loading...
مجله تفریحی BROZ BASHID
broz bashid بازدید : 96 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

چند کد مخفی برای اجرای یک فرمان در گوشی

 

در این ترفند قصد داریم به معرفی چندین کد مخفی و کاربردی جهت استفاده در گوشی های تلفن همراه بپردازیم. با بهره گیری از این کدها میتوانید بدون وارد شدن به بخش تنظیمات گوشی فرامین مختلفی را صادر کنید. هم اکنون به معرفی این کدها خواهیم پرداخت.

کدهای زیر را از جهت (شماره تلفن مورد نظر*21** = انتقال مکالمه تلفنی از تلفن همراه به تلفن ثابت.
*43#* = فعال کردن پشت خطی.
7370* = ریست کردن ( پاک کردن) تنظیمات نرم افزاری گوشی.
#شماره مورد نظری که تلفن به آن منتقل میشود*61** = در صوت عدم پاسخگویی از جانب شما ، شماره منتقل میشود.
#62#* = در صورتی که شما در دسترس نباشید (خارج از محدوده باشید) شماره منتقل میشود.
*7370925538 = برای پاک کردن رمز عبور نرم افزار Wallet موجود در سریهای جدید گوشی های نوکیا.

چند کد مخفی برای اجرای یک فرمان در گوشی منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 87 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

صرفه جویی در مصرف باتری و بالا بردن عمر آن

 

یکی از مشکلات تلفنهای همراه تمام شدن زود به زود باتری آنهاست. هم اکنون برای رفع این مشکل قصد داریم به شما چند ترفند فوق العاده را آموزش بدهیم که با رعایت آنها در مصرف باتری گوشی شما صرفه جویی شده و علاوه بر آن بر عمر باتری نیز افزوده می شود.

مواردی که با رعایت آنها در مصرف باتری گوشی صرفه جویی و عمر آن زیاد می شود:
1- تا وقتی باتری گوشی تخلیه کامل نشده -یعنی از نشانگر آن فقط 1 خط باقی مانده بود- آن را شارژ نکنید. همچنین در هنگام شارژ، آن را قطع نکنید و صبر کنید کاملأ شارژ شود. این مهمترین نکته در افزایش طول عمر باتری های قابل شارژ است.
2- اگر  از بلوتوث استفاده نمی کنید آنرا خاموش کنید و تنها در مواقع مورد نیاز آن را روشن نمایید.
3- اگر در جاهایی مثل کوهستان هستید که گوشی تان آنتن نمی دهد، آن را خاموش کنید. چرا که گوشی برای یافتن اپراتور توان زیادی مصرف می کند.
4- مواردی مانند کمتر استفاده کردن از دوربین موبایل، ویبره، اینفرارد و امکانات مالتی مدیا نیز میتواند در کاهش مصرف باتری موثر باشد.

صرفه جویی در مصرف باتری و بالا بردن عمر آن منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 114 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (1)

نکاتی برای خریداری گوشی اصل نوکیا

 

در اینجا قصد داریم به شما چندین نکته بسیار مهم را آموزش بدهیم که هنگام خرید گوشی های نوکیا باید به آن ها توجه کنید تا از اصل بودن گوشی مطمئن شوید. نکته هایی که ممکن است در صورت رعایت نکردن آنها پشیمان شوید!

مواردی که در هنگام خرید گوشی های نوکیای اصل باید توجه کرد:
1- بر روی جعبه هر گوشی نام کشور سازنده نوشته شده است. دقت کنید ساخت کشور فنلاند باشد.
2- با زدن کد #06#* شماره سریال گوشی را نگاه کنید تا رقم هفتم و هشتم آن صفر باشد.
3- کد #0000#* را بزنید و مطمئن شوید ورژن گوشی بالای 4 است.

نکاتی برای خریداری گوشی اصل نوکیا منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

 

broz bashid بازدید : 73 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

چگونه تلفن همراه خود را جذاب تر كنيم؟

 

رشد سرسام آور صنعت تلفن همراه به گونه ای است که اگر امروز یک گوشی بخرید، دیری نمی گذرد چند مدل جدیدتر با کارایی های بیشتر وارد بازار می شود، که در این صورت باید هم ناراحت این موضوع باشید که گوشی ای روی دست گوشی شما آمده و هم قیمت گوشی شما پایین تر می آید. البته این اصول تکنولوژی و دنیای دیجیتال است و گزیر ناپذیراست و همواره باید آمادگی چنین پیش آمدهایی را داشته باشید. وقتی تلفن ها چنین قابلیتی داشته باشند، باید از آن استفاده کرد. می شود با استفاده از عکس های پیش زمینه، محافظ های صفحه نمایش، و تم های متفاوت، روح تازه ای به آنها بخشید. پس با ما همراه باشید تا چندین ترفند مفید برای هر چه جذاب تر کردن گوشی خود بیاموزید.

این موارد بستگی زیادی به کیفیت تصویر تلفن همراه هم دارد ولی خوشبختانه گوشی هایی که جدیدأ به بازار می آیند، همگی از کیفیت تصویر بسیار خوبی برخوردارند.
با استفاده از رنگ های متفاوت، بازی های مختلف و فیلم های ویدئویی هم می توان بر جذابیت تلفن همراه افزود. اگر گوشی تان این قابلیت را داشته باشد، می توانید از فایل های MP3 هم در آنها استفاده کنید و آن را تبدیل به یک دستگاه MP3 Player کنید.
اگر بتوانید فایل های ویدئویی خنده دار یا فیلم جالبی در آن بریزید، می توانید هر وقت خسته شدید، آنها را تماشا کنید تا شاید خستگی تان برطرف شود، حتی اگر حوصله تان سر رفت می توانید از بین بازی های مختلف، یکی را انتخاب کرده و بازی کنید تا حوصله تان سرجایش بیاید. خلاصه اینکه این روزها، تلفن های همراه تبدیل به دستگاه های همراه همه فن حریفی شده اند که می توانند ساعت ها شما را با خود سرگرم کنند.

از کجا؟
خب تا اینجا کلی از مزایای این برنامه ها و جذابیتشان تعریف کردیم. شاید این فکر به مغزتان برسد که گفتنش جالب است، اما از کجا می توان آنها را پیدا کرد؟
سایت های بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند که انواع مختلف این فایل ها را در اختیارتان قرار می دهند. اما بعد از اینکه جست و جو کردید و فایل دلخواهتان را یافتید و خواستید آن را در کامپیوترتان ذخیره کنید می فهمید که هیچ کدامشان رایگان نیستند! اما نگران نشوید. سایت هایی هم هستند که به صورت مجانی این فایل ها را در اختیارتان قرار می دهند.

در اینجا به معرفی تعدادی از این سایت ها هم می پردازیم. یکی از معروف ترین و بهترین سایت ها، سایت http://www.zedge.no است. در این سایت می توانید تم ، عکس پیش زمینه، فایل های ویدئویی، عکس های انیمیشنی، رینگ تون، بازی و برنامه های کاربردی مخصوص به تلفن همراهتان را به صورت رایگان پیدا کنید. تنها محدودیتی که در این سایت با آن مواجه می شوید، این است که تنها به شما اجازه می دهد در روز 20 فایل را از آن دانلود کنید، ولی به نظر ارزشش را دارد.
اولین کاری که باید بکنید این است که عضو این سایت شوید. فقط در این صورت است که اجازه دریافت فایل ها را به شما می دهد. بعد از پر کردن یک فرم ساده، نوبت به گشت و گذار در این سایت جالب فرا می رسد. در این سایت با ردیابی از فایل های مخصوص تلفن همراه مواجه می شوید که گاهی انتخاب از بین آنها، کار بسیار دشواری به نظر می رسد، مخصوصا اینکه روزی 20 فایل هم بیشتر نمی شود دانلود کرد. علاوه بر فایل های رایگان، فایل های پولی هم وجود دارند که چندان برای ما کارایی ندارد پس بهتر است که آنها را فراموش کنید.
در این سایت بخشی هم برای آپلود فایل هایتان به داخل این سایت وجود دارند که برای فعال نگهداشتن و جذاب کردن بیشتر این سایت، می توانید فایل هایی که خودتان هم دوست دارید و می توانند برای دیگران هم جذاب باشند، در آن قرار دهید.

بعد از این سایت، نوبت به سایت http://k500i.atw.hu می رسد. اما یک مشکل عمده دارد و آن هم این است که سایت به زبان لهستانی است. اما اصلا جای نگرانی نیست چون با استفاده از عکس ها، می توانید راه خود را به آسانی پیدا کنید. نکته ای که در مورد این سایت بد نیست بدانید این است که این سایت به طور اختصاصی، مخصوص گوشی های Sony Ericsson K500i است، اما شما به راحتی می توانید از فیلم ها، عکس های پیش زمینه، فایل های انیمیشنی و رینگ تون های آنها به صورت رایگان استفاده کنید. همچنین فایل هایی که در این سایت پیدا می کنید، همگی فایل هایی هستند که در اکثر سایت ها به فروش می رسند. اما اگر خودتان گوشی سونی اریکسون F500i ،K508i و یا Z500i دارید که خیلی بهتر است چون می توانید از تم ها و نرم افزارهای مخصوص این گوشی ها در این سایت هم استفاده کنید.

سایت های این چنینی در اینترنت زیاد هستند و با کمی حوصله می توانید بسیاری از آنها را پیدا کنید. برای به دست آوردن فایل های دلخواه، یک راه حل خلاقانه دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که با کمی حوصله، خودتان تمام این فایل ها را به سلیقه خودتان بسازید. ساختن عکس پیش زمینه چندان سخت نیست فقط کافی است یکی از این نرم افزارهای ویرایش عکس ها مثل ACDSee را داشته باشید و اندازه صفحه نمایش تلفن های همراهتان را هم بدانید. بعد با بریدن و تغییر اندازه عکس مورد نظرتان، می توانید عکس پیش زمینه دلخواهتان را داشته باشید. برای ساخت تم هم، نرم افزارهای مخصوص ساخت آن برای هر گوشی در اینترنت موجود است. بعد از دانلود آن نرم افزار، کافیست کمی خلاقیت نشان بدهید و با تنظیم مناسب رنگ ها و عکس هایتان ، تم زیبایی بسازید.


انتقال فایل ها به تلفن همراه
بعد از اینکه فایل ها را دانلود کردید به این فکر می افتید که چگونه آنها را به تلفن همراهتان انتقال دهید. در اینجا باید بگویم که همه چیز به تلفن خودتان بستگی دارد و اینکه گوشی تان چه امکاناتی برای انتقال فایل در خود دارد. برخی گوشی ها، فایل ها را از طریق کابل USB با کامپیوتر، رد و بدل می کنند. برخی دیگر به Infrared مجهز هستند و از طریق اشعه مادون قرمز، اطلاعات را دریافت و انتقال می دهند. برخی دیگر هم به وسیله Bluetooth این کار را انجام می دهند. با توجه به نوع امکانی که تلفنتان دارد، می توانید راه انتقال فایل ها را پیدا کنید و کابل مخصوص به آن را تهیه کرده و فایل هایتان را بین کامپیوتر و تلفن همراهتان انتقال دهید و از داشتن آنها روی تلفتان لذت ببرید. البته راه دیگری هم وجود دارد و آن انتقال فایل ها از طریق اینترنت است.

اگر تنها یک بار به یکی از این سایت ها سر بزنید و فایل های آنها را ببینید طوری شما را جذب می کند که مایلید بازهم در آن جست و جو کرده و هر روز به دنبال این خواهید بود که فایل های جذاب تر و زیباتری پیدا کنید. در این صورت خود گوشی تان هم جذاب تر می شود و دوست دارید مرتب با آن کار کنید و عکس ها و فایل هایش را زیر و رو کنید. آن وقت است که از روی گوشی تان هم می شود فهمید چقدر با ذوق و خوش سلیقه هستید!

چگونه تلفن همراه خود را جذاب تر کنیم؟ منبع ترفند: وب سایت ترفندستان ، نشریه عصر ارتباط

broz bashid بازدید : 79 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

قصد داریم روشی بسیار نوین را به شما معرفی کنیم که با انجام آن می توانید کاری کنید که در هر زمان شخصی اقدام به ارسال فایل از طریق بلوتوث به شما کند بلافاصله پس از این کار موبایل شخص Restart (خاموش و روشن) شود! توجه کنید این روش در واقع هک کردن گوشی نیست بلکه باگی است که فقط در گوشی های نوکیا وجود دارد و در آنها عمل می کند. این روش می تواند بسیار برای شما مفید باشد زیرا با این کار می توانید بدون نصب نرم افزار خاصی یک سپر مدافع برای گوشی خود ایجاد کنید.

