbar راست کلیک کرده و تیک Lock the taskbar را بردارید.
سپس در صورتی که نوار انتخاب زبان (یا هر نوار مشابه آن) فعال است، آن را موقتاً غیرفعال کنید: بر روی فضای خالی از Taskbar راست کلیک کرده و از منوی Toolbars تیک گزینه Language Bar را بردارید.
اکنون جهت آوردن Quick Lunch به سمت چپ نوار وظیفه، با استفاده از ماوس ستون نقطه‌ای کنار آن را گرفته و به سمت چپ بکشید. آن را انقدر بکشید تا دقیقاً در کنار منوی Start قرار بگیرد.
حالا بر روی خود عبارت Quick Lunch راست‌کلیک کرده و ابتدا تیک گزینه Show Text را بردارید. سپس مجدد این کار را کرده و تیک گزینه Show Title را بردارید.
حالا با استفاده از ماوس، آیکن برنامه‌ها را مطابق میل خود جابجا کنید و Taskbar را آن طور که مایل هستید مرتب کنید.
حاصل کار، یک Quick Lunch، مشابه آنچه در ویندوزهای پیشین بود خواهد شد.
در پایان مجدد Language Bar را به Taskbar بیاورید و تیک گزینه Lock the taskbar را بزنید تا Taskbar قفل شود.


12+1 ترفند پیرامون تسکبار جدید ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 81 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

18 قابلیت جالبی که ویندوز 7 دارد و سایر ویندوزها ندارند!

 

این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز 7 هستند. تعریف‌ها و نقدهای مختلفی که از ویندوز 7 شده باعث شده است که بسیاری از کاربران که تجربه خوبی از ویندوز ویستا نداشته‌اند به این ویندوز جدید تمایل پیدا کنند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کردند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. اما در این میان عده‌ای از کاربران هستند که عقیده خاصی را دنبال می‌کنند. آن‌ها معتقدند که ویندوز 7، همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‌تر شده است. در نتیجه همچنان ویندوز XP را ترجیح می‌دهند. اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد. تفاوت‌های بین ویندوز 7 و ویستا قطعاً چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 18 قابلیت جالبی بپردازیم که در ویندوز ویستا و سایر ویندوزها از هیچ یک از آن‌ها خبری نبود. قابلیت‌هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر جدی محسوب می‌شود.

1. لرزاندن پنجره‌ها
فرض کنید چندین پنجره مختلف را به طور همزمان در محیط ویندوز باز کرده‌اید. در نسخه‌های پیشین ویندوز برای اینکه این پنجره‌ها را ببندید، ناچار بودید تک تک پنجره‌ها Close یا Minimize کنید. اما با استفاده از این قابلیت جدید در ویندوز 7 که Aero Shake نام دارد، کافی است تا پنجره‌ای که قصد دارید آن را باز نگه دارید را گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‌ها Minimize خواهند شد. با انجام مجدد این کار پنجره‌های کوچک شده مجدداً بازیابی خواهند شد. به این قابلیت در این ترفند به تفصیل پرداخته شده است.

2. لیست پرش
یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‌شود «لیست پرش» یا Jumplist است. شما توسط برنامه‌های نصب شده بر روی ویندوز فایل‌های مختلفی را فراخوانی می‌کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‌های موزیک را اجرا می‌کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‌های متنی را باز می‌کنید. اکنون با استفاده از «لیست پرش» میتوانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد. برای دسترسی به «لیست پرش» کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به «لیست پرش» مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید.

3. توسعه پیش نمایش پنجره‌ها
در ویندوز ویستا، با عبور ماوس از روی پنجره‌های Minimize شده در Taskbar، پیش نمایشی از پنجره‌ها در یک سایز کوچک نمایش داده می‌شد. اکنون در ویندوز 7 این قابلیت توسعه داده شده است. به طوری که با قرار دادن ماوس بر روی پیش نمایش امکان بستن آن نیز وجود دارد. همچنین پنجره‌های چندگانه دارای چندین پیش نمایش هستند و علاوه بر آن با استفاده از کلید ترکیبی Win+T امکان گردش میان پیش نمایش‌ها وجود دارد.

4. مرتب‌سازی پنجره‌ها در صفحه به روشی جدید
یکی از قابلیت‌های جالبی که در ویندوز 7 شاهد هستیم امکان منظم کردن و تغییر اندازه پنجره‌ها در محیط ویندوز به شکلی جالب و ساده است. کافی است یک پنجره را با استفاده از ماوس بگیرید، سپس آن را به بالای صفحه مانیتور بکشید، پس از پدیدار شدن یک هاله، با رها کردن ماوس، پنجره کل صفحه را اشغال می‌کند. همچنین اگر پنجره را به منتهی الیه سمت راست یا چپ مانیتور بکشید و آن را رها کنید، پنجره نیمی از صفحه را اشغال می‌کند.

5. ویندوز XP در ویندوز 7
یکی از مشکلاتی که کاربران در ویندوز ویستا زیاد با آن سر و کار داشتند عدم اجرای برخی برنامه‌های سازگار با ویندوز XP در محیط ویندوز ویستا بود. مایکروسافت در ویندوز 7 چاره‌ای برای این مشکل پیدا کرده است. با استفاده از XP Mode شما می‌توانید به طور مجازی ویندوز XP را در دل ویندوز 7 داشته باشید و با استفاده از آن هر برنامه سازگار با XP را همانند گذشته اجرا کنید. برای استفاده از XP Mode شما ابتدا بایستی نرم افزاری به نام Windows Virtual PC را دانلود و نصب کنید. سپس XP Mode را در درون آن اجرا نمایید. برای دانلود این دو می‌توانید از http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx اقدام نمایید.

6. یک راه ساده و سریع برای تنظیم صفحات نمایش چندگانه
آیا تاکنون پیش آمده که کامپیوتر خود را به بیش از یک مانیتور یا پروژکتور متصل نمایید؟ در ویندوز 7 تنظیم این صفحان نمایش چندگانه در یک ثانیه امکان پذیر است! کافی است کلیدهای ترکیبی Win+P را فشار دهید و تنظیمات صفحه نمایش را اعمال نمایید.

7. رابط کاربری بهتر در خصوص دستگاه‌های جانبی متصل به کامپیوتر
در ویندوز 7، پس از کلیک بر روی منوی Start بخش جدیدی به نام Devices and Printers به چشم می‌خورد. در این بخش دستگاه‌های متصل به کامپیوتر اعم از پرینتر و حافظه‌های قابل حمل با تصویر مرتبط به هر کدام وجود دارد. با راست کلیک بر روی هر یک از دستگاه‌ها امکانات منحصر به فردی نظیر آپدیت و تنظیمات قابل دسترسی است.

8. ویرایش محدوده اطلاع رسانی
در ویندوز XP و ویندوز ویستا در سمت راست محیط Taskbar محدوده‌ای به نام اطلاع رسانی یا Notification Area وجود داشت. این محدوده در ویندوز 7 هم وجود دارد اما با انعطافی بسیار بیشتر که می‌توان این محدوده را ویرایش و یا حتی حذف کرد. بر روی فضای خالی از این محدوده راست کلیک کنید و Customize notification icons را انتخاب نمایید. در این پنجره می‌توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‌های مربوط به هر نرم افزار را تعیین کنید. علاوه بر آن با کلیک بر روی Turn system icons on or off می‌توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‌های مربوط به خود ویندوز نظیر ساعت ویندوز را تنظیم نمایید.

9. ضبط کننده قدم به قدم مشکلات
یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی جدید در ویندوز 7 «ضبط کننده قدم به قدم مشکلات» یا Problem Steps Recorder است. با استفاده از PSR شما می‌توانید مشکلات موجود در ویندوز خود را به صورت قدم به قدم با استفاده از تصویر ذخیره نمایید و آن را جهت دریافت کمک در اختیار دیگران قرار دهید. این قابلیت در این ترفند به تفصیل بررسی شده است.

10. ذره‌بین جدید
Magnifier یا ذره‌بین در ویندوز XP و ویستا نیز وجود داشت، اما در ویندوز 7 با یک ذره‌بین حرفه‌ای طرف هستیم. برای دسترسی به ذره‌بین در منوی Start عبارت Magnifier را وارد نموده و Enter بزنید. در Magnifier جدید شما می‌توانید درصد بزرگ‌نمایی را تعیین کنید. علاوه بر آن 3 حالت بزرگ‌نمایی خواهید داشت. Full Screen که حالت تمام صفحه است و کل صفحه بزرگ خواهد شد که با حرکت ماوس کل صفحه درگیر خواهد بود. نوع دیگر حالت Lens است که یک صفحه کوچک با ماوس همراه خواهد شد که تمام بزرگ‌نمایی در این صفحه رخ می‌دهد و عملکردی دقیقاً مشابه یک ذره‌بین خواهد داشت. آخرین حالت Docked است که یک صفحه ذره‌بینی در بالا یا هر قسمت دیگری از صفحه به صورت ثابت قرار خواهد داد و تصاویر بزرگ شده در آن پدیدار خواهند شد. از Magnifier جهت کاربردهای آموزشی استفاده می‌گردد.

11. یک راه جدید برای مشاهده فایل‌های صوتی و تصویری
Windows Media Player در ویندوز 7 بسیار توسعه پیدا کرده است. عمده‌ترین پیشرفت آن باز شدن یک پخش کننده کوچک به هنگام پخش فایل‌های صوتی و تصویری است. پیشنهاد می‌شود پیش از این که Player جدیدی را برای استفاده بر روی ویندوز نصب کنید، این ظاهر کاربر پسند Windows Media Player در ویندوز 7 را امتحان کنید.

12. عملیات به اشتراک گذاری در شبکه‌های خانگی
در ویندوز ویستا و سایر نسخه‌های ویندوز، ساخت شبکه‌های خانگی و به اشتراک‌گذاری منابع کاری دشوار بود. اما با استفاده از Wizard جدید موجود در ویندوز 7 به نام Homegroup شما می‌توانید فولدرهایی که قصد به اشتراک‌گذاری آن‌ها را دارید را انتخاب کنید. سپس رمز عبوری که دریافت می‌کنید را در کامپیوتر دیگر وارد نمایید تا به همین سادگی عملیات به اشتراک‌گذاری صورت بگیرد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تنها کامپیوترهای دارای ویندوز 7 می‌توانند چنین کاری را صورت دهند. جهت دسترسی به این قابلیت عبارت Homegroup را در منوی Start وارد کنید و Enter بزنید.

13. اجرای مستقیم فایل صوتی و تصویری از یک کامپیوتر دیگر
با استفاده از قابلیت جدیدی که در ویندوز 7 وجود دارد، در کامپیوترهای تحت شبکه Homegroup، نرم افزار Windows Media Player این امکان را به شما می‌دهد که فایل صوتی و تصویری مستقیماً از یک کامپیوتر اجرا شده و توسط اسپیکر کامپیوتر دیگر متصل به شبکه پخش شود! به عنوان مثال اگر یک لپتاپ و یک PC را شبکه کرده‌اید، از این پس می‌توانید فایل‌های موزیک موجود در لپتاپ را به وسیله اسپیکرهای کامپیوتر رومیزی با صدای بلند گوش کنید!

14. یک مرکز امنیتی جدید
Action Center نام محیط امنیتی جدیدی است که در ویندوز 7 گنجانده شده است. در محیط Action Center اطلاع رسانی‌هایی نظیر آپدیت ویندوز، آپدیت آنتی ویروس، یادآوری پشتیبان‌گیری و نظایر آن درج می‌گردد. برای دسترسی به آن در منوی Start عبارت Action Center را وارد نموده و Enter بزنید.

15. سنجاق کردن برنامه‌ها به Taskbar
در ویندوز 7، میتوانید جهت دسترسی سریع‌تر به برنامه‌ها آن‌ها را در Taskbar سنجاق کنید. به طوریکه همواره در محیط Taskbar حضور داشته باشند و حتی با بستن برنامه نیز از Taskbar خارج نشوند. برای این کار کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید و Pin this program to taskbar را انتخاب کنید.

16. توسعه استفاده از قابلیت‌های لمسی
این قابلیت به طور خاص مختص به صفحه نمایش‌های لمسی است. در صورتی که از یک صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با نصب ویندوز 7 یک تجربه شیرین از کار با دست و ویندوز 7 خواهید داشت! Taskbar بزرگ‌تر و آیکن‌های مربع شکل باعث راحتی کار با دست خواهند شد. علاوه بر آن اگر از Macbookها که از قابلیت Multi Touch نیز پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید همه چیز فوق العاده‌تر خواهد شد! چرا که می‌توانید پنجره‌ها را با دو انگشت بگیرید و اندازه آن‌ها را کوچک و بزرگ کنید. درست همانند آی‌فون!

17. رایت فایل‌های ISO
همان طور که احتمالاً می‌دانید فایل‌های Image مربوط به DVDها که در اصل فایل‌های فشرده آماده رایت بر روی DVD‌ها هستند با فرمت ISO وجود دارند. نرم افزارهایی نظیر Nero کار رایت آن‌ها را بر روی DVD صورت می‌دهند. اما از این پس با استفاده از ویندوز 7 نیازمند هیچ برنامه جانبی نخواهید بود. کافی است بر روی فایل ISO خود دوبار کلیک کنید تا پنجره‌ای به نام Windows Disk Image Burner باز شود و از طریق آن فایل Image خود را بر روی DVD به سادگی رایت کنید.

18. سنجش رنگ صفحه نمایش
در ویندوز 7 قابلیتی به نام Display Color Calibration اضافه شده است که کار اصلی آن سنجش میزان درستی رنگ‌های نمایش داده شده بر روی صفحه است. به عنوان مثال یک HDTV را به کامپیوتر خود وصل کرده‌اید و قصد دارید تا به بیشترین کیفیت ممکن دست پیدا کنید. برای دسترسی به این قابلیت در منوی Start عبارت Display Color Calibration را وارد نموده و Enter بزنید.

18 قابلیت جالبی که ویندوز 7 دارد و سایر ویندوزها ندارند! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 81 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی

 

همان طور که احتمالاً می‌دانید ویندوزهای ویستا و 7 دارای دو نسخه 32 و 64 بیتی هستند. مهم‌ترین تفاوت ویندوزهای 32 و 64 بیتی در میزان رم پشتیبانی شده توسط این دو ویندوز است. به طوری که ویندوزهای 32 بیتی ویستا و 7، نهایتاً 4 گیگ رم را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند. یعنی اگر شما بر روی سیستم خود بیش از 4 گیگ رم نصب کنید، در صورت استفاده از ویندوز 32 بیتی، تنها 4 گیگ رم از کل رم نصب شده بر روی سیستم قابل استفاده خواهد بود و مابقی آن بلااستفاده باقی می‌ماند. در نتیجه در این زمان ناچار خواهید بود تا یک ویندوز 64 بیتی تهیه کرده و نصب کنید. اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از ویندوزهای 64 بیتی ندارند. به دلایلی نظیر عدم سازگاری برخی نرم افزارها و درایورها و نبود نسخه‌های مخصوص 64 بیتی. در نتیجه گاهی پیش می‌آید که کاربر قید مابقی رم خود را می‌زند و از همان ویندوز 32 بیتی بهره می‌گیرد. در صورتی که نیک بنگریم، درخواهیم یافت که مایکروسافت در این زمینه بسیار طمع کار عمل نموده است. چرا که کاربری که از یک سیستم پیشرفته استفاده می‌کند را مجبور به استفاده از نسخه 64 بیتی ویندوز می‌کند، تنها به این خاطر که به علت استفاده از بیش از 4 گیگ رم یک نسخه 64 بیتی خریداری نماید. اما بالأخره روزی که برای این محدودیت 4 گیگی چاره‌ای پیدا شود فرا رسید! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی بپردازیم. به طوری که می‌توانید تا 128 گیگ رم بر روی سیستم خود نصب کنید و ویندوز 32 بیتی شما تمامی این میزان رم را شناسایی خواهد کرد و می‌تواند از تمامی این مقدار رم استفاده کند! در نتیجه دیگر نیازمند نصب یک ویندوز 64 بیتی فقط به خاطر یک محدودیت آزاردهنده نخواهید بود.

برای از بین بردن این محدودیت در ویندوز ویستا و 7 نیازمند استفاده از پچ های جانبی خواهیم بود (پچ به وصله‌‌ها و اصلاح‌کننده‌های نرم افزاری اطلاق می‌شود). این پچ‌ها Kernel ویندوز را طوری تغییر می‌دهند که محدودیت یاد شده از بین خواهد رفت.

پچ شماره 1 - مخصوص ویندوز ویستا
ابتدا این پچ را از آدرس زیر دریافت نمایید:
دانلود
پس از این کار فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
اکنون در یک درایو از کامپیوتر به دلخواه خود یک فولدر جدید با نام دلخواه بسازید.
فایل Patch-1-Windows-Vista.exe موجود در فایل دانلود شده را Copy نموده و در این پوشه جدید Paste کنید.
سپس به پوشه Windows/System32 در درایوی که ویندوز ویستای شما در آن نصب است بروید.
فایل با نام ntkrnlpa.exe را بیابید. این فایل را نیز Copy کرده و در پوشه‌ای که ساختید Paste نمایید.
هدف این بود که دو فایل Patch-1-Windows-Vista.exe و ntkrnlpa.exe در یک فولدر در کنار هم قرار بگیرند.
حال فایل Patch-1-Windows-Vista.exe را با دو بار کلیک اجرا نمایید.
سپس بر روی دکمه Patch کلیک کنید.
اکنون دکمه Exit را بزنید تا برنامه بسته شود.
پس از این کار، با راست کلیک بر روی فایل ntkrnlpa.exe و انتخاب گزینه Rename، نام آن را از ntkrnlpa به ntkr128g تغییر دهید.
حال فایل ntkr128g.exe را کپی نموده و در مسیر Paste ،Windows/System32 نمایید.
بعد از این کار نوبت به مرحله بعدی یعنی ساخت یک فایل بوت جهت ورود به ویندوز ویستای 32 بیتی بدون محدودیت می‌رسد. این کار از طریق انجام یک سری دستورات متعدد به صورت دستی در Command Prompt امکان پذیر است. اما جهت جلوگیری از طولانی شدن ترفند و همچنین رفاه حال کاربران، فایل آماده سازی اتوماتیک آن را فراهم آورده‌ایم. این فایل با نام AddBootMenu.cmd در همان فایل فشرده‌ای که در ابتدا دانلود کردید موجود است.
بر روی فایل AddBootMenu.cmd راست کلیک نموده و Run as administrator را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده، درصورتی که از انجام مراحل بالا اطمینان دارید کلید y را فشار داده و Enter بزنید.
مشاهده پیغام The operation completed successfully به معنای موفقیت آمیز بودن کار است. کلیدی را بزنید تا پنجره بسته شود.
اکنون در صورتی که یک بار ویندوز را Restart نمایید، در منوی انتخاب ویندوزها یک نام جدید به چشم میخورد که با انتخاب آن، وارد ویندوز ویستای 32 بیتی بدون محدودیت میزان استفاده از رم خواهید شد.

پچ شماره 2 - مخصوص ویندوز 7
ابتدا این پچ را از آدرس زیر دریافت نمایید:
دانلود
پس از این کار فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
حال فایل به نام Patch-2-Windows-7.exe را با دوبار کلیک اجرا نمایید.
زبان این برنامه روسی است. اما همانطور که واضح است تنها یک دکمه بر روی مرکز برنامه وجود دارد.
بر روی این دکمه که با دو حرف PA شروع شده است کلیک کنید.
یک Load کننده طی می‌شود و سپس پیغامی نمایان می‌گردد.
بر روی دکمه OK کلیک کنید.
یک پنجره جدید سیاه رنگ با عنوان Remove Watermark X86 باز خواهد شد.
دکمه Y را بزنید.
با فشردن Enter سیستم Restart خواهد شد.
پس از Restart ویندوز، در منوی انتخاب ویندوزها یک نام جدید به چشم می‌خورد که با انتخاب آن، وارد ویندوز هفت 32 بیتی بدون محدودیت میزان استفاده از رم خواهید شد.

پچ شماره 3 (پیشنهادی) - مخصوص ویندوز ویستا و 7
این پچ از دو پچ دیگر کامل‌تر بوده و ما به شما استفاده از آن را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که هر دو ویندوز را پشتیبانی می‌کند و به ویژه نسبت به پچ شماره 1 ویندوز ویستا دردسر کمتری دارد.
ابتدا این پچ را از آدرس زیر دریافت نمایید:
دانلود
پس از این کار فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
حال فایل Patch-3-Windows-Vista-and-7.exe را با دو بار کلیک اجرا نمایید.
این برنامه اطلاعاتی نظیر میزان رم کنونی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.
اکنون بر روی دکمه Apply در درون برنامه کلیک کنید.
پیغام نمایش داده شده را با Yes پاسخ دهید.
چند ثانیه صبر کنید تا پیغام جدیدی ظاهر شود. آن را OK کنید و برنامه را نیز ببندید.
اکنون فایل AddBootMenu.cmd موجود در پوشه‌ای که دانلود کرده‌اید را بیابید.
بر روی آن راست کلیک نموده و Run as administrator را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده، درصورتی که از انجام مراحل بالا اطمینان دارید کلید y را فشار داده و Enter بزنید.
مشاهده پیغام The operation completed successfully به معنای موفقیت آمیز بودن کار است. کلیدی را بزنید تا پنجره بسته شود.
اکنون در صورتی که یک بار ویندوز را Restart نمایید، در منوی انتخاب ویندوزها یک نام جدید به چشم میخورد که با انتخاب آن، وارد ویندوز ویستا یا هفت 32 بیتی بدون محدودیت میزان استفاده از رم خواهید شد.

در پایان ذکر چند نکته ضروری است:
پس از ورود به ویندوز بدون محدودیت، با فشردن Ctrl+Alt+Delete و ورود به Task Manager، در تب Performance و قسمت Memory می‌توانید این میزان افزایش واقعی رم را ملاحظه کنید.
همانطور که واضح است، با عملیاتی که در هر 3 پچ انجام دادیم، ویندوز 32 بیتی محدودیت‌دار شما دست نخورده باقی می‌ماند و هر زمان که بخواهید می‌توانید همانند گذشته وارد آن شوید. در نتیجه هیچ نگرانی از بابت آسیب دیدن ویندوز کنونی خود نداشته باشید.
برای ویرایش منوی بوت ویندوز و با حذف ویندوز جدید بدون محدویت، ابتدا وارد ویندوز محدودیت‌دار شوید. سپس در منوی Start عبارت msconfig را وارد نموده و Enter بزنید. در تب Boot می‌توانید ویرایش‌های لازم را صورت دهید.
لازم به ذکر است، ویندوز اکس‌پی 32 بیت نهایتاً 3 گیگ رم را پشتیبانی می‌کند.

پچ‌های فوق احتمال غریب به یقین بر روی ویندوز سرور 2008 نیز عمل خواهند کرد اما از جانب ما بر روی آن تست نشده است.

از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 94 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

غیر‏فعال کردن Aero Shake در ویندوز 7

 

 

یکی از امکانات جدید و جالبی که در ویندوز 7 -‌ویندوز جدید مایکروسافت‌- نهفته شده است، قابلیت Aero Shake است. این قابلیت به معنای لزراندن یا تکاندن می‌باشد. فرض کنید در ویندوز 7 چندین پنجره مختلف را به طور همزمان باز کرده‌اید. حالا کافی است یکی از پنجره‌ها را (که پنجره مورد نظر شما است) را با ماوس گرفته و مقداری تکان بدهید یا بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‌ها ناگهان Minimize شده و ناپدید می‌شوند و تنها پنجره‌ای که آن را تکان داده‌اید باز خواهند ماند. اکنون در صورتی که مجددأ پنجره را با ماوس بلرزانید پنجره‌های بسته شده دوباره فراخوانی خواهند شد. اگر به این قابلیت جدید ویندوز 7 علاقه ندارید با استفاده از این ترفند می‌توانید آن را از طریق رجیستری ویندوز غیر‌فعال کنید. لینک دانلود نسخه RC1 ویندوز 7 در انتهای این ترفند وجود دارد.

بدین منظور:
وارد منوی Start شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows


اکنون بر روی کلید Windows راست کلیک نموده و New > Key را انتخاب کنید.
نام آن را Explorer قرار دهید.
اکنون بر روی Explorer کلیک کنید تا وارد آن شوید.
حال از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD Value را انتخاب کنید.
نام آن را NoWindowMinimizingShortcuts قرار دهید.
اکنون بر روی NoWindowMinimizingShortcuts دوبار کلیک نمایید و در پنجره باز شده Value data را بر روی 1 قرار دهید و OK کنید.
رجیستری را ببندید و سیستم را یکبار Restart کنید تا تغییرات اعمال گردد.
اکنون قابلیت Aero Shake غیر‌فعال شده است.

جهت فعال‌سازی مجدد این قابلیت، در همان مسیر بالا عدد 1 را بر روی 0 تنظیم کنید.

دانلود ویندوز 7 نسخه RC1 از سایت مایکروسافت
کرک دائمی ویندوز 7 و آموزش کرک

غیر‌فعال کردن Aero Shake در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 95 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)
گزینه‏های مخفی در منوی Send To ویندوز 7
اگر تا به حال نسخه آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت، به نام ویندوز 7 را نصب نموده و استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید به مانند ویندوزهای پیشین، پس از راست کلیک بر روی یک فایل یا فولدر، منویی به نام Send To جهت ارسال فایل یا فولدر انتخابی به قسمت های مهم ویندوز وجود دارد. اما در ویندوز 7، در این منو ترفندی نهفته است که با استفاده از آن میتوانید گزینه های دیگری را نیز در منوی Send To مشاهده کنید و این منو را توسعه دهید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
بر روی یک فایل یا فولدر راست کلیک کنید. سپس به قسمت Send To بروید. در این منو، گزینه‌های پیش فرض نظیر Compressed Folder، Desktop و... را خواهید دید.
اما اکنون جهت مشاهده آیتم‌های مخفی شده در این منو، به هنگام راست کلیک بر روی فایل یا فولدر، کلید Shift را بگیرید و سپس راست کلیک کنید و به منوی Send To بروید.
اکنون گزینه‌های کاربردی دیگری نظیر My Documents را نیز در این منو خواهید داشت و می‌توانید مستقیمأ فایل یا فولدر را به این مسیرها ارسال کنید.

همچنین در صورتی که دوست دارید همواره این منو به همین شکل باشد و دیگر نیازی به نگه داشتن کلید Shift جهت مشاهده آن‌ها نباشد:
کافی است Computer را باز کنید.
سپس در Location bar (نوار آدرس بالای صفحه) عبارت shell:sendto را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون جهت انتقال مسیرهای مورد نظر به منوی Send To از فولدری که دوست دارید نمایش داده شود یک Shortcut تهیه کنید و آن را در این محل کشیده و رها کنید (Drag & Drop کنید).

دانلود ویندوز 7 نسخه RC1 از سایت مایکروسافت
کرک دائمی ویندوز 7 و آموزش کرک

گزینه‌های مخفی در منوی Send To ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان
broz bashid بازدید : 72 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7

 

همان‌طور که اطلاع دارید پس از مدت‌ها انتظار، پیش‌نمایش نسل بعدی سیستم‌ عامل ویندوز، با نام "ویندوز 7" در تاریخ 7 ژانویه 2009 عرضه شد. به گفته اکثر کارشناسان ویندوز 7 بسیار بهتر از ویستا بوده و طراحان موفق به برطرف کردن مشکلاتی شده‌اند که کاربران سیستم مذکور را به ستوه آورده و ناراضی کرده بود. بنا بر پیش‌بینی ها و گفته‌های مسئولان مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 7 در تابستان 2009 عرضه خواهد شد. در ویندوز 7 امکانات و قابلیت‌های متعدد جدیدی نیز افزوده شده است. یکی از این قابلیت‌ها کلیدهای میانبر جدیدی است که در کل محیط ویندوز کاربرد دارد. هم‌اکنون به معرفی این کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 می‌پردازیم. لازم به ذکر است کلیدهای میانبر سابق که در ویندوزهای قبلی کارایی داشت نیز همچنان برقرارند. لینک دانلود نسخه نمایشی ویندوز 7 و همچنین کرک دائمی آن نیز در ادامه موجود است.