برای اینکار:
از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و بر روی Notepad کلیک کنید.
حال در محیط Notepad کد زیر را وارد کنید:

Tarfand[Tab]dot[Tab]IR


دقت کنید در دستور بالا منظور از [Tab] فشردن کلید Tab است. در نتیجه کد در اصل اینگونه خواهد بود:

Tarfand  dot ir


فایل را با نام دلخواه و فرمت txt به وسیله File > Save as ذخیره نمایید.
اکنون این فایل متنی را به هر روشی که میدانید اعم از استفاده از رم ریدر، USB، بلوتوث، اینفرارد و... به گوشی منتقل کنید.
فایل را در گوشی باز کرده، اگر به عنوان Message آمده آن را Save کنید (دقت کنید در قسمت Note ذخیره میشود) و توسط دکمه مداد روی گوشی یا همان Pen، متن مورد نظر را انتخاب و در همان حال دکمه Copy را بزنید تا متن فوق کپی شود.
به قسمت Connect/Bluetooth گوشی رفته و در قسمت My phone's name این متن را Paste کنید.
پس از این کار مشاهده خواهید کرد که یک به هم خوردگی در قسمت نام بلوتوث وجود دارد.
تنظیمات را ذخیره کنید و خارج شوید.
اکنون اگر بلوتوث شما در حالت روشن قرار گیرد، هر فردی که در محدوده شما بلوتوث خود را روشن نموده و جستجو کند گوشی او Restart میشود! البته به شرطی که گوشی او نوکیا باشد.

این کار، روش بسیار موثری است تا از ورود ویروسها به گوشی خود رهایی پیدا کنید. آن هم بدون اینکه نرم افزار خاصی نصب کنید و بدون اینکه به گوشی ارسال کننده ویروس آسیبی برسانید.
اما همانطور که ذکر شد این راه تنها در گوشی های نوکیا موثر است و هنگامی که قصد رد و بدل کردن اطلاعات با دوست خود توسط بلوتوث را دارید باید این اسم را تغییر کنید.

دلیل انجام کار فوق در نرم افزار Notepad هم این بود که توسط خود گوشی نمیتوان کار دکمه Tab صفحه کلید را صورت داد.

Restart کردن گوشی دیگران توسط بلوتوث! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 71 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

حل مشکل ارسال فایلهای SIS در گوشی های تلفن همراه

 

حتماً برای شما نیز پیش آمده که بخواهید نرم افزار خاصی را با پسوند sis. برای دوست خودتان از طریق بلوتوث یا اینفرارد ارسال کنید و هنگام انجام این عمل به مشکل بر بخورید، چرا که امکان ارسال فایلهای SIS به شکل مستقیم وجود ندارد. برای اینکه دیگر هیچ گاه همچین مشکلی برایتان پیش نیاید کافی است از این ترفند استفاده کنید تا برای همیشه خیالتان در این باره راحت باشد.

برای این کار کافی است نام فایل را به _File.si تغییر بدهید. یعنی در واقع پسوندش را از sis تبدیل به _si کنید و نام فایل را به همان حال باقی بگذارید. File در اینجا مثالی از نام یک فایل است.
برای تغییر نام فایل هم کافی است Options > Rename را انتخاب نمایید.
با این کار نه دیگر گوشی شما به فایل ایراد میگیرد و نه دیگر دوست شما دچار مشکل میشود و میتواند به راحتی نرم افزار را از قسمت مسیج نصب کند.

این ترفند بر روی کلیه گوشی هایی که این مشکل را دارند امکان پذیر است.

حل مشکل ارسال فایلهای SIS در گوشی های تلفن همراه منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 84 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

تشخیص اصل بودن باتری گوشی های نوکیا

 

حتماً تا به حال بر روی باتری های نوکیا، هلوگرام مخصوص را دیده اید. قصد داریم ترفندهایی بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی تشخیص دهید باتری گوشی شما با این که آرم هلوگرام دارد اصل است یا تقلبی.

چک کردن خطوط ریز:
باتری یا در اصل هلوگرام را بالا، پایین، چپ و راست کنید تا از 4 زاویه مختلف هلوگرام را بررسی کنید. بایستی در هر 4 طرف هلوگرام خطهای ریزی وجود داشته باشد. جهت فهم بیشتر این فلش را ببینید و ماوس را روی قسمت های مختلف تصویر ببرید:


چک کردن لوگوی دو دست
بر روی هر باتری لوگوی دو دست معروف نوکیا درج شده است. از وجود این لوگو اطمینان حاصل کنید. این فلش را مشاهده کنید:


چک کردن لوگوی اصلی
بر روی هر باتری لوگوی اصل نوکیا درج شده است. از وجود این لوگو اطمینان حاصل کنید. این فلش را مشاهده کنید:


چک کردن کد باتری در سایت نوکیا
در نهایت مطمئن ترین راه، استفاده از کدی است که بر روی باتری موجود میباشد. ابتدا قسمت سیاه رنگ روی هلوگرام را با دست پاک کنید. در زیرآن یک کد 20 رقمی موجود است. به نشانی https://batteryreplacement.nokia.com/batteryreplacement/en در سایت نوکیا مراجعه کنید. در قسمت ENTER HERE THE 26-CHARACTER PRODUCT IDENTIFICATION NUMBER AND PRESS 'SUBMIT' کد 20 رقمی را وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک کنید.

تشخیص اصل بودن باتری گوشی های نوکیا منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 79 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

فرمت كردن گوشی نوکیا در حالت خاموش

 

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید به راحتی و بدون روشن کردن گوشی Nokia خود و در حالت خاموش، گوشی را فرمت کنید. این ترفندی زمانی بسیار مفید است که بدلیل وجود ویروس و اختلال در گوشی، شما نمی توانید گوشی خود را در هنگام روشن بودن آن فرمت کنید.

بدین منظور:
ابتدا از خاموش بودن گوشی مطمئن شوید.
سپس به ترتیب کلیدهای *(ستاره)، 3 (عدد سه) و کلید سبز (یا همان Call) را نگه داشته و کلید روشن و خاموش (Power) گوشی را بزنید و نگه دارید تا صفحه فرمت گوشی ظاهر شود.
توجه داشته باشید که 4 کلید تا زمان ظاهر شدن صفحه فرمت بایستی نگه داشته بشود.
پس از ظاهر شدن صفحه، میتوانید دستان خود را از روی کلیدها بردارید و منتظر شوید تا عملیات فرمت به اتمام برسد.

دقت کنید با فرمت گوشی کلیه اطلاعات حافظه داخلی گوشی Phone Memory به طور کامل حذف میشود. این اطلاعات شامل تصاویر، فایل های صوتی و تصویری و SMS ها و سایر فایلها در صورت ذخیره در حافظه داخلی میباشد. همچنین دفترچه تلفن گوشی نیز پاک خواهد شد. بنابرین همواره لازم است از این اطلاعات پیشتیبان تهیه کنید.

فرمت کردن گوشی نوکیا در حالت خاموش منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 94 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

نکات و فوت و فن های گوشی های سری 60 نوکیا

 

قصد داریم ترفندهایی بسیار مفید درباره گوشی های سری 60 نوکیا را برای شما باز گو کنیم که ممکن است از تعدادی از آنها آگاه باشید، اما مرور آنها خالی از لطف نیست؛ تغییر تصویر زمینه، قطع صدای فلش هنگام عکس برداری، نمایش تصویر شخصی که تماس می گیرد، تخصیص یک ملودی خاص به یک شخص خاص در دفترچه تلفن، پاک کردن یکباره همه پیام های درون Inbox و در پایان بهترین محل برای قرار دادن فایل های صوتی.

صدای فلش دوربین هنگام گرفتن عکس را میتوانید با انتخاب پروفایل Silent یا با خاموش کردن Warning Tone، خاموش کنید:
Menu > Profiles > "PROFILE FA'AL SHOMA" > Personalise > Warning tones > On/Off

برای تغییر تصویر زمینه یا Background گوشی:
Menu > Tools > Settings > Phone > Standby mode > Background image > Yes > ENTEKHABEH YEK TASVIR
مناسبترین اندازه برای تصویر زمینه 174 * 132 پیکسل است.

نمایش تصویر شخصی که تماس می گیرد :
Menu > Contacts > "select a contact card" > Options > Edit > Options > Add thumbnail > ENTEKHABEH YEK TASVIR

تخصیص یک ملودی خاص به یک شخص خاص در دفترچه تلفن :
Menu > Contacts > "select a contact card" > Options > Open > Options > Ringing tone > ENTEKHABEH YEK ZANG

پاک کردن یکباره همه پیام های درون اینباکس:
Menu > Messaging > Inbox > Options > Mark/Unmark > Mark all > Options > Delete

فایل های صوتی خود را بهتر است در محل های زیر قرار دهید:
فایل های mid ،amr و wan در : E:\SoundsDigital
فایل های rng در : E:\SoundsSimple

نکات و فوت و فن های گوشی های سری 60 نوکیا منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 67 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

رفع اشکال درست نبودن ساعت تماسها در گوشی نوکیا 6600

 

اگر از گوشی 6600 نوکیا استفاده میکنید حتما متوجه اشتباه بودن ساعت تماسها در بخش Log گوشی شده اید. در اصل این مشکل به علت عدم هماهنگی افست GMT سیستم مخابراتی ایران با تنظیمات گوشی است که میتوان با ترفندی ساده آن را حل کرد.

بدین منظو:ش
برای حل این مشکل از منوی اصلی گوشی به Tools و سپس Setting بروید.
اکنون به بخش Date and time رفته و گزینه GMT offset را بر روی 0 تنظیم کنید. در انتها ساعت دستگاه را به وقت ایران تنظیم نمایید.
لازم به ذکر است که در گوشی های 3650 و 7650 نوکیا در صورت عمل نکردن این ترفند میتوانید از نرم افزار Handy Clock استفاده نمایید.

رفع اشکال درست نبودن ساعت تماسها در گوشی نوکیا 6600 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 79 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

کدهای مخفی گوشی های سامسونگ

 

 

این بار برای علاقه مندان ترفندهای موبایل و به خصوص کسانی که گوشی سامسونگ دارند کدهای مخفی این نوع گوشی ها را جمع آوری کرده ایم. کافی است برای اجرای هر کدام آنها را در گوشی خود اجرا کنید.

 

#06#*
شماره سریال گوشی

#9999#*
ورژن نرم افزار گوشی

228#*#8999*
وضعیت باطری (دما، ولتاژ، ظرفیت)

246#*#8999*
وضعیت برنامه

289#*#8999*
تغییر سرعت زنگ آلارم گوشی

324#*#8999*
صفحه دیباگ

367#*#8999*
رمز گوشی

427#*#8999*
پیدا کردن رمز گوشی

523#*#8999*
تغییر میزان شفافیت صفحه تصویر تنها در ورژن G60L01W

636#*#8999*
وضعیت حافظه

746#*#8999*
حجم اشغال شده سیم کارت

778#*#8999*
اطلاعات سیم کارت

289#*#8999*
تست رینگ تون

778#*#8999*
جدول سرویسهای سیم کارت

377#*#8999*
تصحیح EEPROM Error ( از کلیدهای جانبی برای انتخاب مقادیر Cancel و OK استفاده کنید)

785#*#8999*
RTK (Run Time Kernel) Error اگر OK را بزنید گوشی ریست میگردد.

947#*#8999*
ریست گوشی در مواقعی که گوشی دچار مشکل شده است.

842#*#8999*
تست ویبراتور

اگر دقت کنید کدهای بالا در گوشی شما عمل نکرد به جای *8999 کدها ، عدد 0 را قرار بدهید. برای مثال : کد #842*8999#* تبدیل به کد #0842#* میگردد.
اگر باز هم تاثیر نکرد اینبار به جای عدد 8999 که در همه کدها مشترک میباشد عدد 9998 را قرار بدهید.

کدهای مخفی گوشی های سامسونگ منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 89 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

نکته های جالب در گوشی های نوکیا!

 

قصد داریم نکته هایی بسیار جالب در مورد گوشی های نوکیا را به شما معرفی کنیم که قطعأ از بسیاری از آنها بی خبر بوده اید. با مطالعه این ترفند سطح علمی شما در خصوص این گوشی ها بالاتر خواهد رفت.

- آیا می‌دانستید که برای در دسترس نبودن، میتوانید از فویل آلومینیوم استفاده کنید و آن را دور گوشی بپیچید، یعنی گوشی را با آن بسته‌بندی کنید؟

- آیا می‌دانستید که در صورت استفاده از تصاویر متحرک در Background گوشی، مصرف باطری فوق العاده بالا می‌رود؟

- آیا می‌دانستید که نصب و پاک کردن برنامه‌ها در موبایل هیچ ضرری برای گوشی ندارد و فقط در طولانی مدت باعث انباشته شدن فایلهای کوچکی از هر برنامه در گوشی می شود که با مستر ریست کردن گوشی قابل حل می‌باشد؟

- آیا می‌دانستید در گوشی های 6600 نمی‌تونید فایل Mp3 رو برای زنگ گوشی انتخاب کنید؟

- آیا می‌دانستید برای گوشی های 6600 هدفون وجود ندارد؟

- آیا می‌دانستید که هیچ برنامه ای برای رادیو در گوشی های 6600 وجود ندارد؟ برای رادیو  گوشی باید مجهز به تیونر سخت افزاری باشد و چون در گوشی‌ها این قطعه سخت افزاری وجود ندارد پس نمی‌توان از برنامه‌ای برای رادیو استفاده کرد.