لیست این کلیدهای میانبر جدید در کل محیط ویندوز 7 به شرح زیر است:

کلید Windows + ↑: بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.
کلید Windows + ←: حرکت پنجره به سمت چپ. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت چپ خواهد چرخید!
کلید Windows + →: حرکت پنجره به سمت راست. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت راست خواهد چرخید!
کلید Windows + ↓: کمینه ساختن (Minimize) پنجره و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه.
کلید Ctrl + Windows + ←: پرش به مانیتور سمت چپ.
کلید Ctrl + Windows + →: پرش به مانیتور سمت راست.
کلید Ctrl + Windows: کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی کلیه پنجره‌های باز.
کلید T + Windows: متمرکز شدن بر روی اولین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن مجدد به پنجره بعدی موجود خواهید رفت و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقبگرد خواهد شد.
کلید Space + Windows: مشاهده دزدانه صفحه دسکتاپ! با این عمل، کلیه پنجره‌های باز، شفاف می‌شود به طوریکه صفحه دسکتاپ دیده شود.
کلید G + Windows: مرتب کردن کلیه Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.
کلید P + Windows: تنظیمات نمایش خارجی نظیر Mirror ،Extend Desktop و غیره.
کلید X + Windows: صفحه Mobility Center مشابه ویندوز ویستا.
کلید Windows + #: باز نمودن پنجره شماره # موجود در Taskbar. به عنوان مثال برای باز نمودن اولین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز نمودن سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.
کلید Windows + +: بزرگ‌نمایی پنجره.
کلید Windows + -: کوچک‌نمایی پنجره.
Alt + P: نمایش و یا عدم نمایش صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.

همچنین کلیدهای ترکیبی زیر که به کمک ماوس صورت میگیرد مختص محیط Taskbar هستند:
Shift + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.
کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.
Shift + Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید با دسترسی ادمین.
Shift + راست کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: نمایش منوی پنجره شامل Restore All ،Minimize All ،Move All و غیره.
Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: گردش بر روی پنجره‌های موجود در این گروه.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Windows بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.

دانلود ویندوز 7 نسخه RC1 از سایت مایکروسافت
کرک دائمی ویندوز 7 و آموزش کرک

کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 99 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

دو ترفند داغ در ویندوز 7

 

در حالیکه تنها چند روز از پیش نمایش نسخه آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت با نام "ویندوز 7" میگذرد نسخه آزمایشی این ویندوز در اینترنت به طور غیرقانونی در دسترس همگان قرار گرفته است. به طوریکه شما نیز هم اکنون میتوانید نسخه آزمایشی ویندوز 7 را از طریق لینک های پخش شده در اینترنت دانلود و نصب کنید. Windows 7 نسل جدیدی از خانواده ویندوزهای مایکروسافت بوده که طبق اعلام مایکروسافت در ماه ژوئن 2009 میلادی به طور رسمی به بازار عرضه میشود. این ویندوز هفتمین ویندوز شرکت مایکروسافت بوده و به همین دلیل نیز "ویندوز 7" نامگذاری شده است و آن به مانند ویندوز ویستا در دو نگارش متفاوت 32 بیتی و 64 بیتی ارائه میشود. در حالیکه هنوز این ویندوز به شکل رسمی ارائه نشده است هم اکنون  قصد داریم به معرفی 2 ترفند داغ کاربردی در محیط ویندوز 7 بپردازیم! لینک دانلود این ویندوز نیز در انتهای ترفند موجود میباشد.

باز کردن قفل Taskbar جدید در ویندوز 7
در ویندوز 7، به جای نوار وظیفه یا Taskbar سنتی یک نوار جدیدتری با عنوان Aero Shake قرار داده شده است که البته به طور پیش فرض فعال نیست. این موضوع به دلیل عدم پایدار بودن این Taskbar جدید است و قطعأ در نسخه نهایی به طور پیش فرض در ویندوز 7 قرار داده میشود. با این حال شما میتوانید قفل آن را باز کرده و از آن استفاده کرده و لذت ببرید. بدین منظور:
ابتدا ابزار مخصوص اینکار را بایستی دریافت نمایید. اگر ویندوز 7 شما 32 بیتی است از اینجا و اگر 64 بیتی است از اینجا آن را بر روی هارد ذخیره کنید.
سپس فایل را از حالت فشرده خارج کرده و فایل unlockProtectedFeatures.exe را در فولدر Windows کپی نمایید.
اکنون با دسترسی Administrator وارد محیط Command Prompt یا CMD شوید.
سپس دستورات زیر را به ترتیب وارد کرده و دکمه Enter را بزنید:

takeown /f %windir%\explorer.exe

 

cacls %windir%\explorer.exe /E /G UserName:F


در دستور فوق، به جای UserName بایستی Username یا نام کاربری خود در ویندوز 7 را وارد نمایید.

taskkill /im explorer.exe /f

 

cd %windir%

 

start unlockProtectedFeatures.exe


اکنون کافی است بر روی دکمه Lunch کلیک کنید.
Taskbar شما این گونه خواهد شد:
دو ترفند داغ در ویندوز 7

تمدید نسخه آزمایشی ویندوز 7 تا 90 روز
اگر شما موفق به نصب نسخه آزمایشی و غیرقانونی ویندوز 7 شده اید باید این نکته را نیز بدانید که این نسخه تنها 30 روز اعتبار دارد و پس از 30 روز Expire میشود و دیگر امکان استفاده از آن را ندارید. با استفاده از این ترفند میتوانید این 30 روز را به 90 روز تمدید کنید!
بدین منظور:
با دسترسی Administrator وارد محیط Command Prompt یا CMD شوید.
سپس یکی از سه دستور زیر را به دلخواه وارد نمایید:

sysprep /generalize


یا

slmgr.vbs –rearm


یا

rundll32 slc.dll,SLReArmWindows


اکنون Enter بزنید و یکبار سیستم را از نو راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد.
دقت کنید با هر بار تکرار این عمل 30 روز به کارکرد شما اضافه میشود و در نتیجه میتوانید 2 بار به طور کلی از آن بهره بگیرید. پس در روزهای پایانی اعتبارتان از آن استفاده کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

دانلود ویندوز 7 نسخه RC1 از سایت مایکروسافت
کرک دائمی ویندوز 7 و آموزش کرک

دو ترفند داغ در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 85 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7

 

یکی از تغییراتی که در ویندوزهای ویستا و 7 نسبت به ویندوز XP شاهد بودیم تغییراتی در Task Manager ویندوز بود. Task Manager یکی از برنامه‌های اصلی ویندوز است که اطلاعاتی پیرامون جزئیات پروسه‌ها و سرویس‌های در حال اجرا، اطلاعات سخت افزاری، اطلاعات مربوط به شبکه و... را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7 بپردازیم.

1. دسترسی سریع تر به Task Manager
همان طور که می‌دانید سه کلید Ctrl+Alt+Delete برای باز کردن Task Manager معروف هستند. اما در ویندوزهای ویستا و 7، با فشردن این سه کلید ترکیبی، صفحه‌ای نمایش داده خواهد شد که با انتخاب گزینه Start Task Manager می‌توان به پنجره Task Manager دسترسی داشت. در نتیجه برای باز کردن آن‌ باید دو مرحله طی کرد. اما شما می‌توانید تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc، مستقیماً Task Manager را باز کنید.

2. دسترسی به فایل هر پروسه بر روی هارد دیسک
در صورتی که در Task Manager به تب Processes بروید، لیست پروسه‌های در حال اجرا در ویندوز را خواهید دید. اما ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که فایل مربوط به هر کدام از این پروسه‌ها در کجای هارد دیسک ذخیره شده است؟ در صورتی که از ویندوز XP استفاده می‌کردید، Task Manager پاسخی برای این سوال نداشت، اما در ویندوز ویستا و 7 کافی است بر روی پروسه مورد نظر راست کلیک کنید و Open File Location را انتخاب نمایید. دقت کنید در صورتی که این گزینه قابل انتخاب نبود کافی است تیک گزینه Show processes from all users را بردارید.

2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 83 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

مشاهده تاریخچه به‏روزرسانی‏های ویندوز ویستا و 7

 

Windows Update یکی از ابزارهای موجود در ویندوزهای ویستا و 7 است که امکان به‌رو‌نمودن ویندوز را با نصب آخرین پچ‌های امنیتی و نرم افزاری فراهم می‌سازد. استفاده از Windows Update یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ امنیت کامپیوتر و ویندوز است. به طور پیش‌فرض در ویندوز ویستا و 7، آپدیت‌ها به صورت اتوماتیک از اینترنت دانلود شده و بر روی ویندوز نصب می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از کاربران بدون این که تغییری در تنظیم Windows Update دهند اصلاً متوجه به روز شدن ویندوز خود نمی‌شوند. در نتیجه مطلع نمی‌شوند که بر روی ویندوزشان چه آپدیت‌هایی نصب شده است. خوشبختانه در ویندوزهای ویستا و 7 می‌توان به سادگی تاریخچه آپدیت‌های دانلود شده و نصب شده ویندوز را مشاهده کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

برای این کار:
وارد منوی Start شوید و عبارت Windows Update را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده، بر روی View update history کلیک کنید.
در این پنجره امکان مشاهده تک‌تک آپدیت‌های دانلود شده و نصب شده بر روی ویندوز را خواهید داشت.
در ستون Name، توضیح هر آپدیت درج شده است.
در ستون Status، وضعیت هر آپدیت مشخص شده است. این وضعیت می‌تواند Successful باشد به این معنا که آپدیت با موفقیت روی ویندوز نصب شده است. و یا عبارت Failed در آن درج شده باشد به این معنا که آپدیت به طور کامل بر روی ویندوز نصب نشده است. دلیل این موضوع می‌تواند مشکلاتی از قبیل مشکل اتصال اینترنت یا عدم نصب یک آپدیت ضروری پیش از نصب این آپدیت، باشد.
در ستون Importance نیز میزان اهمیت نصب هر آپدیت درج شده است.
و نهایتاً در ستون Date Installed نیز تاریخ نصب شدن هر آپدیت مشخص شده است.
با راست کلیک بر روی هر آپدیت و انتخاب گزینه View details می‌توانید جزئیات مربوط به آپدیت را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است برای حذف هر آپدیت از روی ویندوز می‌توانید بر روی گزینه Installed Updates در بالای همین پنجره کلیک کنید.

مشاهده تاریخچه به‌روزرسانی‌های ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 70 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7 با انجام یک تنظیم ساده

 

یکی از مشکلات شایع در سیستم‌های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‌شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‌هایی که دارای نرم‌افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‌های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‌تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‌شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.

برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‌شود می‌پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد. برای اطمینان این قضیه:
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7 با انجام یک تنظیم ساده منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 55 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

جلوگیری از بیدار شدن کامپیوتر توسط ماوس یا کیبورد در ویندوز 7

 

همان‌طور که می‌دانید در صورتی که سیستم را به حالت Sleep ببرید، با این کار کامپیوتر را به صورت سطحی خاموش کرده‌اید یا به اصطلاح آن را به خواب برده‌اید. به این معنا که در صورت حرکت دادن ماوس و یا فشردن یکی از کلیدهای کیبوردهای کیبورد، مجدداً کامپیوتر روشن شده و وارد محیط ویندوز می‌شود. در مادربوردهای جدید، این کار به سرعت انجام شده و در نتیجه بسیار باعث تسریع کار میگردد، از این رو حالت Sleep یکی از موارد پر کاربرد برای کاربران حرفه‌ای است. در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، با استفاده از این ترفند می‌توانید ویندوز را طوری تنظیم کنید که در صورت رفتن به حالت Sleep، کامپیوتر دیگر با حرکت دادن ماوس و یا فشردن کلیدهای کیبورد از خواب بیدار نشود.

برای این کار:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید و عبارت mouse را تایپ نموده و Enter بزنید.
سپس در پنجره Mouse Properties به تب Hardware بروید و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده، به تب Power Management بروید.
اکنون تیک گزینه Allow this device to wake the computer را بردارید.
با OK کردن پنجره‌های باز تغییر اعمال می‌شود و از این پس با حرکت دادن ماوس و یا کلیک، کامپیوتر از حالت Sleep خارج نمی‌شود.

همچنین برای این که با فشردن کلیدهای کیبورد نیز کامپیوتر از خواب بیدار نشود:
در منوی Start عبارت check keyboard را وارد نموده و Enter بزنید.
حال همانند بالا عمل کنید.

جلوگیری از بیدار شدن کامپیوتر توسط ماوس یا کیبورد در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 65 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن Windows Mobility Center در ویندوز ویستا و 7

 

Windows Mobility Center ابزار مفیدی است که در لپتاپ‌هایی که بر روی آنها ویندوز ویستا یا 7 نصب شده است وجود دارد و مواردی نظیر بهینه‌سازی باتری، تعدیل و تنظیم کردن صدا و اتصال به سخت‌افزار خارجی از کاربردهای آن است. اما این ابزار برای همه کاربران کاربرد ندارد و علاوه بر آن با توجه به اینکه با کلیدهای ترکیبی Ctrl+X فعال می‌شود ممکن است چندان به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. با استفاده از این ترفند می‌توانید Windows Mobility Center را از طریق رجیستری ویندوز غیرفعال کنید.

بدین منظور:
بر روی دکمه Start کلیک کنید.
سپس عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری شوید.
اکنون مسیر زیر را طی کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\MobilityCenter


حال بر روی قسمت سمت راست صفحه، راست کلیک کرده و گزینه New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
نام آن را نیز NoMobilityCenter قرار دهید.
اکنون بر روی NoMobilityCenter دوبار کلیک کنید و در قسمت Value عدد 1 را وارد کنید.
سپس بر روی OK کلیک کنید و رجیستری را ببندید.
تغییرات در همان لحظه اعمال شده است.

برای بازگشت به حالت قبل و فعال‌سازی مجدد، کافی است به NoMobilityCenter مقدار 0 بدهید یا آن را Delete کنید.

غیرفعال کردن Windows Mobility Center در ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 59 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

قرار دادن فایل ویدئویی به عنوان پس‏زمینه دسکتاپ ویندوز 7

 

تصاویر پشت‌زمینه صفحه دسکتاپ ویندوز که به Background و Wallpaper نیز معروف هستند، همواره زیبایی خاصی به ظاهر ویندوز می‌بخشند. از این رو کاربران سعی می‌کنند تا زیباترین و جذاب‌ترین عکس‌ها را برای تصویر پس‌زمینه دسکتاپ خود انتخاب کنند. اما آیا شما مجبورید همیشه از تصاویر و عکس‌ها برای پشت‌زمینه دسکتاپ استفاده کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که می‌توان یک فایل ویدئویی را در پشت زمینه دسکتاپ قرار داد تا به جای یک عکس ثابت، یک فیلم متحرک پس‌زمینه دسکتاپ باشد؟ در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، این رویا به سادگی تحقق می‌یابد! هم‌اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید در صورت استفاده از ویندوز 7، یک فایل ویدئویی را در پشت‌زمینه دسکتاپ خود قرار دهید. طبعاً هر چقدر محتوای این فایل ویدئویی زیباتر و با کیفیت‌تر باشد، دسکتاپ شما رویایی‌تر خواهد شد.

برای این کار:
در قدم اول نیازمند یک ابزار جانبی به نام Windows DreamScene هستیم.
نصب Windows DreamScene بر روی دو نوع ویندوز 7، 32 و 64 بیتی متفاوت است.
ابتدا باید مطمئن شوید ویندوزی که از آن استفاده می‌کنید 32 بیتی است یا 64 بیتی؛ برای پی بردن به این موضوع، بر روی Computer در منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده در قسمت System type نوع ویندوز درج شده است.

اکنون با توجه به ویندوز خود، یکی از فایل های زیر را دانلود نمایید.
Windows DreamScene مخصوص ویندوز 7 نسخه 32 بیتی

Windows DreamScene مخصوص ویندوز 7 نسخه 64 بیتی

برای نصب DreamScene در نسخه 32 بیتی:
پس از آن دانلود فایل DreamScene_Win7_x32.zip، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
سپس فایل به نام Windows7-DreamScene-Enable.exe را با دو بار کلیک اجرا نمایید.
پس از  مشاهده پنجره سیاه رنگ، کلیدی را به دلخواه فشار دهید تا نصب DreamScene آغاز شود.
مشاهده پیغام Windows 7 DreamScene installed without error به منزله نصب موفقیت‌آمیز آن است. کلیدی را فشار دهید تا پنجره بسته شود.
دقت کنید در طول نصب، یک بار فایل explorer.exe به طور اتوماتیک بسته و اجرا می‌شود (این موضوع با محو شدن نوار تسک‌بار و بازگشت آن پس از چند لحظه مشخص می‌شود). در صورتی explorer.exe بسته شد، اما اتوماتیک باز نشد (یعنی تسک‌بار همچنان ناپدید ماند) کافی است یک بار کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید. در صفحه پدیدار شده Start Task Manager را انتخاب کنید. در پنجره Windows Task Manager از منوی File بر روی New Task کلیک کنید. سپس عبارت explorer.exe را وارد کرده و Enter بزنید تا تسک‌بار ظاهر شود.

برای نصب DreamScene در نسخه 64 بیتی:
پس از آن دانلود فایل DreamScene_Win7_x64.zip، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
حال فایل DreamScene.dll را در مسیر Copy ،C:\Windows\System32 و Paste کنید.
همچنین فایل DreamScene.dll.mui را در مسیر Copy ،C:\Windows\System32\en-US و Paste نمایید.
سپس بر روی فایل Dscene.reg دو بار کلیک کنید و در پیغامی که نمایش داده می‌شود دکمه Yes را انتخاب نمایید.
اکنون نیازمندیم تا پروسه explorer.exe را یک بار باز و بسته کنیم. بدین منظور کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید. در صفحه پدیدار شده Start Task Manager را انتخاب کنید. سپس در پنجره Windows Task Manager ابتدا به تب Processes بروید و در لیست موجود، explorer.exe را انتخاب کنید و بر روی دکمه End Process کلیک کنید (دقت کنید با این کار بایستی تسک‌بار ویندوز ناپدید شود). پس از این کار در همان پنجره Task Manager، از منوی File بر روی New Task کلیک کنید. سپس عبارت explorer.exe را وارد کرده و Enter بزنید تا تسک‌بار ظاهر شود.

پس از نصب موفقیت آمیز DreamScene، دیگر کار چندانی باقی نمی‌ماند.
اکنون کافی است بر روی یک فایل ویدئویی با فرمت WMV یا MPEG راست کلیک کنید و در منوی راست کلیک بر روی گزینه Set as Desktop Background کلیک کنید.
خواهید دید که فایل ویدئویی در پشت‌زمینه دسکتاپ نمایش داده می‌شود.
همچنین برای کنترل فایل ویدئویی پخش شده در صفحه دسکتاپ، بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و در منوی ظاهر شده گزینه Pause DreamScene را انتخاب کنید. برای ادامه پخش نیز، گزینه Play DreamScene را انتخاب نمایید.

تنها لازم به ذکر است، در صورتی که پس از انتخاب فایل ویدئویی و نمایش آن دیدید که نوشته‌های آیکن شورتکات‌های موجود در صفحه مقداری ناواضح شده است، عمل زیر را انجام دهید:
بر روی صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده یکی از Themeهای موجود را انتخاب کنید (به عنوان مثال تم پیش‌فرض ویندوز به نام Windows 7). حال مجدد فایل ویدئویی را طبق روشی که در بالا توضیح داده شد به عنوان پشت‌زمینه دسکتاپ انتخاب کنید.

قرار دادن فایل ویدئویی به عنوان پس‌زمینه دسکتاپ ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 66 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

افزودن Run به منوی Start ویندوز ویستا و 7

 

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‌بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‌های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‌کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‌فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‌توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‌های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است شما می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.

افزودن Run به منوی Start ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 82 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

راهی دیگر برای بستن پنجره‏های ویندوز

 

در گذشته ترفندی با عنوان شش راه برای بستن پنجره‌های ویندوز! منتشر شد که در آن به بررسی 6 راه مختلف برای بستن پنجره‌های ویندوز پرداختیم. اما در این میان یک راه دیگر از قلم افتاده است! در این ترفند قصد داریم به معرفی هفتمین راه بستن پنجره‌های ویندوز بپردازیم. راهی که به احتمال خیلی زیاد تاکنون به آن پی نبرده‌اید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز قابل انجام است.

برای این کار:
کافی است در منتهی‌الیه سمت چپ نوار بالایی هر پنجره دوبار کلیک کنید.
خواهید دید که پنجره بسته خواهد شد.
منظور دقیقاً بخش مخالف قسمتی است که علامت ضربدر هر پنجره قرار دارد. به عبارت دیگر جایی که آیکن کوچک پنجره برنامه ها وجود دارد.

کاربرد دیگر این ترفند این است که در پنجره‌هایی که دکمه ضربدر ندارند یا امکان استفاده از آن نیست، این روش برای بستن پنجره عملی است.
دلیل اصلی که این قابلیت در پنجره‌های ویندوز گنجانده شده است این است که در سیستم‌ عامل‌های مکینتاش دکمه Close در همین مکان یعنی بالا سمت چپ پنجره تعبیه شده است. در نتیجه افرادی که عادت به کار با سیستم عامل مکینتاش را دارند در صورت کار در محیط ویندوز طبق عادت قبلی می‌توانند پنجره‌ها را به همان صورت ببندند.


راهی دیگر برای بستن پنجره‌های ویندوز منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 79 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

ساخت یک فولدر جادویی در ویندوز 7

 

 

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‌های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‌توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‌بندی‌های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‌توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.

بدین منظور:
در هر محلی نظیر صفحه دسکتاپ یک فولدر جدید ایجاد کنید (با استفاده از راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب New > Folder).
سپس عبارت زیر را عیناً Copy کرده و به عنوان نام فولدر قرار دهید:

Tarfandestan.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}


بر روی فولدر ایجاد شده به نام Tarfandestan دوبار کلیک کنید.
در این فولدر جادویی می‌توانید تمامی تنظیمات ویندوز را در یک مکان در اختیار داشته باشید.

ساخت یک فولدر جادویی در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 67 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

فعال‏سازی یک قابلیت کاربردی جهت انتخاب همزمان چند آیتم در ویندوز ویستا و 7

 

فرض کنید در محیط ویندوز قصد دارید چند فایل یا چند فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید. در این زمان ناچار خواهید بود با استفاده از ماوس، آیتم‌های مورد نظر را با ایجاد یک مستطیل نقطه‌چینی انتخاب کنید و یا به کمک کلیدهای Shift و Ctrl و ترکیب آنها را به حالت انتخاب دربیاورید. اما در ویندوز ویستا و 7 قابلیت جدیدی اضافه شده است که انتخاب همزمان چندین آیتم را بسیار ساده می‌کند. این امکان با اضافه شدن چک باکس در کنار هر فایل و فولدر مهیا شده است. با چک باکس‌ها (Check Box) یا جعبه‌های تیک‌دار پیش از این در فرم های انتخابی موجود در ویندوز و صفحات اینترنتی آشنایی داشتید. در این ترفند نحوه فعال سازی چک باکس‌ها جهت انتخاب آیتم‌های مختلف را در ویندوز ویستا و 7 برای شما بازگو می‌نماییم.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start کلیک کرده و عبارت Folder Options را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره Folder Options به تب View بروید.
حال در لیست موجود، تیک گزینه Use check boxes to select items را بزنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که ماوس را بر روی یک فایل یا فولدر و یا حتی شورتکات‌های موجود در صفحه دسکتاپ ببرید خواهید دید که یک چک باکس در کنار آن به چشم می‌خورد. با زدن تیک مربوط به هر آیتم می‌توانید آن را به حالت انتخاب دربیاورید. برای انتخاب سایر آیتم‌ها نیز می‌بایست بدون کلیک بر روی فضای خالی، تیک آیتم بعدی را بزنید. به همین ترتیب می‌توانید به سادگی چندین فایل یا فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید.

فعال‌سازی یک قابلیت کاربردی جهت انتخاب همزمان چند آیتم در ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 78 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

بهبود قدرت صدا در ویندوز ویستا و 7

 

در صورتی که اهل گوش کردن موزیک از طریق کامپیوتر باشید و همچنین از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی مخصوص شما بپردازیم. با استفاده از این ترفند میتوانید به سادگی و با چند کلیک، قدرت صدای خروجی از اسپیکر را به طور محسوسی در این ویندوزها بهبود ببخشید.

بدین منظور:
بر روی منوی Start کلیک کرده و Control Panel را انتخاب کنید.
Sound را یافته و بر روی آن کلیک کنید.
در پنجره باز شده ابتدا Speakers را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Properties کلیک نمایید.
اکنون به تب Enhancements بروید و تیک سه گزینه Loudness Equalization ،Virtual Surround و Bass Management (یا Base Boost) را بزنید.
پنجره‌های باز را OK نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از این کار موزیکی را در حال پخش بگذارید تا بلافاصله بعد از اعمال این تنظیمات، تفاوت قدرت صدا را احساس کنید.

بهبود قدرت صدا در ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 63 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

دسترسی سریع به Command Prompt در ویندوز ویستا و 7

 

حتماً شما نیز با محیط Command Prompt یا خط فرمان ویندوز آشنایی دارید. کافی است در Run عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا پنجره Command Prompt باز شود. cmd.exe در اصل مفسر دستورات است که در کلیه نسخه‌های ویندوز نیز وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که در صورت استفاده از ویندوز ویستا یا 7، با بهره گیری از آن می‌توانید در هر فولدری که باشید پنجره Command Prompt را باز نمایید. ضمن این که خط فرمان مستقیماً بر روی مسیر همان پوشه قرار می‌گیرد.

برای این کار:
کافی است وارد یک پوشه دلخواه یا صفحه دسکتاپ ویندوز شوید.
کلید Shift را از روی کیبورد گرفته و بر روی فضای خالی از محیط پوشه یا صفحه دسکتاپ، راست کلیک کنید.
خواهید دید که در منوی راست کلیک گزینه‌ای به نام Open command window here پدیدار می‌شود که پیش از این وجود نداشت.
با انتخاب این گزینه پنجره Command Prompt مربوط به آن مسیر باز خواهد شد.

این کار را می‌توانید با راست کلیک بر روی یک فولدر انتخاب شده نیز انجام دهید.

دسترسی سریع به Command Prompt در ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 86 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

افزودن سطل آشغال به تسکبار ویندوز 7

 

حتماً شما نیز با عملکرد Recycle Bin یا سطل آشغال ویندوز آشنا هستید. کلیه فایل‌ها و فولدرها پس از پاک شدن مستقیماً به سطل آشغال ویندوز منتقل می‌شوند و در نهایت با پاکسازی سطل آشغال می‌توان آنها را حذف نهایی کرد. در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید قطعاً با تسکبار جدید و قابلیت‌های مختلف آن آشنایی پیدا کرده‌اید. در این ترفند قصد داریم نحوه اضافه کردن Recycle Bin به تسکبار ویندوز 7 را برای شما بازگو نماییم. به طوری که همه جا و در همه حالت می‌توانید به سطل آشغال دسترسی داشته باشید.

برای این کار:
ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده در محل مورد نظر عبارت زیر را وارد نمایید:

explorer.exe shell:RecycleBinFolder


و بر روی دکمه Next کلیک کنید.
در صفحه بعدی، explorer.exe را پاک کرده و به جای آن عبارت Recycle Bin را تایپ نمایید.
اکنون بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
خواهید دید که یک شورتکات جدید در صفحه دسکتاپ با نام Recycle Bin ظاهر شده است.
بر روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده، در همان تب Shortcut بر روی دکمه Change Icon کلیک نمایید.
در پنجره جدید باز شده، در زیر عبارت Look for icons in this file مسیر موجود را حذف کرده و آدرس زیر را در آن عیناً Copy و Paste نمایید و Enter بزنید:

%SystemRoot%\system32\imageres.dll


خواهید دید که مجموعه‌ای از آیکن‌ها نمایش داده خواهد شد. در میان آیکن‌ها بگردید و آیکن سطل آشغال را مشابه آن چیزی که در صفحه دسکتاپ‌تان نیز موجود است را بیابید و انتخاب کنید (این آیکن در ستون سیزدهم و ردیف سوم قرار دارد).
پس از انتخاب آیکن، پنجره‌های باز را OK نمایید.
اکنون در صفحه دسکتاپ، بر روی شورتکات مذبور راست کلیک کرده و Pin to Taskbar را انتخاب کنید یا خود شورتکات را با استفاده از ماوس بگیرید و در محیط تسکبار رها کنید.
با این کار سطل آشغال به نوار تسکبار ویندوز اضافه شده است.
پس از این کار می‌توانید شورتکات موجود در صفحه دسکتاپ را نیز حذف نمایید.