- آیا می‌دانستید با نگه داشتن کلید منو، تمامی برنامه های در حال اجرا نمایان میشود و با انتخاب دکمه C برنامه مورد نظر بسته میشود؟

- آیا می‌دانستید درحالتی که صفحه کلید قفل است، بدون اینکه لازم باشد قفل صفحه کلید را باز کنید، با فشردن کلید Power می توانید صفحه نمایش را روشن کنید تا مثلا ساعت را ببینید یا وضعیت باتری گوشی را چک کنید؟

- آیا می‌دانستید برای شارژ باطری بهتر است که گوشی را خاموش کرده و بعد شارژ کنیم؟

نکته های جالب در گوشی های نوکیا! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 83 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

نکته ها و نشانه های خرابی باتری موبایل و راه رفع آن

 

در صورتی که احساس میکنید گوشی شما دچار مشکل شده است، چه بسا این مشکل از طرف باتری گوشی ایجاد شده باشد. در اینجا قصد داریم تا به شما ترفندهایی را معرفی کنیم که با علم به آنها میتوانید پی به این موضوع ببرید که آیا باتری گوشی شما سالم است یا خیر و در نهایت راههای رفع این مشکل ها را بیاموزید.

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشت که نشانه های خرابی باتری موبایل چیست؟
به طور کلی در هنگام خرابی باتری این مشکلات برای گوشی پیش میاید:
1- گوشی خود به خود خاموش میشود.
2- گوشی هنگ میکند.
3- تنظیمات تاریخ وساعت به هم میریزد.
4- تخلیه سریع باتری صورت میگرد.

و حال راههای پیش گیری از این مشکلات:
میبایست به این نکته مهم دقت کنیم که مشاهده یکی از این نوع مشکلات و تنها در یک مرتبه نشان دهنده خرابی باتری شما نیست، بلکه اگر باتری خراب باشد این نشانه ها به دفعات درگوشی ظاهر میشود.
هنگام شارژ باتری زمان لازم برای شارژ باتری موبایل فقط و فقط بین 45 دقیقه تا 1ساعت میباشد که اگر این زمان کمتر شود باعث میشود که باتری به اندازه کافی شارژ نشود و کارایی را که ما از باتری انتظار داریم به ما ندهد. و اما اگر این زمان بیشتر از یک ساعت شود باعث آسیب دیدن سلولهای داخلی باتری و در نتیجه کاهش طول عمر باتری میشود. ضمنأ باید حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید که قبل از اینکه باتری را شارژ کنید باید کاملأ باتری تخلیه شده باشد. برای این منظور کافیست چند دقیقه قبل از شارژ باتری (کاملأ تخلیه نشده) گوشی را روشن نگه دارید تا باتری به حالت ولتاژ صفر برسد و بعد میتوان آن را با خیالی آسوده تر شارژ کرد. اینکار باعث میشود اولأ باتری گوشی تان کاملأ ولتاژ نویی را به شما ارمغان دهد؛ ثانیأ باعث افزایش طول عمر باتری میشود.

نکته ها و نشانه های خرابی باتری موبایل و راه رفع آن منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 65 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

پیغامهای خطا و مشکلات کوچک گوشی های نوکیا و راه های رفع آنها

 

در صورتی که گوشی شما نوکیا است، حتماً تاکنون هنگام کار با گوشی با پیغام های خطای مختلف روبرو شده اید. هر کدام این Error ها دلیل خاصی دارند و به نوعی رفع میشوند. در اینجا تمامی این خطاها را به همراه راههای رفع آنها را گردآوری کرده ایم. دانستن این پیغامها میتواند از خطرات احتمالی بعدی جلوگیری کند.

پیغام های خطا

پیغامی خطای temporary over-load. Continue
با این پیغام احتمالأ موقع گرفتن عکس مواجه میشوید.
پیشنهاد برای رفع این مشکل:
1- خاموش و روشن کردن گوشی.
2- خالی کردن فایلهای tmp از MMC (با برنامه Extended File Manager می‌توانید این کار را صورت دهید).
3- خالی کردن رم گوشی (برای اینکار کلید Menu را نگه دارید و با زدن کلید C برنامه های را که احتیاج ندارید ببندید).
* روشی که نتیجه داده: خالی شدن باطری گوشی تا اینکه خود گوشی اتوماتیک خاموش شود، بعد از ساعاتی گوشی را به شارژ بزنید و پس از شارژ روشن کنید.

پیغام خطای App. Closed gs و یا App Closed main
این یک پیغام کلی است و پیگیری این پیغام کار آسانی نیست.
پیشنهاد برای رفع این مشکل:
1- پاک کردن آخرین برنامه‌های ریخته شده بر روی گوشی.
2- مستر ریست گوشی.

پیغام خطای App. Closed sSaverdaemon
اخطاری است برای اسکرین سیوری که خوب کار نمی‌کند، برنامه اسکرین سیور خودتان پاک کنید.

پیغام خطایApp..Closed.ACN LIST
اخطاری است که به دلایل زیر پیش می‌یاد:
1.ایجاد مشکل در نرم افزار.
2. ناهمخوانی نرم افزار با سخت افزار گوشی.
3. اجرای همزمان چندین برنامه.

پیغام خطای App.Closed mailnit
این پیغام زمانی ظاهر می‌شود که در مموری کارت مشکل پیش بیاد، در این حالت مموری کارت باید فرمت شود.

پیغام خطای App. Closed ncnlist
وقتی پیامی میاید بجای زنگ زدن این خطا مشاهده می‌شود.
پیشنهاد برای رفع این مشکل:
1- پاک کردن آخرین برنامه‌های نصب شده.
2- غیر فعال کردن Receive Report در بخش Text Message گوشی.
3- پاک کردن پیغامهایی که بصورت فونت فارسی در گوشی ذخیره شده اند.
4- مستر ریست گوشی.

پیغام خطای System Error
این پیغام مربوط به سیستم گوشی است. مشکلات زیادی باعث ایجاد این خطا میشود اعم از وصل کردن مموری کارت گوشی دیگر که بر روی آن برنامه نصب است، کامل نصب نشدن یک برنامه که در روت گوشی نصب شده، مستر ریست کردن گوشی قبل از فرمت کردن مموری کارت و... .
پیشنهاد برای رفع این مشکل:
1- مستر ریست گوشی.

پیغام خطای Phone will be restarted
این پیغام هنگامی نمایش پیدا میکند که شما برنامه های زیادی را همزمان باز کرده باشید.

پیغام خطای General:Alredy in use
اینError هنگام پاک کردن پیام و یا فایلی دیده میشود.
پیشنهاد برای رفع این مشکل:
فایلی در فولدر Message بصورت Hidden شده وجود دارد. اگر آن را از حالت Hidden خارجش کنید مشکل حل خواهد شد. برای اینکار از برنامه SeleQ استفاده کنید.

پیغام خطای Memmory Card Corrupted
این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که مموری کارت خوب فرمت نشده و یا در حین فرمت با مشکل دیگه‌ای روبرو شده است.

پیغام خطای There is nothing good palying

زمانی با این پیغام مواجه می‌شویم که از برنامه Mum SMS و یا برنامه‌های مشابه آن استفاده کنید. با حذف این برنامه مشکل حل خواهد شد.

پیغام خطای Phone Startup Failed.Contact the retailer
این پیغام موقعی ظاهر میشود که بعلت ریستارت نادرست و یا نصب یک برنامه مخرب فایل Startup گوشی پاک شده باشد.
برای حل این مشکل سیم کارت ومموری کارت را درآورده و دوباره جا بزنید، اگه درست نشد گوشی را مستر ریست کنید. در صورتیکه با فلش هم درست نشود نیاز به سرویس در یک نمایندگی است و احتمالأ مشکل سخت افزاری دارد.

پیغام خطای Close all application
هنگام نصب برنامه رخ می‌دهد. گوشی را خاموش کرده و پس از روشن کردن دوباره سعی نمایید.

پیغام خطای Unable to install compatible with series 60 support version 0.00
معمولا برای گوشی های غیر از سری 60 به هنگام نصب برنامه ایجاد می‌شود. ولی گاهی در گوشی هایی که مربوط به سری 60 هم هستند دیده می‌شود. برای رفع آن بهتر است گوشی را مستر ریست کنید.

پیغام خطای (Select access point (no data
علت این پیغام این است که یکی از برنامه های موجود در گوشی شما درخواست دسترسی به اینترنت را دارد. این برنامه میتواند یک آنتی ویروس یا هر برنامه دیگری باشد. با غیرفعال کردن برنامه دیگر این پیغام ظاهر نمیشود.

ایراد های کوچک هنگام کار با گوشی

زمانی که گوشی فقط عدد تایپ می‌کند:
پیشنهاد برای رفع این مشکل:
1- دکمه مربع را بگیرید و نگه دارید تا حروف تایپ شود.
2- تعریف کردن کاری برای دکمه مربع درگوشی (مانند برنامه‌های چراغ قوه و...).

به هم خوردن تنظیم ساعت گوشی
پیشنهاد برای رفع این مشکل:
به قسمت تنظیم زمان رفته و GMT offset را بر روی 03:30+ که وقت ایران است تنظیم کنید. پس از پرسش سوال، شما No را انتخاب کنید.

آمدن صدای موزیک از گوشی هنگام استفاده از هندزفری
این مشکل روی گوشی‌های 3650 می‌باشد. راه حلی غیر علمی دارد به این صورت که خیلی آرام فیش هندزفری را تا نیمه داخل گوشی فرو کنید. بعد که صدا داخل اسپیکرها پخش شد، فیش را آرام تا ته جا بدهید.

گوشی مدام پیغام خطای با علامت ! را نشان می دهد
احتمالأ Error مربوط به برنامه Mini Gps باشد که تنظیم شده بر روی Event Alarm و یا یک برنامه مثل اسکرین سیور که بعد از هر 20-30 ثانیه قصد دارد فعال شود که به دلیل ناتوانی این پیغام را تولید میکند.

گوشی پیغامهایی مثل رسیدن پیام کوتاه و تلفنهایی که جواب نداده شده را نمایش نمی دهد
در قسمت Log گوشی منوی چپ را بزنید و سپس در قسمت Options گوشی در قسمت Log Duration به جای گزینه No Log، گزینه 1 روز یا 10 یا 30 را انتخاب کنید.

کم شدن صدا هنگام صحبت در 6600
برنامة Call Cheater را غیر فعال کنید و یا کلأ پاک کنید.

پس از خاموش کردن گوشی روشن نمی شود
این مشکل در موارد زیادی اتفاق می‌افتد. در حالت شایع وقتی Smsها در حالت Sending در Outbox باقی بمانند و گوشی خاموش شود، دیگر روشن نخواهد شد.
بهتر است در درجه اول مموری کارت را درآورده و گوشی را روشن کنید. اگر درست نشد گوشی را مستر ریست نمایید.

به هم خوردن خودبه‌خودی ساعت گوشی 6600
ممکن هست از قسمت Auto time update باشد. آن را غیرفعال کنید.

دریافت نکردن SMS
اگه برنامه‌ای درباره SMS دارید پاک کنید. به تنظیمات Message مراجعه کنید و شماره مرکز SMS را چک کنید. در صورتی که با اینکارها درست نشد مستر ریست و در صورت حل نشدن مشکل، مشکل از شما نیست و به امور مشترکین مراجعه کنید.

جایگزینی صدای زنگ اصلی گوشی 3230 بجای زنگ انتخابی
با تعویض سیمکارت حل خواهد شد.

ذخیره نشدن عکسهای گرفته شده توسط گوشی، وارد نشدن به گالری، نمایش داده نشدن عکسها در گوشی

مستر ریست بهترین کار است.

قطع شدن تماسها و دادن Miss Call به آنها
این ایراد از مخابرات می‌باشد و گوشی شما مشکلی ندارد.

کار نکردن ویبره موبایل
مشکل سخت افزاری و یا مکانیکی است، ضربه های کوچکی به گوشی وارد کنید.


پیغامهای خطا و مشکلات کوچک گوشی های نوکیا و راه های رفع آنها منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 85 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

فوت و فن گوشی های سونی اریکسون

 

در صورتی که گوشی شما سونی اریکسون و به خصوص مدل K700 و K700i است، این ترفند کاملأ مخصوص شماست، چرا که با خواندن این ترفند، فوت و فن های بسیاری را پیرامون کار با گوشی و همچنین چندین کد مخفی برای استفاده را خواهید آموخت. به این نکته دقت کنید که این کدها و ترفندها سرعت شما را هنگام کار با گوشی بسیار بالا میبرد.

ابتدا به این نکات دقت کنید:
علامت > به معنای حرکت دادن جوی استیک گوشی به سمت چپ
علامت < به معنای حرکت دادن جوی استیک گوشی به سمت راست
همچنین از سمت چپ به راست کدها را وارد کنید.

دسترسی به Service menu:

*>*>>*<



ورژن Firmware (سیستم عامل) گوشی را نشان می دهد:

11*>*>>*<


با فشردن هر حرفی بر روی صفحه گوشی و نگه داشتن آن، شما وارد Address Book گوشی شده و لیست نامهائی که با آن حرف شروع می شوند را خواهید دید. برای مثال با نگه داشتن دکمه شماره 5 گوشی، شما وارد Address Book گوشی شده و لیست تمام نامهائی را که با حرف j شروع می شوند را خواهید دید.

در حالت دوربین:
دکمه 1: انتخاب رزولوشن عکس.
دکمه 2: انتخاب حالت عکس برداری در شب.
دکمه 3: انتخاب حالت جلوه های ویژه.
دکمه 4: انتخاب حالت Self Timer برای عکاسی با تأخیر.
دکمه 5: انتخاب فلاش.
دکمه بالا و پائین تنظیم صدا : تغییر بزرگنمائی (Zoom).

جهت قفل شدن صفحه کلید گوشی و همچنین اجرای Screen Saver دکمه های * و Lock را فشار بدهید.