همان طور که مشخص است از این پس با انتخاب آیکن سطل آشغال در تسکبار می‌توانید پنجره Recycle Bin را باز نمایید. اما امکان کشیدن و رها کردن (Drag&Drop) فایل‌ها را به این آیکن جهت حذف فایل‌ها نخواهید داشت.
برای فعال‌سازی چنین امکانی یک راه حل وجود دارد:
ابتدا بایستی Quick Lunch را در تسکبار ویندوز 7 فعال کنید. برای این کار بایستی از ترفند زیر کمک بگیرید:
نحوه افزودن Quick Lunch به Taskbar در ویندوز 7
پس از این کار، کافی است Recycle Bin موجود در صفحه دسکتاپ (منظور شورتکاتی که در بالا ساختیم نیست) را با استفاده از ماوس گرفته و در محیط Quick Lunch تسکبار رها کنید.
جهت زیباسازی آن نیز می‌توانید تسکبار را از حالت Lock خارج کنید. سپس بر روی قسمت خالی از Quick Lunch راست کلیک کرده و View > Large Icons را انتخاب کنید.
با این کار از این پس می‌توانید علاوه بر دسترسی مستقیم به سطل آشغال در ویندوز، فایل‌ها و فولدرها را هم با Drag&Drop مستقیماً وارد آن کنید.

افزودن سطل آشغال به تسکبار ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 60 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

ترفندی مخفی برای بستن Windows Explorer در ویندوز ویستا و 7

 

همان طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین پروسه‌های فعال در محیط ویندوز، explorer.exe نام دارد. وظیفه اصلی explorer.exe که تحت نام Windows Explorer شناخته می‌شود مدیریت فایل‌های موجود بر روی هارددیسک است. گاهی ممکن است بنا به هر دلیلی نیازمند بستن این پروسه باشید. در این زمان اکثر کاربران از محیط Task Manager برای بستن explorer.exe اقدام می‌کنند. اما در صورتی که از ویندوز ویستا و 7 استفاده میک‌نید بایستی بدانید راهی خیلی ساده از فشردن Ctrl+Alt+Delete و انتخاب explorer.exe از آن لیست بلند بالا وجود دارد. هم اکنون به معرفی این راه مخفی خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
بر روی منوی Start کلیک کنید.
سپس کلیدهای Ctrl به علاوه Shift را به طور همزمان بگیرید و بر روی فضای خالی از منوی Start راست کلیک کنید.
خواهید دید که در منوی ظاهر شده، علاوه بر Properties گزینه Exit Explorer نیز به چشم می‌خورد که با انتخاب آن می‌توانید Windows Explorer را ببندید.

لازم به ذکر است برای بازگردانی Windows Explorer بایستی Ctrl+Alt+Delete را بزنید و Start Task Manager را انتخاب کنید. از منوی File بر روی New Task کلیک کنید و در پنجره جدید explorer.exe را تایپ کرده و Enter بزنید.
یکی از کاربردهای بستن Windows Explorer این ترفند است.

ترفندی مخفی برای بستن Windows Explorer در ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 81 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

تم‏های مخفی ویندوز 7

 

یکی از ویژگی‌های بارز ویندوز 7 ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‌های موجود در آن شکل می‌گیرد. در ویندوز 7 به طور پیش فرض 6 تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهای موجود در ویندوز تغییر می‌کند. اما بایستی بدانید که در ویندوز 7، علاوه بر تم های موجود، 5 تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد! در این ترفند نحوه آشکار‌سازی و انتخاب این تم‌های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‌های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‌اند و شامل تصاویر پشت زمینه‌ای از این کشورها هستند.

بدین منظور:
ابتدا بایستی قابلیت مشاهده فایل‌های مخفی سیستم را فعال نمایید. در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید. در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.
اکنون وارد Computer شوید.
حال به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT مراجعه کنید.
در این مسیر 5 فولدر مشاهده می‌کنید. این 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفی هستند و عبارات 2 حرفی که در نام آنها مشاهده می‌کنید مخفف کشورهایی هستند که در بالا نام بردیم.
به دلخواه وارد یکی از پوشه‌ها شوید. سپس به فولدر Theme مراجعه کنید و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.
این کار را در هر 5 فولدر انجام دهید.
اکنون در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این 5 تم جدید را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب می‌شود.

تم‌های مخفی ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 74 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

تغییر سریع اندازه آیکن‏ها در ویندوز ویستا و 7

 

همان‌طور که می‌دانید در ویندوزهای ویستا و 7 نحوه مشاهده آیکن فایلها و فولدرها و همچنین شورتکات های صفحه دسکتاپ دگرگون شده است و اشکال جدیدتری با ابعاد گوناگون آیکن ها به آن اضافه شده است. برای تغییر نحوه مشاهده آیکنها در پنجره های ویندوز، بایستی راست کلیک نمود و از منوی View یک گزینه را انتخاب کرد. اما هم اکنون در این ترفند قصد داریم نحوه تغییر شکل و اندازه آیکن‌های فایلها، فولدرها و شورتکات های دسکتاپ را به شکلی سریع و با بهره گیری از ماوس و کیبورد را به شما آموزش دهیم.

بدین منظور:
به صفحه دسکتاپ یا هر فولدری که قصد تغییر اندازه آیکن‌های موجود در آن را دارید بروید.
اکنون کلید Ctrl کیبورد را بگیرید و غلطک ماوس را بالا و پایین کنید.
با این کار به ترتیب آیکن‌های موجود در صفحه بزرگ و کوچک می‌شود.

این کار کاملاً مشابه آن چیزی است که می‌توان در مرورگرهای وب انجام داد.

تغییر سریع اندازه آیکن‌ها در ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 60 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

نمایش صفحه Alt-Tab با ظاهر ویندوز XP در ویندوزهای ویستا و 7

 

همان طور که حتماً می‌دانید نگاه داشتن و فشردن کلیدهای ترکیبی Alt+Tab در محیط ویندوز باعث نمایش کلیه پنجره‌های باز و گردش در میان آنها می‌شود. صفحه نمایش داده شده در Alt-Tab ویندوز XP ظاهر خیلی ساده ای داشت و تنها آیکن‌های مربوط به هر پنجره در آن نمایش داده می‌شد. اما در ویندوزهای ویستا و 7 این صفحه پیشرفته‌تر شده و پیش نمایش و تصویر کوچکی از ظاهر هر پنجره به آن اضافه شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه مخفی بپردازیم که با به کارگیری آن می‌توانید صفحه Alt-Tab با همان ظاهر قدیمی مشابه ویندوز XP را در ویندوزهای ویستا و 7 به نمایش دربیاورید. شاید این ترفند چندان کاربردی نباشد اما با اجرای آن در برابر اطرافیان‌تان می‌توانید حسابی آن ها را گیج کنید، به ویژه اگر این کار را سریع انجام دهید!

بدین منظور:
در محیط ویندوز ویستا یا 7 ابتدا چند پنجره باز کنید.
سپس در قدم اول، کلید Alt سمت چپ کیبورد را بگیرید.
بعد کلید Alt سمت راست کیبورد را بگیرید و رها کنید (یک‌بار آن را فشار دهید).
اکنون بدون اینکه کلید Alt سمت چپ کیبورد را رها کنید، کلید Tab را فشار دهید تا همان ظاهر قدیمی ویندوز XP پدیدار شود.
با فشردن کلید Tab می‌توانید بین پنجره‌ها گردش کنید.

نمایش صفحه Alt-Tab با ظاهر ویندوز XP در ویندوزهای ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 85 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

نحوه ساخت یک نقطه بازگردانی در ویندوز 7

 

 

System Restore ابزاری است که شرکت مایکروسافت با عرضه ویندوز ME در سال 2000، آن را رونمایی کرد. ابزار و قابلیتی خوب که در نسل‌های بعدی ویندوز نیز تکرار شده و پیشرفته‌تر نیز شد. با استفاده از System Restore می‌توان ویندوزی را که به دلیل خاصی دچار مشکل و ایراد شده است را به همان حالت خوب گذشته بازگردانی کرد. این ابزار در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می‌سپارد و آن را در محلی در هارددیسک برای مواقع اضطراری ذخیره می‌نماید. در ویندوز 7 -ویندوز جدید مایکروسافت- نیز شاهد حضور System Restore با مقداری تغییرات هستیم. هسته اصلی System Restore همانی است که در ویندوز XP وجود داشت، اما ساخت یک نقطه بازگردانی (Restore Point) تا حدودی متفاوت از پیش شده است. نقطه بازگردانی زمانی است که ویندوز شما خوب کار می‌کند و شما یک نقطه بازگردانی یا Restore Point می‌سازید که در زمان خرابی ویندوز از آن استفاده کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک نقطه بازگردانی در ویندوز 7 بپردازیم.

برای این کار:
در صفحه دسکتاپ یا در منوی Start، بر روی Computer راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنل سمت چپ بر روی System Protection کلیک نمایید.
حال بر روی دکمه Create در پایین صفحه کلیک کنید.
در پنجره باز شده یک نام دلخواه برای نقطه بازگردانی مورد نظر انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید یک نقطه بازگردانی پیش از نصب از یک برنامه خاص ایجاد کنید، نامی را بنویسید که یادآور این موضوع باشد.
سپس بر روی دکمه Create کلیک کنید.
اکنون اندک زمانی صبر کنید تا نقطه بازگردانی ایجاد شود.
مشاهده پیغام The restore point was created successfully به منزله موفقیت‌آمیز بودن این مرحله است و نقطه بازگردانی ایجاد شده است.
از این پس می‌توان در مواقع بحرانی از این نقطه بازگردانی برای بازگرداندن ویندوز به شرایط ایده‌آل استفاده کرد. نحوه این کار همانند ویندوز XP است که در این ترفند به آن پرداخته شده است.

نحوه ساخت یک نقطه بازگردانی در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 61 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

باز کردن منوی برنامه‌ها در تسک‌بار ویندوز 7 بدون راست کلیک

 

همان طور که می‌دانید در صورتی که بر روی آیکن برنامه‌های موجود در نوار Taskbar ویندوز 7 راست کلیک کنید، منویی شامل گزینه‌های مختلف مرتبط با هر برنامه باز خواهد شد. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی ساده اما کاربردی بپردازیم که به وسیله آن می‌توانید بدون راست کلیک، به منوی برنامه‌های موجود در نوار تسک‌بار دسترسی پیدا کنید.

بدین منظور:
کافی است ابتدا نشانگر ماوس را بر روی آیکن برنامه مورد نظر ببرید.
سپس کلیک چپ ماوس را گرفته و نگه دارید و سپس نشانگر ماوس را به آرامی بالا ببرید.
خواهید دید که با این کار، منوی برنامه‌ها نیز به آرامی پدیدار خواهد شد.


باز کردن منوی برنامه‌ها در تسک‌بار ویندوز 7 بدون راست کلیک منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 82 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن پیغام‌های آزاردهنده‌ی Action Center در ویندوز 7 و 8

 

در ویندوزهای 7 و 8، قسمت جدیدی به نام Action Center به چشم می‌خورد. در این محیط اطلاع رسانی‌هایی نظیر آپدیت ویندوز، آپدیت آنتی ویروس، یادآوری پشتیبان‌گیری و نظایر آن صورت می‌گیرد. اما این اطلاع‌رسانی‌ها از طریق نمایش پیغام‌های متعددی در قسمت System Tray نوار Taskbar نیز نمایش داده می‌شوند. این موضوع می‌تواند گاهی بسیار آزاردهنده باشد. در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن پیغام‌های آزاردهنده‌ی Action Center در ویندوز 7 و 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا بایستی وارد محیط Action Center در Control Panel ویندوز شویم.
برای این کار در ویندوز 7 در منوی Start عبارت Action Center را وارد نموده و Enter بزنید.
در ویندوز 8 نیز در صفحه Start عبارت Action Center را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره Action Center در Control Panel، از قسمت سمت چپ پنجره بر روی Change Action Center settings کلیک نمایید.
در این صفحه می‌توانید تنظیم کنید پیام‌های مربوط به هر مورد به صورت یک پیغام اطلاع‌رسانی نمایش داده شود یا خیر.
با برداشتن تیک تمام گزینه‌ها و فشردن دکمه OK دیگر خبری از این پیغام‌ها نخواهد بود.

غیرفعال کردن پیغام‌های آزاردهنده‌ی Action Center در ویندوز 7 و 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 76 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن لیست موارد جستجوی اخیر در ویندوز 7 و 8

 

در ویندوزهای 7 و 8 در صورتی که در محیط ویندوز اکسپلورر و در قسمت جستجو، عبارتی را وارد نمایید تا آن را در میان فایل‌ها و پوشه‌ها جستجو کنید، این عبارت در حافظه ویندوز ذخیره می‌شود و در صورتی که مجدد حروف ابتدایی آن را در قسمت جستجو وارد نمایید، موارد قبلی جهت جستجو در لیست پیشنهادی نمایش داده می‌شوند. در صورتی که علاقه‌ای ندارید تا این لیست موارد جستجوی اخیر نمایش داده شود با استفاده از این ترفند می‌توانید آن را در ویندوز 7 و 8 غیرفعال کنید.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
عبارت gpedit.msc را درون محیط Run وارد نموده و Enter بزنید.
سپس از قسمت سمت چپ پنجره به مسیر زیر بروید:
User Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Explorer
اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Turn Off Display Of Recent Search Entries In The Windows Explorer دوبار کلیک نمایید.
در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
در نهایت مجدد با استفاده از کلید ترکیبی Win+R وارد Run شوید و دستور gpupdate /force را وارد نموده و Enter بزنید.

برای بازگشت به حالت گذشته، کافی است در همان پنجره‌ی قبلی گزینه Disabled را به جای Enabled انتخاب نمایید.

غیرفعال کردن لیست موارد جستجوی اخیر در ویندوز 7 و 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 64 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

کپی سریع مسیر یک فایل یا پوشه در ویندوز ویستا و 7

 

فرض کنید در محیط ویندوز اکسپلورر، وارد چند پوشه تودرتو شده‌اید و قصد دارید مسیر قرارگیری یک فایل یا پوشه را کپی کنید تا در محلی دیگر این آدرس را Paste کنید. راست‌کلیک بر روی فایل یا پوشه و انتخاب Properties و کپی کردن مسیر از قسمت Location راهی است که اکثر کاربران برای این کار استفاده می‌کنند. اما بایستی بدانید در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید راهی به مراتب ساده‌تر و سریع‌تر برای کپی کردن آدرس دقیق یک فایل یا پوشه وجود دارد. در این ترفند به معرفی این موضوع خواهیم پرداخت.

برای این کار:
کافی است کلید Shift را نگه داشته و بر روی فایل یا پوشه مورد نظر راست کلیک کنید.
خواهید دید که در منوی راست کلیک، گزینه‌ای به نام Copy as path به چشم می‌خورد.
در صورت کلیک بر روی این گزینه، مسیر دقیق این فایل یا پوشه کپی خواهد شد و در صورتی که در محل مورد نظر خود محتوای کلیپ‌بورد را Paste کنید، خواهید دید که آدرس دقیق این فایل یا پوشه درج خواهد شد.

کپی سریع مسیر یک فایل یا پوشه در ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 91 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

جلوگیری از بسته شدن اتوماتیک برنامه‌ها به هنگام خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 7 و 8

 

در ویندوزهای 7 و 8، در صورتی که چندین برنامه را در حال اجرا داشته باشید و اقدام به Shutdown کردن ویندوز کنید، ویندوز به طور اتوماتیک برنامه‌های در حال اجرا را مجبور به بسته شدن کرده و اقدام به خاموش کردن دستگاه می‌کند. این موضوع به طور پیش‌فرض در ویندوز وجود دارد اما ممکن است به مذاق شما خوش نیاید. چرا که ممکن است اطلاعات خود را درون این برنامه‌های اجرا ذخیره نکرده‌ باشید و با کلیک بر روی دکمه Shutdown، پیش از این که فرصت ذخیره‌سازی اطلاعات خود در درون برنامه را پیدا کنید، ویندوز این برنامه را می‌بندد. در این ترفند به معرفی نحوه جلوگیری از بسته شدن اتوماتیک برنامه‌ها به هنگام خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 7 و 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
عبارت gpedit.msc را درون محیط Run وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره Group Policy، در قسمت سمت چپ پنجره، از زیر شاخه Computer Configuration به Administrative Templates و سپس System بروید و در نهایت به زیر مجموعه Shutdown Options وارد شوید.
حالا از قسمت دیگر پنجره بر روی Turn off automatic termination of applications that block or cancel shutdown دوبار کلیک نمایید.
در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
در نهایت مجدد با استفاده از کلید ترکیبی Win+R وارد Run شوید و دستور gpupdate /force را وارد نموده و Enter بزنید.
کار تمام است. اکنون در صورتی که اقدام به Shutdown کردن ویندوز کنید، ویندوز برنامه‌های در حال اجرا را وادار به بسته شدن نمی‌کند و تا زمانی که خود شما تأییدیه‌های نمایش داده شده به هنگام بسته شدن برنامه‌ها را تأیید نکنید، برنامه بسته نمی‌شود.

جلوگیری از بسته شدن اتوماتیک برنامه‌ها به هنگام خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 7 و 8 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 83 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

ذخیره صدا با کیفیتی بالاتر در Sound Recorder ویندوز ویستا و 7

 

 

Sound Recorder یک برنامه کاربردی و در عین حال ساده جهت ضبط صدا می‌باشد که به طور پیش‌فرض بر روی ویندوز 7 نصب می‌شود. محدودیتی که در Sound Recorder وجود دارد این است که این برنامه تنها صدا را در فرمت WMA ذخیره می‌کند. این نوع فرمت صدا با نرخ بیت 96 کیلوبیت بر ثانیه، کیفیت نسبتاً خوب و حجم خیلی کمی دارد، اما شاید شما بخواهید که صدا را با کیفیت بالاتری ضبط کنید. امکانی که به طور مستقیم در برنامه وجود ندارد و تنها این فرمت و کیفیت برای ذخیره صدا ممکن است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید صدا را با فرمت WAV و کیفیت و حجمی بالاتر ذخیره کنید. کیفیتی 14 برابر بیشتر نسبت به کیفیت قبلی!

بدین منظور:
ابتدا بر روی فضای خالی از محیط دسکتاپ راست کلیک کنید و از منوی New بر روی Shortcut کلیک کنید.
در پنجره باز شده و در قسمت Type the location of the item عبارت زیر را وارد نمایید:

C:\Windows\System32\SoundRecorder.exe /file outputfile.wav

سپس بر روی دکمه Next و نهایتاً Finish کلیک کنید.
اکنون با اجرای این شورتکات جدید ایجاد شده با نام SoundRecorder.exe بر روی دسکتاپ می‌توانید به برنامه Sound Recorder دسترسی پیدا کنید. با این تفاوت که اکنون در صورت ذخیره فایل صدا، فرمتی که برای ذخیره صدا در نظر گرفته شده است WAV است که نرخ بیتی معادل با 1411 کیلوبیت بر ثانیه دارد.

ذخیره صدا با کیفیتی بالاتر در Sound Recorder ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 67 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

دستورات مخفی برای مدیریت گجت‌ها در ویندوز 7

 

گجت‌ها (Gadgets) یا ابزارک‌ها، برنامه‌های کاربردی کوچکی هستند که بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز 7 قرار می‌گیرند و هر یک کاربری خاصی دارند. این ابزارها مواردی نظیر تقویم، ساعت، وضعیت آب‌وهوا، تبدیلات واحد‌ها و نظایر آن‌ها را به صورت کوچک و در عین حال کاربردی بر روی صفحه دسکتاپ در ویندوز 7 فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با راست کلیک بر روی فضای دسکتاپ و انتخاب Gadgets به این ابزارک‌ها دسترسی پیدا کنید. در این ترفند به معرفی دستوراتی مخفی برای مدیریت گجت‌ها در ویندوز 7 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run ویندوز باز شود. سپس دستورات زیر را در محیط Run تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

sidebar.exe /startTaskman
با وارد کردن این دستور، صفحه‌ای مشابه با Task Manager ویندوز باز خواهد شد با این تفاوت که این پنجره صرفاً اطلاعات مربوط به گجت‌های فعال کنونی را نمایش می‌دهد. با انتخاب هر گجت و فشردن دکمه Remove، گجت مورد نظر از صفحه دسکتاپ حذف خواهد شد. دقت کنید با این کار گجت تنها از دید شما پنهان خواهد شد و Uninstall نخواهد شد.

sidebar.exe /uninstallGadgets
این دستور برای پاک کردن کلی گجت‌ها از ویندوز استفاده می‌شود. با وارد کردن این دستور، پنجره‌ای مشابه با پنجره معمولی اصلی گجت‌ها باز خواهد شد با این تفاوت که در بالای این پنجره نحوه حذف کلی گجت از روی ویندوز توضیح داده شده است. شما می‌توانید با راست کلیک بر روی هر گجت و انتخاب گزینه Uninstall آن را از روی ویندوز حذف کنید.

sidebar.exe /restoreGadgets
در صورتی که یکی از گجت‌هایی که به طور پیش‌فرض بر روی ویندوز نصب بوده است را به طور کلی حذف کرده‌اید و اکنون قصد دارید آن را بازگردانی کنید، می‌توانید از این دستور استفاده کنید. با بهره‌گیری از این دستور، کلیه گجت‌هایی که همراه با ویندوز نصب شده‌اند و اکنون حذف شده‌اند، بازیابی خواهند شد.

sidebar.exe /showOnlineGallery
این دستور به طور مستقیم صفحه گالری گجت‌ها در سایت مایکروسافت را در مرورگر شما باز خواهد کرد.

sidebar.exe /showGadgets
به جز راست کلیک بر روی دسکتاپ و انتخاب Gadgets، این دستور راهی دیگر برای دستیابی به پنجره اصلی گجت‌ها می‌باشد.


دستورات مخفی برای مدیریت گجت‌ها در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 75 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

مخفی کردن نام حساب‌های کاربری در صفحه ورود به ویندوز 7

 

همان طور که می‌دانید در ویندوز 7 در صورتی که قصد ورود به ویندوز را داشته باشید، حساب یا حساب‌های کاربری موجود در ویندوز نمایش داده شده و با انتخاب هر یک و وارد کردن رمز عبور می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. اما در صورتی که چند کاربر مختلف از سیستم استفاده کنند چنین حالتی می‌تواند باعث کاهش امنیت حساب‌های کاربری شود. چرا که سایر کاربران، نام کاربری کاربران دیگر را مشاهده می‌کنند و تنها مانع امنیتی برای ورود به حساب کاربری، رمز عبور است. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید در صفحه خوش‌آمدگویی ویندوز 7، نام کاربری حساب‌های کاربری را نیز مخفی کنید به طوری که هر کاربر برای ورود به حساب کاربری خود مجبور باشد علاوه بر رمز عبور، نام کاربری خود را نیز تایپ کند. چنین کاری مسلماً می‌تواند امنیت حساب‌های کاربری را بهبود ببخشد.

برای انجام این کار می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

روش اول
بر روی دکمه Start کلیک کرده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
سپس به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی dontdisplaylastusername دوبار کلیک کرده و مقدار Value data را از 0 به 1 تغییر دهید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
تغییرات اعمال خواهد شد. جهت بازگردانی به حالت سابق نیز کافی است مجدد مقدار 1 را به 0 تغییر دهید.

روش دوم
در منوی Start عبارت Local Security Policy را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده بر روی Local Policies و سپس Security Options کلیک کنید.
اکنون از قسمت دیگر پنجره، Interactive Logon: Do not display last user name را یافته و بر روی آن دو بار کلیک کنید.
در پنجره جدید گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
تغییرات صورت خواهد گرفت. جهت بازگردانی به حالت سابق نیز بایستی در همین پنجره گزینه Disabled را انتخاب کرد.

با انجام هر یک از دو روش بالا و راه‌اندازی مجدد ویندوز، در صفحه آغازین ویندوز خواهید دید که برای ورود به حساب کاربری نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور است.

مخفی کردن نام حساب‌های کاربری در صفحه ورود به ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 78 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

حذف تصویر حساب کاربری از منوی Start ویندوز ویستا و 7

 

در ویندوز ویستا و 7 در صورتی که وارد منوی Start شوید، در بالای این منو تصویر حساب کاربری شما در ویندوز نمایش داده می‌شود. ممکن است به هر دلیل دوست نداشته باشید این تصویر در منوی Start نمایان شود. با استفاده از این ترفند می‌توانید تصویر حساب کاربری را از منوی Start ویندوز ویستا و 7 حذف کنید.

بدین منظور:
نیازمند یک برنامه جانبی به نام Classic Shell هستیم. آخرین نسخه این برنامه را از آدرس زیر دانلود نمایید:

http://sourceforge.net/projects/classicshell/files/latest/download

پس از دریافت فایل، آن را جهت نصب برنامه اجرا نمایید.
پس از طی مراحل اولیه نصب، در مرحله Custom Setup بر روی فلش کوچک کنار Classic Explorer راست کلیک کرده و گزینه Entire feature will be unavailable را انتخاب نمایید. با این کار علامت ضربدر قرمز رنگی در کنار آن قرار می‌گیرد.
با فشردن دکمه Next مابقی مراحل نصب را طی کنید.
پس از پایان نصب برنامه، در صورتی که بر روی دکمه Start کلیک کنید، با منوی Start متفاوتی روبه‌رو خواهید شد. اما نگران نباشید، چرا که در ادامه‌ی مراحل، منوی Start را به حالت قبل تبدیل خواهیم کرد.
اکنون در همین منوی Start جدید، از منوی Settings بر روی Classic Start Menu کلیک کنید.
در پنجره باز شده، در تب Controls و قسمت Left click opens، گزینه Windows Start Menu را به حالت انتخاب دربیاورید.
سپس به تب Windows Start Menu بروید و تیک گزینه Hide User Picture را انتخاب کنید.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که وارد منوی Start شوید، با منوی Start پیش‌فرض ویندوز روبرو خواهید شد، علاوه بر اینکه تصویر حساب کاربری هم ناپدید شده است.
برای ظاهر کردن مجدد این تصویر نیز می‌توانید مجدد Start Menu Settings را اجرا کرده و تیک Hide User Picture را بردارید.

حذف تصویر حساب کاربری از منوی Start ویندوز ویستا و 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 77 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

نحوه فعال کردن قابلیت Inline AutoComplete در محیط ویندوز

 

در بیشتر مرورگرهای جدید مانند «گوگل کروم» و «اینترنت اکسپلورر 9»، خاصیتی به نام Inline AutoComplete وجود دارد که به صورت اتوماتیک و هوشمند با تایپ اولین حرف از یک سایت، آدرس آن را تشخیص داده و به عنوان پیشنهاد به شما نمایش می‌دهد. این قابلیت بسیار مفید است و موجب صرفه جویی زیادی در وقت می‌شود. جالب است بدانید در محیط ویندوز اکسپلورر نیز می‌توانید این قابلیت را فعال کرده و از آن استفاده کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت. این ترفند بر روی کلیه ویندوزها قابل انجام است.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
اکنون عبارت inetcpl.cpl را وارد نموده و Enter بزنید.
با باز شدن پنجره Internet Properties به تب Advanced بروید.
اکنون در قسمت Settings و زیرشاخه Browsing گزینه Use inline AutoComplete in Windows Explorer and Run Dialog را یافته و تیک آن را بزنید. دقت کنید در نسخه‌های قدیمی‌تر مرورگر اینترنت اکسپلورر، این گزینه با عنوان (Use inline AutoComplete (Outside of Internet Explorer به چشم می‌خورد و باید این گزینه را فعال کنید.
در پایان پنجره را OK کنید.
اکنون در صورتی که در محیط Windows Explorer و یا پنجره Run، یک حرف را تایپ کنید، با پیشنهادات متعددی جهت انتخاب و ورود به محل‌های مختلف روبرو خواهید شد.