اتصال سریع:
در حالت استندبای دکمه More را فشار بدهید تا گزینه های Infrared ،Bluetooth ،Silent ،Phone Status ،Shortcuts Customizing ظاهر بشوند.

با گزینه Shortcuts Customizing میتوانید هرکدام از جهت های جوی استیک را به عنوان یک کلید میانبر جهت وارد شدن به یک منوی خاص تعریف کنید.

تغییر سریع روشنائی صفحه تصویر:
در حالت دوربین بروید و سپس درحالیکه دکمه * را نگه داشته اید با حرکت جوی استیک به بالا و یا پائین روشنائی صفحه را کم و زیاد کنید.

فوت و فن گوشی های سونی اریکسون منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 75 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

معرفی تمامی برنامه های معروف موبایل

 

بسیاری از ما در مورد انواع و اقسام گوشی های تلفن همراه اطلاعات زیادی داریم؛ اما اکثر افراد اطلاعات کمی در مورد نرم افزارهای موجود برای این گوشی دارند. در این ترفند قصد داریم تا بیش از 100 نوع از نرم افزارهای معروف تلفن همراه و به ویژه گوشی های نوکیا را به شما معرفی کنیم که و هر یک را مختصرأ توضیح دهیم.

Gsm Position Locator: نشان دادن وضعیت باطری و مشخصات سلول فعال.

RescoViewer: نمایش عکسها بصورت اسلاید بر روی گوشی.

Fullscreen CallerID: نشان دادن عکس تماس گیرنده بصورت تمام صفحه بر روی گوشی.

Phone Safe: برای پسورد گذاردن در هر موردی از برنامه استفاده کنید.

Quick Office: برای اجرای فایلهای آفیس استفاده میکنند.

Mobile Web Cam: تبدیل دوربین موبایل به وب‌کم.

Photographer: برای ایجاد تغییرات در عکس از این برنامه استفاده می‌شود.

Photofusion: برای ایجاد تغییرات در عکس از این برنامه استفاده می‌شود.

Facewarp: برای ایجاد تغییرات در عکس از این برنامه استفاده می‌شود.

Camera Fx 8: برای ایجاد تغییرات در عکس از این برنامه استفاده می‌شود.

Mini Gps: مشخصات محل قرار گرفتن نظر آنتن و غیره را نمایش میدهد.

Contacts Transfer: جهت Backup گرفتن از دفترچه تلفن.

System Tools: استفاده از گوشی بدون سیم کارت.

Kaspersky: آنتی ویروس خوب و قوی.

Phone Safe: آنتی ویروس.

Simwork Antivirus: آنتی ویروس.

SMS Face: برنامه‌ای برای نمایش دادن تصویر کسی که SMS ارسال میکند.

Dicta Phone: برای ضبط مکالمه.

Active Today: برنامه ریزی کارهای روزانه.

Adnota: برنامه ضبط صدا برای یادآوری کارهای روزانه.

Advanced Call Manager: برنامه کنترل تماسها، قبول یا رد تماسهای خاص.

Al-Moazen: برنامه یادآورنده زمان نماز.

Anti Mosquitoes: ضد پشه.

Answering Machine: پیغام گیر.

Appman: برنامه مدیریت سیستم موبایل مقدار حافظه فشرده سازی.

Black List: کنترل تماسهای قبول یا رد تماسهای خاص.

Black Lister: کنترل تماسهای قبول یا رد تماسهای خاص.

Call Cheater: ایجاد صدای مجازی محیط در هنگام مکالمه.

Camera FX: ویرایش عکس به همراه جلوه های ویژه.

Cair Cature: تغییر چهره.

Commodore 64: شبیه ساز.

Hair Style: تغییر موی سر.

Handy Photo Safe: قرار دادن قفل بر روی عکس برنامه.

Devman: برنامه نمایش اطلاعات سیستمی موبایل.

Dream Chat: برنامه چت کردن با موبایلهای دیگر دارای همین نرم افزار.

E-Book Collection: بانک اطلاعاتی برای کتابها.

Face Wave+Packs: قرار دادن صدای شخص بر روی تصویرهای متنوع.

Face Wrapping: برنامه تغییر چهره.

File Man: برنامه مدیریت فایلهای موبایل.

Mad Mixer: میکس کردن زنگ موبایل.

MP3 Player: برنامه پخش موزیک.

Pc File Manager: مدیریت فایلهای موبایل بر روی کامپیوتر.

Poda: مدیریت عکسها.

Photo Acute: عکس برداری با کیفیت دو برابر حالت معمول.

Photo Fusion: ویرایش عکس.

Photo Manager Ii: سازمان دهی فایلهای موبایل بر روی کامپیوتر.

Photo SMS: برنامه تبدیل عکس به پیام کوتاه.

Photo Spin: ویرایش عکس.

Pocket Quran: قرآن مجید.

Process Viewer: نمایش عملیات در حال اجرا.

Psiloc Auto Start: اجرای برنامه های خاص در هنگام روشن نمودن.

Psiloc Elog: ضبط عملیات اجرا شدن.

Psiloc E-Recorder: ضبط صدای مکالمات.

Psiloc Mini Gps: مکان یاب ماهواره ای.

Psiloc Capture: عکس برداری از صفحه عملیات در حال اجرا.

Psiloc Screen Saver: برنامه نمایشگر تصویر.

Psiloc Space Doubler: فشرده سازی برنامه ها برای بالا بردن حافظه.

Psiloc Taskman: سازمان دهی اجرا برنامه.

Psiloc Total Ir-Remote: کنترل از راه دور.

Psiloc Where I Am: مکان یاب ماهواره ای.

Psiloc World Clock: تنظیم ساعت در هر جای دنیا.

Real Player Advanced: پخش فایلهای ویدئویی.

Repli Go: تبدیل فایلهای کامپیوتر برای مشاهده بر روی موبایل.

Ring Tone Studio: ویرایش زنگهای موبایل.

Smart Answer Answering Machine: پیغام گیر.

Smart Movie: تبدیل و پخش فایلهای ویدئویی.

SMS Reminder: یادآورنده با پیغام کوتاه.

SMS Machine: پیغام دهنده خودکار توسط پیغام کوتاه.

Sounder Cover: ایجاد صدای مجازی محیط در هنگام مطالعه.

Spam Killer: رد نمودن پیغام کوتاه خاص.

Splash Photo: مدیریت عکسها.

Torch: چراغ قوه.

Ulead Video Studio: ویرایش فیلم.

Ultera MP3: پخش موزیک.

Blu Viewer + Blu Streamer: تبادل تصویر دوربین و یا پیغام متن با موبایل یا کامپیوتر.

World Mate: تنظیم ساعت در هر نقطه جهان.

Zip Man: باز نمودن فایلهای Zip شده.

Auto Exec: اجرای برنامه های خاص در هنگام روشن کردن موبایل.

Key Locker: قفل کردن کلیدهای موبایل بدون قفل کردن گوشی.

Massage Storer: پیامهای کوتاه بر روی فایلهای تکست برای استفاده در کامپیوتر.

Power Dictaphone: استفاده از پیام کوتاه بدون تایپ کردن در هر محیطی.

Power Lock: قرار دادن قفل بر روی هر گونه عکس.

Power Navigation: مکان یاب ماهواره ای.

Power Notes: برنامه ریزی کردن کارهای روزمره به صورت یادآوری فایلهای صوتی.

Screen Taker: برنامه تبدیل عکس به یپام کوتاه.

Skin Editor: برنامه ارسال عکس توسط پیغام کوتاه.

Smart Birthday: برنامه یادآوری زمان تولد اشخاص.

Smart Crypto: مدیریت فایلهای موبایل..

Smart Profiles: بانک اطلاعاتی برای عکس.

Smart Cal: برنامه ریزی کارهای روزمره.

Smart Card: برنامه کنترل تماسها.

Smart Viewer: برنامه خواندن فایلهای تایپی.

SMS Spam Killer: رد نمودن پیغام های کوتاه خاص.

Stacker: برنامه برای بالا بردن حافظه گوشی.

Wallpaper Change: برنامه مدیریت عکسهای پشت زمینه.

معرفی تمامی برنامه های معروف موبایل منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 71 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

همه چیز درباره گارانتی های تلفن همراه در ایران

 

سیما، ایرانیان، پردیس، ایراتل، پارسه، نیا، اتصالات، ایرانتل، نیاتل، سامنوکیا، اصلی، قائم، پارس دائم، الرمس (سیتادل)، پلاس و... نام های گارانتی گوشی هایی هستند که هر روز به گوشمان میخورد. به جرأت میتوان گفت نیمی از نام گارانتی های ذکر شده موبایل تقلبی هستند! گارانتی یکی از مهمترین چیزهایی است که هنگام خرید تلفن همراه باید به آن توجه کرد. قصد داریم ترفندهایی را به شما معرفی کنیم که در صورت توجه به آنها با خیال راحت میتواند گارانتی گوشی خود را مطمئن انتخاب کنید.

گارانتی های متفرقه در اغلب موارد اسامی جالبی دارند. بعضی وقت ها شباهت اسامی آنها با گارانتیهای معروف شما را به شک می اندازند، اما ارزان بودن قیمت این گارانتی ها شما را وسوسه میکند.
سیما، ایرانیان، پارسه، ایرانتل، نیاتل، سامنوکیا، اصلی، قائم، پارس دائم و ... گارانتی هایی هستند که اکثرأ از اسامی معروف شبیه سازی کرده و همگی تقلبی هستند. پس از هم اکنون نام آنها را به خاطر بسپارید و از آنها پرهیز کنید.
از گارانتی های کاملا معتبر هم میتوان به ایراتل، نیا، اتصالات، الرمس (سیتادل) و پلاس اشاره کرد که همگی به جز آخری به علت گران بودن آن معروف هستند.

اما گارانتیهای اصلی و معتبر گوشی های تلفن همراه عبارتند از:
گارنتی اصلی سامسونگ: پارس قائم و سام سرویس (تفاوت زیادی نمیکنند)
گارانتی اصلی زیمنس : پردیس
گارانتی اصلی سونی اریکسون : الرمس (نایاب است)
گارانتی اصلی ال جی: پرشین تله کام
گارانتی اصلی ساژم : رانجو
گارانتی اصلی پن تک : فیتکو
گارانتی اصلی i-mate : فیتکو
گارانتی اصلی Everex : شرکت IR-TCI

اما چند نکته که باید به آنها اشاره کرد:
موتورولا گارانتی اصلی ندارد و تنها شرکتی به نام تلفن نیکا و رانجو نماینده غیر رسمی موتورولا هستند.
تمامی گوشی های اصل با گارانتی اصل باید پلمب شده باشند؛ در این مورد شک نکنید (در مورد "نیا" جدیدأ از زدن پلمب خودداری میکند).
البته باید بدانید پلمب کردن گوشی کار سختی نیست، در نتیجه حواس خود را جمع کنید!
همچنین سعی کنید گوشی را از جای مطمئن تهیه نمایید.

توجه: این ترفند در سال 1385 نگاشته شده است و طبعأ در این دوره زمانی اوضاع گارانتی ها در کشور اینگونه بوده است. طبعأ در آینده ممکن است از صحت این ترفند به دلیل تغییرات رخ داده شده، کاسته شود.

همه چیز درباره گارانتی های تلفن همراه در ایران منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 71 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

دریافت اطلاعات آب و هوای شهرهای ایران از طریق SMS

 

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش جالب بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید آخرین اخبار هواشناسی تمام شهرهای ایران را از طریق SMS دریافت کنید. در این روش کافی است کد پیش شماره هر شهر را به شماره مخصوصی SMS نمایید، پس از چند لحظه آخرین وضعیت آب و هوایی این شهر برای شما از طریق SMS به موبایلتان ارسال میشود.

جهت اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرها پیغام خود را شامل پیش شماره تلفن شهر مورد نظر و جهت اطلاع از پیش بینی 24 ساعته مراکز استانهای کشور پیغام خود را شامل پیش شماره تلفن شهر مورد نظر بدون 0 به وسیله تلفن همراه به شماره تلفن 1000305 ارسال نمایید و منتظر دریافت پاسخ بمانید. در فاصله چند ثانیه اطلاعات مورد نظر از طریق تلفن همراهتان به اطلاع شما خواهد رسید.

مثال: برای دریافت آخرین وضعیت آب و هوایی شهر تهران 021 و برای اطلاع از پیش بینی 24 ساعته 21 را بایستی به شماره تلفن 1000305 ار سال نمایید.

لیست پیش شماره تلفن شهرهای کشور
0352682 ابرکوه
0763622 ابوموسی
0861 اراک
0451 اردبیل
036252 اردستان
0452722 ارس آباد
0441 ارومیه
066642 ازنا
08437 آباد
0441 اصفهان
0311 اصفهان - شرق
0752422 اقلید
0124533 الاشت
0663522 الشتر
0664 الیگودرز
0652 امیدیه
0392322 انار
0426 اهر
0611 اهواز
06235 ایذه
0547 ایرانشهر
0752226 ایزدخواست
0841 ایلام
0842323 ایوان
0631 آبادان
0751 آباده
0242282 آب بر
02697 آبعلی
01825221 آستارا
0221622 آلودگی
0121 آمل
0282462 آوج
011252 بابلسر
0347422 بافت
0352422 بافق
0875422 بانه
0584 بجنورد
0663224 بدرآباد
0662 بروجرد
0382422 بروجن
0612522 بستان
0599 بشرویه
0344 بم
04294 بناب
0772822 بندر دیر
0772922 بندر دیلم
0761 بندر عباس
0762 بندر لنگه
065223 بندر ماهشهر
0181 بندرانزلی
0671 بهبهان
0752322 بوانات
0771 بوشهر
048262 بوکان
0274722 بیارجمند
0872422 بیجار
0561 بیرجند
0452822 بیله سوار
0663422 پل دختر
0124522 پل سفید
04446 پیرانشهر
0282522 تاکستان
0411 تبریز
0528222 تربت جام
0531 تربت حیدریه
0862622 تفرش
021 تهران
0229 تهران - فرودگاه امام
021 تهران (شمال)
04837 تکاب
0766522 جاسک
0492302 جلفا
0772762 جم توحید
0545 چابهار
0462362 چالدران
0232453 حاجی آباد
0642452 حسینیه
077228 خارک
0543422 خاش
0242422 خدابنده
0661 خرم اباد
024255 خرمدره
0452422 خلخال
0865 خمین
0324422 خور بیابانک
0461 خوی
073262 داراب
03757 داران
0232522 دامغان
0842522 دره شهر
0665422 درود
0641 دزفول
0866422 دلیجان
06237 دهداز
08495 دهلران
0742 دوگنبدان
01942 رامسر
0691 رامهرمز
0352758 رباط پشت بادام
0131 رشت
0391 رفسنجان
0832652 روانسر
0542 زابل
0541 زاهدان
0544322 زاهک زابل
0712422 زرقان
034242 زرند
0872375 زرینه اوباتو
0241 زنجان
0151 ساری
0382352 سامان
0255 ساوه
0571 سبزوار
0729622 سد دروزن
0834 سر پل ذهاب
0431 سراب
0548522 سراوان
0512522 سرخس
04835 سردشت
0412362 سرعین
0874 سقز
0252366 سلفچگان
044352 سلماس
0231 سمنان
0322322 سمیرم
0838422 سنقر
0871 سنندج
04292 سهند
0345 سیرجان
0273 شاهرود
0342722 شهداد
0392422 شهر بابک
0321 شهرضا
0381 شهرکرد
061262 شوشتر
0711 شیراز
0572772 صفی آباد
0535422 طبس
0352735 عقدا
0352677 غریز
0534 فردوس
0731 فسا
02249 فیروزکوه
0562 قائن
0124245 قراخیل
0462272 قره ضیاالدین
087252 قروه
0281 قزوین
0763 قشم
0835422 قصر شیرین
0251 قم
0581 قوچان
0361 کاشان
053282 کاشمر
0261 کرج
0341 کرمان
0831 کرمانشاه
0174424 کلاله
0426422 کلیبر
0862545 کمیجان
0546422 کنارک چابهار
0837 کنگاور
0379522 کهنوج
0663622 کوهدشت
0382762 کوهرنگ
0152722 کیاسر
0764442 کیش
0171 گرگان
023242 گرمسار
037232 گلپایگان
0582633 گلمگان
053572 گناباد
0172 گنبد کاووس
0781 لار
0342526 لاله زار
078252 لامرد
0141 لاهیجان
0382522 لردگان
0242322 ماهنشان
0462324 ماکو
0421 مراغه
0172472 مراوه تپه
0491 مرند
0352582 مروست
087532 مریوان
0681 مسجد سلیمان
0511 مشهد
0452522 مشکین شهر
0282362 معلم کلایه
0851 ملایر
0132644 منجیل
0442 مهاباد
0352522 مهریز
0312564 مورچه خورت
0348 میانده جیرفت
0481 میاندوآب
0423212 میانه
0352772 میبد
0312422 میمه
0765 میناب
0323 نایین
0331 نجف آباد
0362424 نطنز
0443622 نقده
0852322 نهاوند
0562622 نهبندان
0663722 نورآباد
0191 نوشهر
073252 نیریز
0551 نیشابور
0546522 نیک شهر
0811 همدان
0652422 هندیجان
0291 ورامین
0741 یاسوج
0351 یزد

دریافت اطلاعات آب و هوای شهرهای ایران از طریق SMS منبع ترفند: وب سایت ترفندستان، وب سایت سازمان هواشناسی کشور

broz bashid بازدید : 84 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

طريقه نصب صحيح دستگاه بلوتوث بر روي كامپيوتر

 

یکی از راه های متداول انتقال اطلاعات از روی تلفن همراه به کامپیوتر و بلعکس استفاده از دستگاه بلوتوث میباشد. اما نصب این دستگاه و استفاده نرم افزاری از آن نیازمند اندکی دقت میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی قدم به قدم نصب این دستگاه بر روی کامپیوتر بپردازیم.

مراحل نصب:
1- نصب Patch های USB مادربورد از روی CD مادربورد بر روی کامپیوتر.
2- اتصال Bluetooth خریداری شده به USB کامپیوتر.
3- بعد از اتمام شناختن سخت افزار USB بر روی کامپیوتر بصورت اتوماتیک، تا اتمام نصب آن توسط Windows صبر کنید.
4- بعد از اتمام کار ویندوز، USB را بیرون آورید.
5- حالا CD بلوتوث که داخل پکیج خریداری شده موجود میباشد را داخل CD-ROM قرار دهید.
6- در هنگام نصب، خطای نبودن سخت افزار USB را میگیرد. در این هنگان USB که در آورده شده بود را دوباره به پورت خودش وصل کنید و پیغام خطا را OK کنید.
7- بدون Restart کردن دستگاه نرم افزار PC Suite را نصب کنید.
8- در هنگام نصب گزینه Install SDK را غیر فعال کنید.
9- کامپیوتر توسط نرم افزار و با اطلاع شما Restart میشود.
10- بعد از شروع مجدد کلید Finish را بزنید.
11-دقت تا این مرحله به هیچ عنوان روی آیکن های بلوتوث و یا m-Router کلیک نکنید.
12- در این مرحله روی آیکن بلوتوث رایت کلیک کرده و گزینه Join Network را انتخاب کنید.
13- گزینه My Device را فعال کنید.
14- برای موبایل خود در قسمت بلوتوث گوشی نامی بدهید و بلوتوث دستگاه فعال باشد.
15- دکمه Next را کلیک کنید. دستگاه بعد از جستجو نام گوشی را پیدا میکند.
16- بعد از آن گزینه اول یعنی Choose Passkey را انتخاب کنید.
17- دستگاه یک شماره به شما میدهد. آن را یادداشت کنید و همیشه در اختیار داشته باشید.
18- اکنون گوشی هم اکتیو شده است و شماره میخواهد.
19- شماره یادداشت شده را وارد کرده و OK کنید.
20- مراحل نصب با نوشتن Installation به اتمام میرسد.
21- بر روی آیکن m-Router راست کلیک کرده و گزینه Connect A Blue را انتخاب کنید.
22- بعد از جستجو، موبایل شما را با اسم پیدا میکند. موبایل را انتخاب کرده OK کنید.
23- برنامه PC Suite را اجرا کنید.
24- دستگاه موبایل شما شناسایی میشود.
25- دستگاه فعال میشود.
26- آیکن در Taskbar تغییر کرده و سبز میشود.

طریقه نصب صحیح دستگاه بلوتوث بر روی کامپیوتر منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 74 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

آشنايی با كدهای امنيتی سيم كارت

 

به منظور حفظ سیمکارت و گوشی تلفن همراه از دسترسی غیر مجاز ، کدهای خاصی در نظر گرفته شده است. هر کدام از این کدها کارآیی خاصی دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی و بررسی این کدهای امنیتی بپردازیم.

PIN Code: این کد بر روی سیمکارت تنظیم می‌شود و برای دستیابی به آن باید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه کرد. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت است و به طور پیشفرض برابر 1234 است. به وسیله این کد می‌توان دسترسی غیر مجاز به سیمکارت و بسیاری از قابلیت‌های شبکه را محدود کرد. اگر این کد را 3 بار اشتباه وارد کنید، دستگاه روی PIN قفل می‌گردد و برای آزاد سازی آن نیاز به استفاده از کد PUK خواهید داشت.

PIN2 Code: این کد نیز مانند PIN بر روی سیمکارت تنظیم می‌شود و برای دستیابی به آن می‌توان به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمود. در ایران این کد به صورت پیشفرض برابر 5678 تنظیم شده و از ثبت آن بر روی سند سیمکارت خودداری شده است. علت عدم ثبت، ارائه نشدن خدمات مربوط به این کد نیز به صورت فراگیر اعلام گردد. به وسیله این کد می‌‌توان دسترسی غیر مجاز به بسیاری از امکانات شبکه را محدود کرد. اگر این کد را 3 بار اشتباه وارد کنید، دستگاه بر روی PIN2 قفل می‌گردد و برای آزادسازی آن نیاز به استفاده از کد PIN2 خواهید داشت.

PUK Code: همان طور که بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN قفل گردد، برای آزاد سازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریافت این کد می‌توانید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت شده است.

PUK2 Code: همان طور که بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN2 قفل گردد، برای آزادسازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریافت این کد می‌توانید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این کد نیز بر روی سند سیمکارت ثبت شده است.

Barring Password: این کد بر روی سیکارت تنظیم و در هنگام استفاده از سرویس مسدود سازی شماره تلفن‌ها استفاده می‌گردد. برای دریافت این کد به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. گفتنی است که تمامی کدها به غیر از PUK و PUK2 قابل تغییر هستند و بدین منظور می‌توانید از منوهای مربوطه تلفن همراه خود استفاده نمایید.

نحوه آزاد سازی سیمکارت‌های قفل شده بر روی PIN ،PIN2:
همان طور که بیان شده، اگر بار کدهای PIN و PIN2 را اشتباه وارد کنید، سیمکارت شما بر روی کد اشتباه قفل می‌گردد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای آزاد سازی سیمکارت از قفل باید به کدهای PUK و PUK2 آگاه باشید.

نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفل PIN:
برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK در کد زیر، تنها PUK Code ثبت شده بر روی سند سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN، کد PIN جدید راوارد نمایید و به جای عبارت New PIN Again، کد PIN جدید را تکرار کنید.

**05*PUK*New PIN*New PIN Again#


نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفل PIN2:
برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK2 در کد زیر، تنها PUK2 Code ثبت شده بر روی سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN2 , کد PIN2 جدید را وارد نمایید و به جای عبارت New PIN2 Again، کد PIN2 جدید را تکرار کنید.

**052*PUK2*New PIN2*New PIN2 Again#


قابل ذکر می‌باشد که کدهای PIN و PIN2 می‌توانند حدأقل 4 رقم و حدأکثر 8 رقم طول داشته باشند.

آشنایی با کدهای امنیتی سیم کارت منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 94 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

روشن نمودن چراغ صفحه گوشی در حالت قفل بودن صفحه کلید

 

همان طور که میدانید در صورتی که در گوشی های سری 60 نوکیا، هنگامی که صفحه کلید گوشی را به حالت قفل Lock در می آورید، در صورتی که بخواهید پس از قفل صفحه کلید، اطلاعاتی مثل تاریخ و ساعت را ببینید باید گوشی را از حالت Lock خارج کنید و اطلاعات را ببینید چرا که در این صورت چراغ صفحه گوشی روشن نمیشود. در این ترفند قصد داریم روشی ساده را به شما معرفی کنیم که میتوانید با استفاده از آن در حالت قفل، چراغ صفحه را روشن کنید و اطلاعات را ببینید، بدون این که از حالت قفل صفحه کلید خارج شوید.

برای این کار:
پس از فل کردن صفحه کلید، کافی است ، عدد 999 یا 991 را وارد کنید.
چراغ روشن میشود، بدون اینکه از حالت قفل صفحه کلید خارج شوید.
به همین سادگی!

لازم به ذکر است این موضوع به این دلیل است که در اروپا و امریکا این شماره ها تلفن مراکز اورژانسی هستند و به این دلیل است که چنین قابلیتی وجود دارد.

روشن نمودن چراغ صفحه گوشی در حالت قفل بودن صفحه کلید منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 101 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

تغییر نام پیش فرض عکس و فیلم در گوشی های سری 60 نوکیا

 

در صورتی که گوشی شما نیز از نوع گوشیهای سری 60 نوکیا باشد، میدانید که وقتی با استفاده از دوربین گوشی عکس یا فیلم را میگیرید، عکس با نام پیش فرض Image و فیلم با نام پیش فرض Video ذخیره میشود و به ترتیب شماره کنار اسامی بالا میرود. با استفاده از این ترفند میتوانید نام پیش فرض عکسها و فیلمها را تغییر داده و خود را از تعویض پی در پی نامهای این فایلها خلاص کنید.

برای این کار:
وارد قسمت Camera گوشی شوید.
سپس دکمه Option را زده و Settings را انتخاب کنید.
در این قسمت، بسته به نوع تغییری که میخواهید ایجاد کنید؛
برای تغییر دادن نام پیش فرض عکس وارد Image شوید. سپس در قسمت Default image name نام مورد نظر خود را وارد کنید.
برای تغییر دادن نام پیش فرض فیلم هم وارد Video شوید. سپس در قسمت Default Video name نام مورد نظر خود را وارد کنید.
به عنوان مثال در صورتی که نام انتخابی شما tarfand باشد پس از گرفتن عکس ، نام عکسها tarfand(2) ،tarfand (1) ،tarfand و... خواهد بود.