نحوه فعال کردن قابلیت Inline AutoComplete در محیط ویندوز منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 90 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

دستیابی به منوی Quick Access ویندوز 8 در ویندوزهای 7، ویستا و XP

 

یکی از امکانات خوب و جدیدی که در ویندوز 8 به چشم می‌خورد، منوی Quick Access یا «دسترسی سریع» است. در صورتی که در محیط ویندوز 8 کلیدهای ترکیبی Win+X را فشار دهید و یا بر روی منوی Start راست کلیک کنید به منوی Quick Access دسترسی خواهید داشت. در این منو لیستی از برنامه‌های کاربردی و ضروری ویندوز همانند Command Prompt ،Device Manager ،Task Manager ،Registry Editor و... وجود دارد که باعث افزایش سرعت دسترسی به آن‌ها در هر محیطی از ویندوز می‌شود. در صورتی که از ویندوزهای قدیمی‌تر یعنی ویندوزهای 7، ویستا و XP استفاده می‌کنید و دوست دارید این قابلیت کاربردی ویندوز 8 را بر روی ویندوز خود داشته باشید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا فایل زیر را دانلود نمایید:

http://www.tarfandestan.com/files/WinplusX.zip

سپس فایل را از حالت فشرده خارج کرده و فایل WinplusX.exe را با دوبار کلیک اجرا نمایید.
کار تمام است. اکنون کافی است کلیدهای ترکیبی Win+X را بزنید یا بر روی دکمه Start دوبار کلیک کنید تا به این منو دسترسی داشته باشید.
برای اضافه کردن یا حذف میان‌برهای موجود در آن نیز می‌توانید از منوی WinplusX Options استفاده کنید.

دستیابی به منوی Quick Access ویندوز 8 در ویندوزهای 7، ویستا و XP منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 61 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

4 ترفند در ماشین حساب ویندوز 7

 

یکی از برنامه‌های همیشه حاضر در نسخه‌های مختلف ویندوز، Calculator یا ماشین حساب ویندوز است. در ویندوز 7، این ماشین حساب با تغییراتی همراه بوده و تا حدودی پیشرفته‌تر شده است. با این حال بسیاری از کاربران از قابلیت‌های مختلف و جدید ماشین حساب ویندوز 7 بی‌اطلاعند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 4 ترفند در ماشین حساب ویندوز 7 بپردازیم.

در ابتدا بایستی بدانید برای اجرای ماشین حساب ویندوز، کافی است در منوی Start عبارت Calculator را وارد نمایید و برنامه Calculator را اجرا نمایید.

1. محاسبه اختلاف بین دو تاریخ خاص
فرض کنید قصد دارید اختلاف بین دو تاریخ یا رویداد خاص را در قالب تعداد سال، ماه، هفته و روز محاسبه نمایید. به عنوان مثال قصد دارید بدانید از روز تولدتان تا امروز، چند سال، چند ماه، چند هفته و چند روز می‌گذرد. برای این کار از منوی View بر روی Date calculation کلیک کنید. اکنون در قسمت From تاریخ نخست (مثلاً تاریخ تولدتان) و در قسمت To تاریخ دوم (مثلاً تاریخ امروز) را انتخاب نمایید. سپس بر روی دکمه Calculate کلیک کنید. در نهایت این اختلاف را در دو قالب مشاهده خواهید کرد (یکی بر اساس تعداد سال، ماه، هفته و روز و دیگری بر اساس مجموع روزها).

2. افزودن یا کسر تعداد روزها نسبت به یک تاریخ خاص
فرض کنید قصد دارید بدانید 5 سال و 4 ماه و 17 روز دیگر دقیقاً چه روزی خواهد بود؟ یا اینکه 2 سال و 4 ماه و 12 روز قبل چه روزی بوده است؟ در این زمان هم می‌توانید از ماشین حساب ویندوز 7 کمک بگیرید و با کسر یا افزودن سال، ماه یا روز از یک تاریخ خاص، تاریخ مورد نظر خود را به دست آورید. بدین منظور از منوی View بر روی Date calculation کلیک کنید. حالا در منوی موجود گزینه Add or subtract days to a specified date را انتخاب کنید. در قسمت From تاریخ اولیه (مثلاً امروز) را انتخاب نمایید. انتخاب گزینه Add برای افزودن و گزینه Subtract برای کسر از تاریخ مورد نظر استفاده می‌شود. با وارد کردن مقادیر Month، Year و Day نیز می‌توانید به ترتیب سال، ماه و روز را از تاریخ مورد نظر خود اضافه یا کسر کنید. با کلیک بر روی دکمه Calculate تاریخ نهایی نمایش داده خواهد شد.

3. محاسبه مبلغ اجاره یا رهن
شما می‌توانید به وسیله ماشین حساب ویندوز 7، مجهولاتی نظیر مبلغ پرداخت ماهانه، هزینه خرید، پیش‌قسط و تعداد سال‌های اجاره یا رهن را محاسبه نمایید. بدین منظور از منوی View به Worksheets رفته و Mortgage را انتخاب نمایید.
در قسمتی که عبارت Select the value you want to calculate درج شده است بایستی ابتدا مجهول خود را انتخاب نمایید.
در صورت انتخاب گزینه Monthly Payment مجهول ما پرداخت ماهیانه خواهد بود. در قسمت Purchase price بایستی هزینه خرید کالا و در قسمت Down payment نیز مبلغ پیش‌قسط را وارد نمایید. در قسمت Term تعداد سال‌ها و در قسمت Interest Rate نیز درصد بهره را وارد می‌نماییم. با کلیک بر روی Calculate مجهول ما محاسبه خواهد شد.
شما می‌توانید هر یک از موارد دیگر را به جای Monthly Payment به عنوان مجهول در نظر بگیرید.

4. محاسبه میزان مصرف سوخت خودرو
به وسیله ماشین حساب ویندوز 7 می‌توان میزان مصرف سوخت خودرو را نیز محاسبه کرد. بدین منظور از منوی View به Worksheets رفته و (Fuel economy (L/100 km را انتخاب کنید.
در صورتی که در قسمت Select the value you want to calculate گزینه Fuel economy انتخاب شده باشد میزان مصرف سوخت (به نسبت لیتر در هر صد کیلومتر) مجهول بوده و محاسبه خواهد شد.
بایستی در قسمت Distance مسافت (بر حسب کیلومتر) و در قسمت Fuel used میزان سوخت مصرف شده در این مسافت (بر اساس لیتر) را وارد نمایید. با کلیک بر روی دکمه Calculate این میزان محاسبه خواهد شد.
با انتخاب Distance و Fuel used به عنوان مجهول می‌توان به ترتیب مقدار مسافت و مقدار سوخت مصرف شده را نیز محاسبه کرد.
به عنوان مثال ما خودرویی در اختیار داریم که می‌دانیم به اصطلاح صدی 9 لیتر بنزین می‌سوزاند (مقدار Fuel economy آن 9 است). قصد داریم بدانیم این خودرو در 892 کیلومتر مسافت، چند لیتر بنزین مصرف می‌کند؟ کافی است مجهول را Fuel used در نظر گرفته و در قسمت Distance عدد 892 و در قسمت Fuel economy عدد 9 را وارد کنیم. با کلیک روی Calculate خواهیم دید این خودرو طی این مسافت 80.28 لیتر بنزین می‌سوزاند.

4 ترفند در ماشین حساب ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 77 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

معرفی یک باگ کوچک در ویندوز 7

 

عبارت باگ (Bug) به نوعی اشکال یا اشتباه در اجرای نرم‌افزار که موجب نتایج اشتباه یا اجرا نشدن نرم‌افزار می‌شود، اطلاق می‌گردد. برنامه‌نویسان مایکروسافت سابقه طولانی در این زمینه داشته‌اند و نسخه‌های مختلف ویندوز با باگ‌های کوچک و بزرگی همراه بوده که معمولاً با ارائه به‌روزرسانی‌های مختلف برطرف شده است. ویندوز 7 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ کوچک که به هنگام کپی کردن دو پوشه خاص در محیط ویندوز 7 رخ می‌دهد بپردازیم.

در ابتدا در محیط ویندوز یک پوشه (Folder) با حجم زیاد را Copy کرده و در محل دیگری Paste کنید. با پدیدار شدن پنجره Copy، در محل جدیدی که پوشه در حال Paste شدن است، بر روی پوشه تازه ایجاد شده راست‌کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید و نام جدیدی برای پوشه وارد کنید. خواهید دید که به علت این که عملیات کپی هنوز تمام نشده است، پیغام خطای Folder In Use ظاهر می‌شود و به شما اجازه Rename کردن پیش از پایان عملیات را نمی‌دهد.

تا اینجای کار همه چیز طبیعی بوده است، اکنون به درایو C رفته و پوشه Program Files را کپی کرده و در محل دیگری Paste کنید. اکنون مجدد کار بالا را انجام دهید و پوشه Program Files تازه ایجاد شده در محل دیگر را Rename کنید. خواهید دید که این بار پیغام خطایی دریافت نخواهید کرد و پوشه جدید پیش از پایان عملیات کپی قابلیت تغییر نام را دارد. در نتیجه پوشه Program Files یک نوع استثنا محسوب می‌شود.

حالا همین کار را با پوشه Windows انجام دهید. ابتدا آن را در محلی Paste کنید، سپس در حین عملیات کپی، نام آن را تغییر دهید. خواهید دید که این بار اتفاق عجیب‌تری رخ می‌دهد! با هر بار تغییر نام، تغییر نام انجام می‌شود اما یک پوشه جدید به نام Windows ایجاد می‌شود و بقیه فایل‌ها در آن کپی می‌گردد. در نتیجه اگر این کار را چندین بار انجام دهید به همان تعداد پوشه جدید خواهید داشت.

معرفی یک باگ کوچک در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 75 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

چسباندن Computer و Documents به تسک‌بار ویندوز 7

 

یکی از قابلیت‌هایی که برای اولین‌بار در ویندوز 7 شاهد آن بودیم، قابلیت چسباندن یا در اصطلاح سنجاق کردن (Pin) برنامه‌ها به تسک‌بار (Taskbar) یا نوار وظیفه ویندوز 7 است. بدین صورت که کافی است بر روی آیکن برنامه در تسک‌بار، راست کلیک کنید و گزینه Pin this program to taskbar را انتخاب کنید تا در صورت بسته شدن پنجره برنامه، آیکن آن جهت دسترسی سریع‌تر همواره در تسک‌بار موجود باشد. اما اگر این کار را برای پنجره Computer و Documents انجام دهید، عمل سنجاق شدن انجام می‌گیرد. اما وقتی بر روی آیکن مورد نظر کلیک می‌کنیم، به جای پنجره Computer یا Documents، پنجره Libraries باز می‌شود. در این ترفند قصد داریم کاری کنیم تا به جای باز شدن پنجره Libraries، پنجره Computer یا Documents باز شود. همچنین نحوه چسباندن سایر پوشه‌های مهم نظیر Control Panel و پوشه‌های دلخواه دیگر را نیز فرا خواهید گرفت.

بدین منظور:


ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید.
سپس به All Programs > Accessories رفته و بر روی Windows Explorer راست کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Shortcut بروید.
اکنون محتویات قسمت Target را پاک کنید. سپس در صورتی که قصد دارید Computer به تسک‌بار سنجاق شود، عبارت زیر را Copy کرده و در قسمت Paste ،Target نمایید:

%windir%\explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

به جای عبارت فوق از این عبارت هم می‌توانید استفاده کنید:

%windir%explorer.exe shell:MyComputerFolder

سپس پنجره را OK کنید.
اکنون در صورتی که Computer را باز کنید و بر روی آیکن آن در تسک‌بار راست کلیک کنید و Pin this program to taskbar را انتخاب نمایید، با بستن پنجره Computer و کلیک بر روی آیکن Pin شده، مشاهده خواهید کرد که پنجره Computer باز می‌شود.

اما برای اینکه پوشه Documents به تسک‌بار ویندوز چسبانده شود، کافی است از این عبارت به جای عبارت قبلی استفاده کنید و آن را در قسمت Target وارد کنید:

%windir%explorer.exe ::{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103



همچنین شما می‌توانید سایر پوشه‌های مهم دیگر را نیز به تسک‌بار سنجاق کنید. کد مربوط به هر یک در ذیل درج شده است:

Recycle Bin
%windir%explorer.exe /n,::{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E

 

Network Neighborhood
%windir%explorer.exe /n,::{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}

 

Control Panel
%windir%explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}

 

Printers and Faxes
%windir%explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}::{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}

 

Scanners and Cameras
%windir%explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}::{E211B736-43FD-11D1-9EFB-0000F8757FCD}

 

Fonts
%windir%explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}::{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524152}

 

Network Connections
%windir%explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}::{7007ACC7-3202-11D1-AAD2-00805FC1270E}

 

Administrative Tools
%windir%explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}::{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524153}

 

Tasks Scheduler
%windir%explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}::{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}


در صورتی که قصد دارید یک پوشه دلخواه را به تسک‌بار سنجاق کنید نیز میتوانید چنین کاری را صورت دهید. به عنوان مثال اگر قصد سنجاق کردن پوشه C:Tarfandestan را داشته باشیم، از این عبارت استفاده می‌کنیم:

%windir%explorer.exe C:Tarfandestan

برای بازگردانی به حالت اولیه و باز نمودن Libraries نیز کافی است این عبارت را جایگزین نمایید:

%windir%explorer.exe


چسباندن Computer و Documents به تسک‌بار ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 97 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)
غیرفعال کردن قابلیت Scan and Fix در ویندوز 7
یکی از امکاناتی که برای اولین بار در ویندوز 7 رونمایی شده است قابلیت Scan and Fix است که در قالب یک پنجره به هنگام اتصال فلش دیسک و به طور کلی دیسک های برداشتنی (Removable Disk) به دستگاه نمایش داده می‌شود. کاربرد Scan and Fix در اسکن و تعمیر مشکلات سیستمی سخت‌‌افزارهایی که است که به کامپیوتر متصل می‌شوند. در صورتی که به این قابلیت علاقه‌ای ندارید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت می‌توانید آن را غیرفعال کنید.
بدین منظور:
ابتدا به منوی Start بروید و عبارت msconfig را وارد نمایید.
حال بر روی cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید.
سپس در پنجره System Configuration، به تب Services بروید.
اکنون در میان سرویس های موجود، Shell Hardware Detection را یافته و تیک کنار آن را بردارید.
پنجره را OK کنید.

در مرحله بعدی، عبارت services.msc را در منوی Start وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Services، از میان سرویس‌های موجود مجدداً Shell Hardware Detection را یافته و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده، بر روی دکمه Stop کلیک کنید.
همچنین وضعیت گزینه Automatic را بر روی Disabed تنظیم نمایید.
نهایتاً روی دکمه OK کلیک نمایید.