تغییر نام پیش فرض عکس و فیلم در گوشی های سری 60 نوکیا منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 68 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

قصد داریم تا هم اکنون یکی از کاربردی ترین و جالب ترین ترفندهای موبایل را که کمتر کسی از آن با خبر است را برای شما بازگو کنیم. ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام "شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد" یا "شماره مورد نظر مسدود است" و امثال اینها روبرو شود.

بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید.
سپس میبایست کد #094*21*را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.
اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.
اما برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #21# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.

چند نکته:
با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.
این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است.
این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.
این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.
اگر در حین نوشتن کد به Error برخورد کردید مجدد کد را وارد کنید.
افرادی که با موبایل با شما تماس میگیرند با پیغام Diverting نیز روبرو میشوند که چندان مشکلی پدید نمیاورد.

شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد ... و باقی قضایا! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 76 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

عکس برداری صحیح با گوشی های سونی اریکسون

 

بسیاری از افراد در هنگام انتخاب و خرید یک گوشی مناسب، گوشی های سونی اریکسون را به خاطر کیفیت دوربین این گوشی ها بر میگزینند. قابلیت عکس برداری دوربینهای گوشی سونی اریکسون مطمئنأ خوب است اما هم اکنون قصد داریم تا 4 ترفند ایده آل برای این گوشی ها را برای شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید به شکل کاملا صحیح و بهینه از دوربین سونی اریکسون استفاده کرده و عکس برداری صحیحی داشته باشید.

1- از گزینه Night در روز به هیچ عنوان استفاده نکنید. هنگامی که از این گزینه در روز و یا در مکان هایی که نور مناسب و کافی وجود داشته باشد استفاده کنید , عکس شما کیفیت جالبی نخواهد داشت و رنگ ها به صورت غیر طبیعی می شوند.

2- برای اینکه شما بتوانید از زوم بالاتری بهره مند شوید، می توانید اندازه تصویر خود را کوچکتر کرده تا زوم بالاتری داشته باشید.

3- گوشی هایی که Auto Focus دارند از یک قابلیت بسیار عالی بر خوردار هستند. در بعضی مواقع شما شاهد بوده اید که تصاویر شما مات و یا به صورت بسیار بد افتاده است. گوشی هایی که دارای Auto Focus می باشند دیگر با همچین مشکلاتی مواجه نخواهند بود.

4- برای عکس برداری با گوشی های Auto Focus ابتدا کلید عکس برداری را فشار دهید. سپس کمی صبر کنید تا لنز دستگاه به طور اتوماتیک فاصله بین جسم تا لنز را فاصله گیری کند و نور، رنگ و... را تنظیم نمایید. بعد از چند لحظه دوباره دکمه عکس برداری را فشار دهید و از عکس خود لذت ببرید.

عکس برداری صحیح با گوشی های سونی اریکسون منبع ترفند: وب سایت ترفندستان، سایت تخصصی موبایل

broz bashid بازدید : 72 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

حفاظت از تلفن همراه در برابر حملات مخرب

 

هر چه قدر گوشی های موبایل، همراه با عصر مدرن پیشرفت میکنند، مهاجمین نیز نقشه های بیشتری را برای آسیب رساندن به تلفن های همراه طراحی میکنند. این حملات میتواند از طریق پیام های کوتاه، نامه های الکترونیکی و سایر راه های ارتباطی برای شما ایجاد مشکل کند. هم اکنون قصد داریم ترفندهای این مهاجمین را برای شما بازگو کرده و راههای رفع آنها را نیز مطرح کنیم.

تهدیدات امنیتی
اکثر تلفن های موبایل دارای قابلیت ارسال و یا دریافت پیام کوتاه می باشند. برخی از تلفن های موبایل و یا دستگاه های PDA دارای قابلیت اتصال به اینترنت نیز می باشند.علیرغم مفید بودن امکانات فوق برای استفاده کنندگان، مهاجمان نیز ممکن است از اینگونه پتانسیل ها در جهت اهداف مخرب خود سوء استفاده نموده و عملیات زیر را انجام دهند:

سوء استفاده از سرویس: اکثر تلفن های موبایل دارای محدودیت های مختص به خود در خصوص تعداد پیام ارسالی و یا دریافتی می باشند. در صورتی که یک مهاجم بتواند تعداد زیادی پیام ناخواسته را برای شما ارسال نماید (Spam)، ممکن است هزینه های فیزیکی و منطقی بیشتری را به شما تحمیل نماید. یک مهاجم همچنین می تواند تلفن موبایل و یا دستگاه PDA شما را آلوده به کدهای مخربی نماید که به آنان اجازه استفاده غیرقانونی از آن را خواهد داد. با توجه به این که از لحاظ قانونی تلفن به نام شما است، این موضوع می تواند مشکلات قانونی متعددی‌ را برای مالک آن به دنبال داشته باشد.

ترغیب کاربران به استفاده از یک وب سایت مخرب: با این که دستگاه های PDA و تلفن های موبایلی که به شما امکان دستیابی به نامه های الکترونیکی را می دهند، گزینه ای مناسب برای حملات استاندارد Phishing می باشند ، مهاجمان با استفاده از پتانسیل های جدید موجود در اینگونه دستگاه ها قادر به ارسال پیام کوتاه نیز می باشند. این نوع پیام ها در ظاهری موجه و ارسالی توسط یک شرکت معتبر خود را قلمداد نموده و کاربران را ترغیب به استفاده از یک وب سایت مخرب می نمایند. اینگونه وب سایت ها از مکانیزم های مختلفی برای تشویق کاربران برای درج اطلاعات شخصی و یا دریافت یک فایل مخرب استفاده می نمایند.

استفاده از تلفن موبایل و یا دستگاه PDA کاربران برای تدارک سایر حملات: مهاجمانی که قادر به دستیابی و کنترل سرویس های ارائه شده در تلفن های موبایل و یا دستگاه های PDA کاربران گردند،‌ ممکن است از آنها برای تهاجم علیه سایر کاربران استفاده نمایند. بدین ترتیب، ‌از یک طرف هویت مهاجمان پوشیده خواهد ماند و از طرف دیگر تعداد قربانیان افزایش خواهد یافت.

دستیابی به اطلاعات حساس و مهم: در برخی موارد، تلفن های موبایل قادر به انجام برخی تراکنش های خاص می باشند (نظیر مشاهده صورتحساب بانکی و یا واریز پول به حساب بانکی و...). مهاجمی که بتواند به تلفن موبایلی که از آن به منظور اینگونه تراکنش ها استفاده شده است، دستیابی پیدا نماید ممکن است قادر به تشخیص اطلاعات، سوءاستفاده و یا فروش آنها به سایر افراد غیرمجاز گردد.

حفاظت در مقابل تهدیدات
رعایت توصیه های امنیتی در خصوص حفاظت از دستگاه های قابل حمل. رعایت اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه به منظور ایمن نمودن تلفن های موبایل و دستگاه های PDA همانند روش هائی که از آنها به منظور ایمن سازی کامپیوتر استفاده می گردد، امری الزامی است. به منظور حفاظت در مقابل تهدیدات، رعایت موارد زیر توصیه می گردد:

حفاظت از شماره تلفن موبایل و یا آدرس پست الکترونیکی: مهاجمان، اغلب از نرم افزارهائی خاص به منظور یافتن وب سایت ها و یا آدرس های پست الکترونیکی استفاده می نمایند. از آدرس های جمع آوری شده در ادامه برای تدارک حملات و ارسال پیام های ناخواسته استفاده می گردد. شماره تلفن های موبایل نیز می تواند بطور اتوماتیک جمع آوری گردد. با اعمال محدودیت در ارائه اطلاعات شخصی (شماره تلفن موبایل و آدرس پست الکترونیکی)، احتمال هدف قرار گرفتن شما کاهش پیدا می نماید.

عدم استفاده از لینک های توصیه شده در نامه های الکترونیکی و یا پیام های کوتاه: همواره با دیده شک به آدرس های ارسالی در نامه های الکترونیکی و پیام های کوتاه ناخواسته نگاه کنید. با این که در برخی موارد ممکن است این نوع لینک ها ظاهری موجه را داشته باشند، ولی این احتمال وجود خواهد داشت که آنها شما را به یک وب سایت مخرب هدایت نمایند.

دریافت نرم افزار از منابع کاملاً مطمئن: امروزه وب سایت های متعددی را می توان یافت که بازی و یا نرم افزارهای رایگان را به منظور نصب بر روی دستگاه های PDA و یا تلفن های موبایل در اختیار کاربران قرار می دهند. این نوع نرم افزارها ممکن است حاوی کدهای مخربی باشند که آلودگی موبایل و یا PDA را به دنبال داشته باشد. توصیه می گردد که هرگز از سایت هائی که هویت آنها به اثبات نرسیده و نسبت به صحت و صداقت عملکرد آنها اطمینان حاصل نشده است، نرم افزاری دریافت نگردد. در صورت دریافت یک فایل از یک وب سایت معتبر نیز می بایست در ابتدا با استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس آن را بررسی نمود.

بررسی تنظیمات امنیتی:‌ از امکانات امنیتی‌ ارائه شده همراه دستگاه خود استفاده نمائید. مهاجمان از مزایای اتصالات Bluetooth به منظور دستیابی و یا دریافت اطلاعات موجود بر روی دستگاه کاربران استفاده می نمایند. در زمانی که از پتانسیل Bluetooth استفاده نمی گردد آن را غیرفعال نمائید تا امکان استفاده از آن توسط کاربران غیرمجاز سلب گردد.
حفاظت از تلفن همراه در برابر حملات مخرب منبع ترفند: وب سایت ترفندستان، وب سایت شرکت سخاروش

broz bashid بازدید : 75 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر

 

قصد داریم تا اینبار یک ترفند فوق العاده را برای شما معرفی کنیم. مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و ایمیل XXFARSHID@YAHOO.COM را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید.

اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.


ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 56 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

یکی از پر طرفدار ترین گوشی های نوکیا و سری N آن گوشی Nokia N91 میباشد. این گوشی زیبا دارای ویژگیهای خاصی است که آن را از سایر گوشی های همنوع خود متمایز میکند. در خصوص این گوشی توصیه های نادرست زیادی وجود دارد به همین دلیل قصد داریم تا 15 ترفند بسیار کاربردی را برای دارندگان این گوشی معرفی کنیم تا از داشتن گوشی خود پیش از پیش لذت ببرند.

1. نرم افزار PC Suite
همیشه آخرین نسخهء این نرم افزار رو استفاده کنید. این نرم افزار همواره در حال پیشرفت می باشد. نسخهء اولیهء این نرم افزار (6.80.22) دارای اشکالاتی در زمینهء داده پردازی در حجم بالای یک و نیم گیگا بایت می باشد و باید با نسخهء 6.81.13 و یا جدیدتر جایگزین شود. جدیدترین نسخهء این نرم افزار در سایت زیر قابل دانلود می باشد: http://europe.nokia.com/A4144903

2. PC Suite, Nokia Audio Manager
این نرم افزار (پیسی سوئیت) برای تلفن های با حافظهء کمکی و یا کارت حافظه به حجم 64 مگابایت، 512 مگابایت، و غیره طراحی شده اند و نه موبایل کامپیوترهایی با ظرفیت حافظهء 4 گیگابایت. این نرم افزار برای مدیریت فهرست تماس (کانتک ها) و یا تقویم بسیار خوب عمل می کند ولی برای محتوای هارد دیسک شما (که حاوی قطعات موسیقی، تصاویر و برنامه های کاربردی و غیره می باشد) طراحی ویژه نشده است. همین توضیح در مورد نوکیا آدیو منجر نیز صادق می باشد. کاربران باید از استفاده از نرم افزار پیسی سوئیت / نوکیا آدیو منجر برای محتویات با حجم بالا برحذر باشند و از آن استفادهء انحصاری برای مدیریت محتوای سی درایو(یا همان فون مموری) به عمل آورند.

علاوه بر این بهتر است در حین استفاده از این نرم افزار، از اجرا کردن برنامه های کاربردی دیگر ( مانند گالری، و غیره) خودداری کنید.برای مدیریت محتوای موسیقی و فیلم و تصاویر و غیره (که حجم بالایی دارند) از ارتباط کابلی یو.اس.بی استفاده کنید.

در ضمن توجه کنید که پیسی سوئیت در پشت صحنه کامپیوتر خانگی شما اجرا می شود و معمولا وقتی گوش موبایل خود را به کامپیوتر از طریق کابل یو.اس.بی. متصل می کنید چنین پیامی روی صفحه ظاهر می شود:

PC suite - N91 connected in non compatible mode please change from UI

اعتنایی به این پیام نکنید. این پیام برای موقعی است که می خواهید از نرم افزار پیسی سوئیت استفاده کنید که برای اتصال از طریق کابل یو.اس.بی. نیازی به آن نمی باشد.