خواهید دید که با این کار در صورت اتصال یک دیسک برداشتنی، دیگر اثری از Scan and Repair نخواهد بود.
لازم به ذکر است با انجام این کار، دیگر پنجره Autoplay هم به هنگام اتصال یک دیسک برداشتنی نمایش داده نخواهد شد.
همچنین در صورتی که قصد دارید مجدداً Scan and Fix را فعال کنید کافی است تمامی تنظیمات فوق را به حالت اولیه بازگردانید.

غیرفعال کردن قابلیت Scan and Fix در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان
broz bashid بازدید : 77 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

بستن کلیه برنامه‌های هنگ کرده به سادگی

 

یکی از مشکلات روزمره‌ای که برای کاربران در محیط ویندوز رخ می‌دهد، هنگ کردن برنامه‌ها به علت‌ باگ‌ها و ناسازگاری‌های نرم‌افزاری است. در این مواقع وضعیت برنامه‌ بر روی Not Responding قرار می‌گیرد. راه عمده‌ای که در این خصوص وجود دارد استفاده از Task Manager و وادار کردن پروسه مربوط به برنامه به بسته شدن می‌باشد. در این ترفند قصد داریم راه کاربردی را به شما معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید تنها با اجرای یک فایل، کلیه پنجره‌های هنگ کرده مربوط به برنامه‌ها را ببندید. این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز عملی می‌باشد.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run، عبارت notepad را وارد نمایید تا نرم‌افزار Notepad ویندوز باز شود.
در محیط Notepad کد زیر را Copy و Paste نمایید:

taskkill /f /fi "status eq not responding"

اکنون از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. در صفحه دسکتاپ ویندوز ذخیره نمایید (به عنوان مثال Tarfandestan.bat).
اکنون در صورتی که یک یا چند برنامه هنگ کرد، کافی است به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید و بر روی این فایل جدید ایجاد شده دوبار کلیک کنید.
با اجرای این فایل، تمام پنجره‌های هنگ کرده برنامه‌ها بسته می‌شود.

بستن کلیه برنامه‌های هنگ کرده به سادگی منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 79 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

جابجایی پنجره به کمک کیبورد در ویندوز 7

 

در ویندوز 7 می‌توانید به وسیله ماوس پنجره‌های مختلف را بر روی صفحه جابجا کنید. اما در این ترفند قصد داریم تا راهی دیگر برای جابجایی پنجره‌ها برای شما بازگو کنیم. راهی ساده که در آن علاوه بر ماوس، کیبورد نیز به کمک شما می‌آید.

بدین منظور:
ابتدا پنجره مورد نظر خود را فراخوانی کنید. اطمینان پیدا کنید این پنجره در حالت تمام‌صفحه (Maximize) نیست.
اکنون بر روی بالای پنجره (کنار سه دکمه‌ی Minimze ،Close و Maximize) کلیک چپ کنید و دست خود را بر روی ماوس نگه دارید.
سپس دکمه‌های جهت‌دار کیبورد را فشار دهید.
خواهید دید که پنجره بر روی صفحه جابجا می‌شود.

جابجایی پنجره به کمک کیبورد در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 97 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

اعمال تغییرات به هنگام اجرای Windows Media Center در ویندوز 7Windows Media Center نرم‌افزاری است که در به طور پیش‌فرض بر روی ویندوز 7 نصب بوده و امکان ضبط تصاویر ویدیویی و همچنین سازماندهی و پخش موسیقی را برای شما فراهم می‌کند. در صورت اجرای Windows Media Center همواره ابتدا انیمیشنی پخش می‌شود و سپس وارد صفحه اصلی برنامه می‌شوید. اما آیا دوست دارید کاری کنید تا بتوانید پس از اجرای برنامه به طور مستقیم وارد صفحه پخش موسیقی شوید؟ یا انیمیشن آغازین برنامه را غیرفعال کنید؟ با استفاده از روش‌هایی که در این ترفند برای شما معرفی خواهیم کرد می‌توانید به سادگی تغییرات مختلفی را به هنگام اجرای Windows Media Center در ویندوز 7 صورت دهید.

بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کرده و در منوی Start بر روی All Programs کلیک کنید.
حال بر روی Windows Media Center راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده، در تب Shortcut و در قسمت Target چنین عبارتی را مشاهده می‌کنید:

%windir%\ehome\ehshell.exe

اکنون بایستی برای انجام هر یک از تغییرات ذکر شده در ذیل، در انتهای این عبارت در قسمت Target، با استفاده از دکمه Space، یک فاصله ایجاد کنید و دستور مربوط به هر تغییر را وارد نمایید. به عنوان مثال:

%windir%\ehome\ehshell.exe /nostartupanimation

سپس بر روی دکمه OK کلیک کرده و Windows Media Center را اجرا کنید.

غیرفعال کردن انیمیشن ابتدایی

/no startupanimation


حالت تمام صفحه (Full Screen) بدون گزینه های Minimize و Close

/mediamode

برای خروج از این حالت، علاوه بر پاک کردن عبارت فوق در Target، در هر بار رفتن بر روی گزینه Task و انتخاب exit media only می‌توانید از این حالت خارج شوید.

نمایش منوها به صورت راست به چپ

/rtl


حذف گزینه‌ی Shut Down از زیرمجموعه‌ی Task

/noshutdownui


حذف قاب و فریم اطراف Windows Media Center

/nochrome


باز شدن مستقیم قسمت Video Library

/directmedia:video


باز شدن مستقیم قسمت Recorded TV

/directmedia:tv


باز شدن مستقیم قسمت Picture Library

/directmedia:pictures


باز شدن مستقیم قسمت Music Library

/directmedia:music


پخش کلیه فایل‌های موسیقی به هنگام باز کردن برنامه

/playallmusic


پخش موسیقی‌های مورد علاقه به هنگام باز کردن برنامه

/playfavmusic


پخش کلیه فایل‌های موسیقی همراه با اسلاید شو به هنگام باز کردن برنامه

/playslideshowwithmusic


پخش موسیقی‌های مورد علاقه همراه با اسلاید شو به هنگام باز کردن برنامه

/playfavslideshowwithmusic


نمایش اسلایدشو از تصاویر و بدون موسیقی به هنگام اجرای برنامه

/playslideshow


نمایش اسلایدشو شامل یک عکس از تصاویر و بدون موسیقی به هنگام اجرای برنامه

/playfavslideshow


اعمال تغییرات به هنگام اجرای Windows Media Center در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 100 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن قابلیت جستجو در ویندوز 7

 

ممکن است به هر دلیل دوست نداشته باشید در محیط ویندوز امکان جستجو فراهم باشد، به طوری که کاربران نتوانند فایل یا برنامه‌ای را جستجو کنند. در این ترفند قصد داریم نحوه غیرفعال کردن کامل امکان جستجو در محیط ویندوز 7 را برای شما بازگو نماییم. بدین صورت که کادر جستجو از محیط ویندوز اکسپلورر و همچنین منوی Start حذف شده و دیگر امکان جستجو در ویندوز 7 مهیا نیست.

بدین منظور:
ابتدا از منوی Start وارد Control Panel شوید.
سپس وارد Programs شده و بر روی Turn Windows features on or off کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا پنجره Windows Features نمایان شود.
حالا تیک گزینه Windows Search را بردارید و در پیغام تأییدیه‌ای که نمایان می‌شود بر روی Yes کلیک کنید.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.
اکنون از شما درخواست می‌شود برای اعمال تغییرات یک‌بار ویندوز خود را Restart کنید. با انجام این کار و راه‌اندازی مجدد ویندوز، تغییرات اعمال شده و امکان جستجو به طور کلی از ویندوز حذف می‌شود.

برای بازیابی جستجو در ویندوز نیز کافی است مجدد به همین مسیر آمده و تیک Windows Search را فعال کنید.

غیرفعال کردن قابلیت جستجو در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 96 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

ساخت سریع شورتکات از پوشه‌ی مسیر جاری

 

در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ساده اما کاربردی بپردازیم که بهره‌گیری از آن می‌توانید با مراجعه به هر پوشه در ویندوز اکسپلورر، به طور سریع از این پوشه یک شورتکات در محل دلخواه دیگر ایجاد کنید. این ترفند بر روی ویندوزهای ویستا، 7 و 8 امکان‌پذیر است.

بدین منظور:
ابتدا وارد پوشه‌ی مورد نظر شوید.
خواهید دید در نوار آدرس ویندوز اکسپلورر و در سمت چپ آدرس پوشه، آیکن یک تصویر کوچک (غالباً به شکل یک پوشه) وجود دارد.
کافی است این آیکن کوچک را به وسیله ماوس گرفته و در محل مورد نظر (مثلاً صفحه دسکتاپ) رها کنید.
خواهید دید که یک شورتکات از این پوشه ایجاد شده است.

ساخت سریع شورتکات از پوشه‌ی مسیر جاری منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 70 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)


پاک کردن آیکن‌های قدیمی از بخش Notification Area در ویندوز 7

 

Notification Area قسمتی از نوار تسک‌بار ویندوز 7 است که موارد مختلفی نظیر ساعت ویندوز و گزینه‌ی تنظیم صدا در آن قرار گرفته است. همچنین آیکن‌های برخی از نرم‌افزارهای نصب شده در ویندوز نیز در Notification Area قرار گرفته و از این محدوده، اطلاع‌رسانی‌های مربوط به هر نرم‌افزار انجام می‌گیرد. برای ویرایش لیست آیکن‌های قرار گرفته در قسمت Notification Area، کافی است بر روی فضای خالی از این محدوده راست کلیک کنید و Customize notification icons را انتخاب نمایید. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است در این محدوده اطلاع‌رسانی پیش بیاید، عدم حذف آیکن‌های قدیمی از لیست Customize پس از نصب و پاک کردن پیاپی نرم‌افزارها است. به طوری که با وجود پاک شدن نرم‌افزار از روی ویندوز، همچنان آیکن‌ آن در لیست ویرایش آیکن‌ها وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به نحوه پاک کردن این آیکن‌های قدیمی از بخش Notification Area در ویندوز 7 بپردازیم.

باقی ماندن این آیکن‌ها به دلیل پاک نشدن Cache یا همان حافظه موقت این ناحیه است. برای پاکسازی Cache دو راه پیش رویمان داریم:

روش اول:
ابتدا در منوی Start عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
در پنجره Registry Editor به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify

از قسمت سمت راست با راست کلیک و انتخاب گزینه Delete، دو متغیر IconStreams و PastIconsStream را حذف کنید.
اکنون یک‌بار ویندوز یا پروسه explorer.exe را از نو راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود و آیکن‌های قدیمی از Notification Area حذف شوند.

روش دوم:
برای این کار می‌توانید از یک برنامه جانبی به نام Notification Area Cleaner نیز استفاده کنید. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی آیکن‌های قدیمی را از لیست ویرایش این محدوده حذف کنید.
برای دانلود این نرم‌افزار می‌توانید به سایت سازنده آن مراجعه نمایید:

http://www.itsamples.com/notification-area-cleaner.html

پس از دریافت و نصب این برنامه، کافی است بر روی گزینه Clean کلیک کنید تا عملیات پاک‌سازی اجرا شود.

پاک کردن آیکن‌های قدیمی از بخش Notification Area در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 71 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

حذف تاریخچه‌ی جستجو در ویندوز 7 از طریق رجیستری

 

همان‌طور که می‌دانید در ویندوز 7 در صورتی که در قسمت جستجوی ویندوز اکسپلورر عبارتی را جستجو نمایید، این عبارت در لیست تاریخچه عبارات جستجو شده باقی می‌ماند و با تایپ حروف اولیه آن، ویندوز آن را جهت جستجو به شما پیشنهاد می‌کند. در صورتی که قصد دارید تا لیست کلیه عبارات جستجو شده در ویندوز اکسپلورر ویندوز 7 را حذف کنید، در این ترفند به نحوه انجام این کار از طریق رجیستری ویندوز خواهیم پرداخت.

برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
در پنجره Registry Editor به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\WordWheelQuery

اکنون بر روی WordWheelQuery راست کلیک کرده و از منوی باز شده Delete را انتخاب کنید تا این کلید رجیستری حذف شود.
جهت تأیید انجام این کار در پیغام ظاهر شده بر روی دکمه Yes کلیک کنید.
با انجام این کار لیست کلیه موارد جستجو شده در ویندوز اکسپلورر پاک می‌شود.

دقت کنید با جستجوی عبارات جدید مجدد کلید WordWheelQuery در رجیستری ایجاد می‌شود که برای حذف عبارات جستجو شده‌ی جدید بایستی به طور مکرر این کلید را حذف نمایید.

حذف تاریخچه‌ی جستجو در ویندوز 7 از طریق رجیستری منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 89 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

ویرایش سریع جزئیات فایل‌ها در ویندوز 7

 

همان‌طور که می‌دانید فایل‌ها با فرمت‌های مختلف در محیط ویندوز دارای جزئیات و اطلاعاتی هستند که امکان ویرایش آن‌ها توسط کاربر وجود دارد. به عنوان مثال در فایل‌های عکس، امکان اضافه کردن نام دوربین، عنوان عکس، نام عکاس و... به جزئیات فایل وجود دارد. همچنین در فایل‌های صوتی نیز امکان اضافه کردن عنوان موزیک، نام خواننده، نام آلبوم و نظایر آن وجود دارد. ویرایش جزئیات فایل‌ها از طریق راست کلیک بر روی فایل و انتخاب Properties و مراجعه به تب Details امکان‌پذیر است. اما از طریق ویندوز اکسپلورر ویندوز 7 می‌توانید این کار را بسیار سریع‌تر انجام دهید. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

برای این کار:
ابتدا به پوشه‌ای که فایل مورد نظر در آن قرار دارید وارد شوید.
سپس بر روی این فایل یک‌ بار کلیک کنید.
اکنون از نوار پایین موجود در ویندوز اکسپلورر امکان مشاهده جزئیات فایل‌ها را دارا هستید. کافی است بر روی عبارت مقابل هر عنوان کلیک کرده و موضوعی که مد نظرتان است را تایپ نمایید. به عنوان مثال با کلیک بر روی گزینه Add a title در مقابل Title امکان اضافه کردن عنوان یا تیتر به جزئیات فایل وجود دارد.
با فشردن کلید Enter تغییر در هر قسمت ذخیره می‌شود.

ویرایش سریع جزئیات فایل‌ها در ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
به نام خداوند بخشایشگر مهربان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1223
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 1,272
  • بازدید سال : 30,778
  • بازدید کلی : 232,505
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    Online User

    ابزار هدایت به بالای صفحه