3. به روز درآوردن نرم افزار روی دستگاه موبایل در منزل
همیشه آخرین نسحهء نرم افزار گوشی تلفن را استفاده کنید. برای نوکیا ان.91 جدیدترین نسخه به تاریخ سپتامبر سال 2006 نسخهء 2.0 می باشد. همانند کامپیوتر خانگی شما نوکیا همواره مشغول برطرف کردن اشکالات نرم افزارهای تلفن های همراهش می باشد و حتی گاهی ویژگی های جدید هم به نرم افزارهایش می افزاید. (ویژگی دابلیو.دی.آر.ام در نسخه 2.0 قابل دسترسی می باشد). به روز در آوردن نرم افزار روی دستگاه موبایل بسیار ساده می باشد و از طریق لینک زیر می شود به آن دست یافت:
http://www.nokia.co.uk/softwareupdate

این سایت توسط شعبهء انگلستان نوکیا اداره می شود ولی تمام زبانهای تحت پوشش و تمام واریته های مخصوص اپراتورها و کشورهای مختلف را شامل می شود. حتما لینک مربوط به پاسخ به سوالات به روز در آوردن نرم افزار را در لینک فوق مطالعه نمایید.

برنامهء به روز در آورنده متوجه نسخهء فعلی روی تلفن شما (چه کشوری و یا چه اپراتوری) می شود و به جستجوی آخرین نسخهء نرم افزاری برای همان کشور و یا اپراتور می پردازد. اگر نسخهء جدیدی یافت شود به شما اطلاع می دهد و در غیراینصورت به شما امکان دوباره گذاری همان نسخهء فعلی را می دهد (چنانچه بخواهید موبایل خود را ری.ست و پاکسازی کنید!)

در خلال عمل به روز درآوردن نرم افزار به هیچ وجه دیس کانکت نکنید و یا با تلفن همراه با جایی ارتباط تلفنی برقرار نکنید. این نکته برای بسیاری از کاربران تا بحال با موفقیت روبرو شده است.

اگر استفاده از سایت به زبان انگلیسی برایتان ثقیل است احتمالا سایتهای دیگری این خدمات را به زبان های دیگر ارائه می دهند.

همچنین اگر نرم افزار مورد نظر شما روی سایت یافت نشد، احتمال اپراتورو یا مسئول فروش نمایندهء کشورتان در نوکیا هنوز نسخهء جدید را برای کشورتان و یا اپراتورتان تایید نکرده است. بعدا مجددا به سایت سربزنید.
نسخهء نرم افزار روی موبایلتان رو می توانید با فشردن کلیدهای زیر به ترتیب از راست به چپ ببینید:
*#0000#

4. راهنمای استفاده از هارد دیسک
شرکت نوکیا اخیرا یک راهنمای استفاده و نگهداری از هارد دیسک منتشر کرده است. این راهنما در آدرس زیر قابل دسترسی می باشد:

http://europe.nokia.com/A4158095

روی گزینهء "یوزر گاید" در سمت چپ صفحه کلیک کنید و با انتخاب زبان مورد نظر وارد صفحه ای که راهنمای استفاده از هارد دیسک را دارد بشوید. فایل پی.دی.اف. مربوطه را دانلود کنید. این فایل دارای اطلاعاتی در مورد گرفتن نسخهء پشتیبان (بک آپ) از هارد دیسک و ذخیرهء مجدد (ری استور) آن می باشد و بسیاری اطلاعات سودمند دیگر می باشد.

همچنین کپی کردن فهرست تماس (کانتکت ها) بر روی هارد دیسک در نسخه های 1 نرم افزار گوشی (فقط برای تلفن های جی.اس.ام برای نسخهء جی.اس.ام عرضه شده به کشور چین) دارای اشکالاتی می باشد ولی برای سایر نسخه ها به خوبی کار می کند.

توجه داشته باشید که امتیاز دابلو.دی.آر.ام با امکان پشتیبانی (بک آپ) و ذخیرهء مجدد (ری استور) قابل ثبت نمی باشد اما ازآنجاییکه که به هنگام خرید قطعات دیجیتال موسیقی به شما امتیاز چند بار سینک کردن داده می شود این مشکل را می توان نادیده گرفت.

5. تسریع کنندهء اس.ام.اس
شرکت نوکیا برنامه ای عرضه کرده است که سرعت اس.ام.اس را افزایش می دهد. کاربرانی که استفادهء سنگین از اس.ام.اس می کنند در طول زمان از کندی تدریجی امکان اس.ام.اس شکایت کرده اند. این برنامهء تسریع کننده مشکل مذبور را حل می کند و اس.ام.اس را تسریع می بخشد. توصیه می شود که تمام کاربران این برنامهء تسریع کننده را روی گوشی های ان.91 خود نصب کنند و پس از هربار به روز در آوردن نرم افزار گوشی خود و یا ری ست کردن نرم افزار گوشی خود (چنانچه از دستور زیربرای ری ست کردن نرم افزارگوشی خود استفاده کردید) به نصب مجدد برنامهء تسریع کننده بپردازند.

*#7370

این نرم افزار در بک گراند نصب می شود در دسک تاپ گوش شما قابل رویت نخواهد بود ولی می توانید آن را در اپلیکیشن منجر رویت کنید.

نرم افزار تسریع کننده را می توان از آدرس زیر دریافت کرد:

http://europe.nokia.com/A4158100

6. عمر باطری
چنانچه از امکان دابلیو.سی.دی.ام.ای استفاده نمی کنید با مراجعه و دنبال کردن منوهای زیر Tools/settings/network

می توایند از گزینهء GSM به جای DUAL استفاده کنید تا از عمر باطری استفادهء بهینه به عمل آید. مطمئن شوید که در قسمت WLAN برای گزینهء “Show availability” مقدار “never”

را انتخاب کرده اید.

سعی کنید به جز در مواقعی که از امکان بلوتوث استفاده می کنید، گزینهء بلوتوث را غیرفعال نگه دارید.

برای پیام گیری (اس.ام.اس و ام.ام.اس) برای گزینهء “memory in use” هرگز هارد دیسک را انتخاب نکنید. هار دیسک برای استفاده از امکانات اس.ام.اس و یا ام.ام.اس تعبیه های لازم را در خود ندارد. از اسکرین سیور های فعال سه بعدی بر حذر باشید چرا که از عمر باطری شدیدا می کاهد.


7. پروفایل ها
سعی کنید Kaypad tones را همواره غیرفعال نگه دارید.به نظر می رسد که فعال نگه داشتن کیپد تونز باعث بروز اشکالاتی برای تعدادی از کاربران شده است.

از امکان ویبرا برای پروفایل هایی که در آن برای پیام رسیده و یا صدای زنگ تلفن "بیپ" کوتاهی در نظر گرفته شده بپرهیزید چرا که برای نسخه های 1 نرم افزار این گوشی اشکالاتی ایجاد کرده است.

8. حافظهء ذخیره سازی پیام ها
برای پیام گیری (اس.ام.اس و ام.ام.اس) برای گزینهء “memory in use” هرگز هارد دیسک را انتخاب نکنید. این انتخاب نه تنها از عمر باطری می کاهد بلکه باعث کندی عملکرد پیامها می شود. (بافرینگ هارددیسک برای بهینه کردن ویدئو و قطعه های موسیقی طراحی شده است)

با هر بار استفاده از امکان یو.اس.بی برای اتصال به کامپیوتر خانگی لازم است که مجددا گزینهء “phone memory”را برگزینید. در نهایت چه دلیلی دارد که تعدادی پیام را روی تلفن خود نگه دارید؟


9. ریست کردن از نوع سخت (افزاری) یا همان "هارد ریست"
اگر گوشی تلفن شما با اشکال جدی روبرو شد دو نوع ری ست کردن امکان پذیر است. توجه داشته باشید که هریک از این دو روش ری ست کردن باید به مثابه به روز در آوردن نرم افزار تلقی شود و باعث می شود داده های ذخیره شده روی حافظهء تلفن (یا فون مموری) پاک شود. پس پیش از ری ست کردن بک آپ گرفتن از حافظهء تلفن را فراموش نکنید. پروسه استاندارد بک آپ گرفتن را دنبال کنید. بد نیست نگاهی به بخش توصیه های مهم راهنمای هارد دیسک نیز بیندازید. اولین روش ری ست کردن روش زیر است:
*#7370# (Code 12345)
که باعث پاکسازی حافظهء تلفن می شود.

اگر گوشی شما دچار وضعیتی شده که حتی ری بوت هم نمی شود باید به ناچار و به صورت همزمان کلیدهای سبز، 3 و * را فشار داده (برای مدت چند ثانیه) و در آن واحد کلید روشن/خاموش گوشی موبایل را فشار دهید.

10. گالری
پس از آنکه محتویات جدیدی را توسط یو.اس.بی روی گوشی خود بارگذاری می کنید و یا نرم افزار گوشی را به روز در می آورید، و یا اینکه عمل هارد ری ست را انجام می دهید، و یا اینکه باطری دستگاه را جدا می کنید،برنامه گالری برای باز شدن زمان بیشتری را صرف می کند. اگر محتوبات ذخیره شده روی گوشی حجم بالایی داشته باشد این زمان می تواند حتی تا حدود 5 الی 10 دقیقه نیز به طول انجامد. این موضوع فقط در موارد مذکور رخ می دهد پس صبور باشید و به گالری فرصت دهید تا پایگاه داده های (دیتا بیس) را به روز در آورد و پس از آن از سرعت مطلوبی برخوردار خواهد شد. متاسفانه میلهء پیشرفت (پروگرس بار) نشانهء دقیقی برای اینکه چقدر پیشرفت حاصل شده در این مورد ارائه نمی کند. پس لطفا صبور باشید و منتظر بمانید تا به روز در آوردن محتویات تکمیل شود.

11. “Out of Memory, Memory Full”
تارنمای گوشی شما بسیار خوب است ولی حافظهء خود را خیلی خوب مدیریت نمی کند. گاهی ممکن است پیام زیر را صادر کند: “Out of Memory” و این موضوع ربطی به حافظهء هارد دیسک و فضای موجود روی آن ندارد و به دلیل کمبود حافظهء RAM می باشد. بستن برنامه های کاربردی دیگر ممکن است کمکی به این قضیه بکند ولی به نظر می رسد موثرترین راه ری بوت کردن (خاموش و روشن کردن) گوشی می باشد چون باعث پاکسازی حافظهء RAM قبل از استفاده از تارنمای OSS می شود. نسخه های جدید تر نرم افزار گوشی این اشکال را بهبود داده اند و این دلیل دیگری است که بهتر است همیشه نرم افزار گوشی خود ره به روز در آورید.

12. توقف پخش موسیقی (پاز کردن) در حین پخش آن
اگر فایل موسیقی در حین دیجیتالیزه (ریپ) کردن و یا دانلود کردن صدمه دیده باشد امکان دارد وقتی می خواهید آن را روی گوشی تان پخش کنید به حالت توقف (پاز) برود حتی اگر آن قطعه روی کامپیوتر خانگی شما قابل پخش بوده باشد. راه حل این است که آن قطعه را مجددا دانلود و یا دیجیتالیزه کنید.


13. "هارد دیسک در دسترس نمی باشد" و غیره
در نسخه های قدیمی تر و حتی نسخه های 2 (به احتمال کمتر) نرم افزار این گوشی ممکن است به پیام زیر برخورید:
“HDD unavailable” مطمئن شوید که پوشش فلزی روی باطری (باطری کاور) کاملا صحیح در جای خود قرار گرفته است و آهنربای آن صدمه ندیده است. برای تست آهنربا یک گیرهء کاغذ را درکنار برجستگی داخلی حاشیهء پوشش فلزی باطری قرار داده و مطمئن شوید به آن می چسبد. مطمئن شوید که کابل یو.اس.بی. به گوشی شما وصل نمی باشد. مطمئن شوید برنامه هایی را که از هارد دیسک استفاده می کنند درحال اجرا نمی باشند. گاهی اوقات برنامه های کاربردی فایلی را روی هارد دیسک باز می کنند و حتی پس از بسته شدن برنامه، فابل موردنظر روی هارد دیسک باز می ماند و این مشکل را به وجود می آورد. می توانید چنین برنامه هایی را از روی گوشی خود حذف کنید. برخی برنامه ها دیتا بیس را تخریب می کنند و مشکل با اینکه از هارد دیسک نیست شواهد باعث می شوند که به هارد دیسک مشکوک شویم.

اگر هیچ یک از راه های فوق کارگشا نبودند می توانید هارد دیسک را فرمت کنید و یا نرم افزار خود را به روز در آورده و یا از هارد ری ست برای پاکسازی برنامه های کاربردی با کیفیت پایین، استفاده کنید.


14. گالری قادر به یافتن داده ها نمی باشد، محتویات اطلاعاتی ناپدید شده اند!
اگر از نرم افزار پیسی سویئت برای انتقال داده های با حجم بالا استفاده کنید ممکن است با پیام زیر روبرو شوید:

“Gallery Can’t see data, content missing”

علائم نشان می دهد که پیسی سوئیت کار انتقال اطلاعات را پایان داده ولی توجه داشته باشید که باید به پنجرهء صحیح در پیسی سوئیت برای مشاهدهء پیشرفت انتقال اطلاعات رجوع کنید. (دلیل دیگری که پیسی سوئیت ابزار مناسبی برای انتقال اطلاعات با حجم بالانیست)

در مواردی ممکن است مجبور شوید نرم افزار را دوباره روی گوشی نصب کنید و یا هارد ری ست انجام دهید.

15. اطلاعات لازم دیگر
در حین انتقال اطلاعات کابل یو.اس.بی. را جدا نکنید.
در حین دسترسی به هارد دیسک، باطری را جدا نکنید. حتی پوشش فلزی روی باطری را جدا نکنید.
هارد دیسک اگر زمین بخورد (آزمون ها تا حدود 300 بار را با موفقیت ثبت کرده اند) احتمالا از کار نخواهد افتاد اما اگر قصدتان استفادهء ناصحیح از گوشی ان.91 می باشد مسلما به تدریج موفق به شکستن و یا از کار انداختن آن خواهید شد.

ان.91 شمارهء یک (نقره ای و یا آبی روشن متالیک برای اروپا و طوسی تیره متالیک برای شرق آسیا)
ان.91 شماره پنج (جی.اس.ام، بدون وایرلس لن برای آسیای شرقی، نقره ای و یا آبی روشن متالیک)
ان.91 (جی.اس.ام، بدون وایرلس لن برای کشور چین در رنگهای نقره ای و طوسی تیره متالیک)
آر.ام-43 یک تایپ نامبر برای دستگاه های سی.دی.ام.ای است و
آر.ام-158 یک تایپ نامبر برای دستگاه هایی که فقط جی.اس.ام را پشتیبانی می کنند.
ان.91 یک موبایل نسل سوم (3 جی) می باشد و دوربین آن در پشت دستگاه واقع شده است.

می توانید با آن ویدئو تلفنی داشته باشید ولی مرتبا باید دستگاه را پشت و رو کنید تا هم بتوانید حرف بزنید و هم طرف مقابل را روی صفحهء تلفن ببینید چرا که این دستگاه در اصل برای ویدئو تلفنی طراحی نشده است و هدف خود را روی موزیک متمرکز کرده است.
نسخهء دابلیو.سی.دی.ام.ای این دستگاه دارای امکان لن بی سیم (وایرلس لن یا دابلیو لن) می باشد.
حدودا 60 ثانیه طول میکشد تا این دستگاه بوت کامل شود.
کدهای مختلف ویدئو توسط این دستگاه پشتیبانی می شود (به راهنمای ان.91 رجوع کرده و کلمهء ویدئو را جستجو کنید)
راهنمای دستگاه خود را حتما مطالعه کنید.
سایتهای خدمات پس از فروش نوکیا را حتما سر بزنید. لیست این سایتها:
پشتیبانی و پاسخ به سوالات کاربران: http://europe.nokia.com/A4158095
پشتیبانی (انگلستان): http://www.nokia.co.uk/nokia/0,,91861,00.html

اتاقهای بحث فنی نوکیا: واژهءN91 را تایپ کنید و سپس بر اساس آخرین تاریخ لیست گفتگو را ترتیب دهید:
http://discussions.nokia.co.uk/discussions...ard.id=swupdate
لذت ببرید!!


15 ترفند کاربردی برای دارندگان گوشی نوکیا N91 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان ، وب سایت فن آوری اطلاعات و ارتباطات

broz bashid بازدید : 68 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

15 ترفند کاربردی برای دارندگان گوشی نوکیا N91

 

یکی از پر طرفدار ترین گوشی های نوکیا و سری N آن گوشی Nokia N91 میباشد. این گوشی زیبا دارای ویژگیهای خاصی است که آن را از سایر گوشی های همنوع خود متمایز میکند. در خصوص این گوشی توصیه های نادرست زیادی وجود دارد به همین دلیل قصد داریم تا 15 ترفند بسیار کاربردی را برای دارندگان این گوشی معرفی کنیم تا از داشتن گوشی خود پیش از پیش لذت ببرند.

1. نرم افزار PC Suite
همیشه آخرین نسخهء این نرم افزار رو استفاده کنید. این نرم افزار همواره در حال پیشرفت می باشد. نسخهء اولیهء این نرم افزار (6.80.22) دارای اشکالاتی در زمینهء داده پردازی در حجم بالای یک و نیم گیگا بایت می باشد و باید با نسخهء 6.81.13 و یا جدیدتر جایگزین شود. جدیدترین نسخهء این نرم افزار در سایت زیر قابل دانلود می باشد: http://europe.nokia.com/A4144903

2. PC Suite, Nokia Audio Manager
این نرم افزار (پیسی سوئیت) برای تلفن های با حافظهء کمکی و یا کارت حافظه به حجم 64 مگابایت، 512 مگابایت، و غیره طراحی شده اند و نه موبایل کامپیوترهایی با ظرفیت حافظهء 4 گیگابایت. این نرم افزار برای مدیریت فهرست تماس (کانتک ها) و یا تقویم بسیار خوب عمل می کند ولی برای محتوای هارد دیسک شما (که حاوی قطعات موسیقی، تصاویر و برنامه های کاربردی و غیره می باشد) طراحی ویژه نشده است. همین توضیح در مورد نوکیا آدیو منجر نیز صادق می باشد. کاربران باید از استفاده از نرم افزار پیسی سوئیت / نوکیا آدیو منجر برای محتویات با حجم بالا برحذر باشند و از آن استفادهء انحصاری برای مدیریت محتوای سی درایو(یا همان فون مموری) به عمل آورند.

علاوه بر این بهتر است در حین استفاده از این نرم افزار، از اجرا کردن برنامه های کاربردی دیگر ( مانند گالری، و غیره) خودداری کنید.برای مدیریت محتوای موسیقی و فیلم و تصاویر و غیره (که حجم بالایی دارند) از ارتباط کابلی یو.اس.بی استفاده کنید.

در ضمن توجه کنید که پیسی سوئیت در پشت صحنه کامپیوتر خانگی شما اجرا می شود و معمولا وقتی گوش موبایل خود را به کامپیوتر از طریق کابل یو.اس.بی. متصل می کنید چنین پیامی روی صفحه ظاهر می شود:

PC suite - N91 connected in non compatible mode please change from UI

اعتنایی به این پیام نکنید. این پیام برای موقعی است که می خواهید از نرم افزار پیسی سوئیت استفاده کنید که برای اتصال از طریق کابل یو.اس.بی. نیازی به آن نمی باشد.

3. به روز درآوردن نرم افزار روی دستگاه موبایل در منزل
همیشه آخرین نسحهء نرم افزار گوشی تلفن را استفاده کنید. برای نوکیا ان.91 جدیدترین نسخه به تاریخ سپتامبر سال 2006 نسخهء 2.0 می باشد. همانند کامپیوتر خانگی شما نوکیا همواره مشغول برطرف کردن اشکالات نرم افزارهای تلفن های همراهش می باشد و حتی گاهی ویژگی های جدید هم به نرم افزارهایش می افزاید. (ویژگی دابلیو.دی.آر.ام در نسخه 2.0 قابل دسترسی می باشد). به روز در آوردن نرم افزار روی دستگاه موبایل بسیار ساده می باشد و از طریق لینک زیر می شود به آن دست یافت:
http://www.nokia.co.uk/softwareupdate

این سایت توسط شعبهء انگلستان نوکیا اداره می شود ولی تمام زبانهای تحت پوشش و تمام واریته های مخصوص اپراتورها و کشورهای مختلف را شامل می شود. حتما لینک مربوط به پاسخ به سوالات به روز در آوردن نرم افزار را در لینک فوق مطالعه نمایید.

برنامهء به روز در آورنده متوجه نسخهء فعلی روی تلفن شما (چه کشوری و یا چه اپراتوری) می شود و به جستجوی آخرین نسخهء نرم افزاری برای همان کشور و یا اپراتور می پردازد. اگر نسخهء جدیدی یافت شود به شما اطلاع می دهد و در غیراینصورت به شما امکان دوباره گذاری همان نسخهء فعلی را می دهد (چنانچه بخواهید موبایل خود را ری.ست و پاکسازی کنید!)

در خلال عمل به روز درآوردن نرم افزار به هیچ وجه دیس کانکت نکنید و یا با تلفن همراه با جایی ارتباط تلفنی برقرار نکنید. این نکته برای بسیاری از کاربران تا بحال با موفقیت روبرو شده است.

اگر استفاده از سایت به زبان انگلیسی برایتان ثقیل است احتمالا سایتهای دیگری این خدمات را به زبان های دیگر ارائه می دهند.

همچنین اگر نرم افزار مورد نظر شما روی سایت یافت نشد، احتمال اپراتورو یا مسئول فروش نمایندهء کشورتان در نوکیا هنوز نسخهء جدید را برای کشورتان و یا اپراتورتان تایید نکرده است. بعدا مجددا به سایت سربزنید.
نسخهء نرم افزار روی موبایلتان رو می توانید با فشردن کلیدهای زیر به ترتیب از راست به چپ ببینید:
*#0000#

4. راهنمای استفاده از هارد دیسک
شرکت نوکیا اخیرا یک راهنمای استفاده و نگهداری از هارد دیسک منتشر کرده است. این راهنما در آدرس زیر قابل دسترسی می باشد:

http://europe.nokia.com/A4158095

روی گزینهء "یوزر گاید" در سمت چپ صفحه کلیک کنید و با انتخاب زبان مورد نظر وارد صفحه ای که راهنمای استفاده از هارد دیسک را دارد بشوید. فایل پی.دی.اف. مربوطه را دانلود کنید. این فایل دارای اطلاعاتی در مورد گرفتن نسخهء پشتیبان (بک آپ) از هارد دیسک و ذخیرهء مجدد (ری استور) آن می باشد و بسیاری اطلاعات سودمند دیگر می باشد.

همچنین کپی کردن فهرست تماس (کانتکت ها) بر روی هارد دیسک در نسخه های 1 نرم افزار گوشی (فقط برای تلفن های جی.اس.ام برای نسخهء جی.اس.ام عرضه شده به کشور چین) دارای اشکالاتی می باشد ولی برای سایر نسخه ها به خوبی کار می کند.

توجه داشته باشید که امتیاز دابلو.دی.آر.ام با امکان پشتیبانی (بک آپ) و ذخیرهء مجدد (ری استور) قابل ثبت نمی باشد اما ازآنجاییکه که به هنگام خرید قطعات دیجیتال موسیقی به شما امتیاز چند بار سینک کردن داده می شود این مشکل را می توان نادیده گرفت.

5. تسریع کنندهء اس.ام.اس
شرکت نوکیا برنامه ای عرضه کرده است که سرعت اس.ام.اس را افزایش می دهد. کاربرانی که استفادهء سنگین از اس.ام.اس می کنند در طول زمان از کندی تدریجی امکان اس.ام.اس شکایت کرده اند. این برنامهء تسریع کننده مشکل مذبور را حل می کند و اس.ام.اس را تسریع می بخشد. توصیه می شود که تمام کاربران این برنامهء تسریع کننده را روی گوشی های ان.91 خود نصب کنند و پس از هربار به روز در آوردن نرم افزار گوشی خود و یا ری ست کردن نرم افزار گوشی خود (چنانچه از دستور زیربرای ری ست کردن نرم افزارگوشی خود استفاده کردید) به نصب مجدد برنامهء تسریع کننده بپردازند.

*#7370

این نرم افزار در بک گراند نصب می شود در دسک تاپ گوش شما قابل رویت نخواهد بود ولی می توانید آن را در اپلیکیشن منجر رویت کنید.

نرم افزار تسریع کننده را می توان از آدرس زیر دریافت کرد:

http://europe.nokia.com/A4158100

6. عمر باطری
چنانچه از امکان دابلیو.سی.دی.ام.ای استفاده نمی کنید با مراجعه و دنبال کردن منوهای زیر Tools/settings/network

می توایند از گزینهء GSM به جای DUAL استفاده کنید تا از عمر باطری استفادهء بهینه به عمل آید. مطمئن شوید که در قسمت WLAN برای گزینهء “Show availability” مقدار “never”

را انتخاب کرده اید.

سعی کنید به جز در مواقعی که از امکان بلوتوث استفاده می کنید، گزینهء بلوتوث را غیرفعال نگه دارید.

برای پیام گیری (اس.ام.اس و ام.ام.اس) برای گزینهء “memory in use” هرگز هارد دیسک را انتخاب نکنید. هار دیسک برای استفاده از امکانات اس.ام.اس و یا ام.ام.اس تعبیه های لازم را در خود ندارد. از اسکرین سیور های فعال سه بعدی بر حذر باشید چرا که از عمر باطری شدیدا می کاهد.


7. پروفایل ها
سعی کنید Kaypad tones را همواره غیرفعال نگه دارید.به نظر می رسد که فعال نگه داشتن کیپد تونز باعث بروز اشکالاتی برای تعدادی از کاربران شده است.

از امکان ویبرا برای پروفایل هایی که در آن برای پیام رسیده و یا صدای زنگ تلفن "بیپ" کوتاهی در نظر گرفته شده بپرهیزید چرا که برای نسخه های 1 نرم افزار این گوشی اشکالاتی ایجاد کرده است.

8. حافظهء ذخیره سازی پیام ها
برای پیام گیری (اس.ام.اس و ام.ام.اس) برای گزینهء “memory in use” هرگز هارد دیسک را انتخاب نکنید. این انتخاب نه تنها از عمر باطری می کاهد بلکه باعث کندی عملکرد پیامها می شود. (بافرینگ هارددیسک برای بهینه کردن ویدئو و قطعه های موسیقی طراحی شده است)

با هر بار استفاده از امکان یو.اس.بی برای اتصال به کامپیوتر خانگی لازم است که مجددا گزینهء “phone memory”را برگزینید. در نهایت چه دلیلی دارد که تعدادی پیام را روی تلفن خود نگه دارید؟


9. ریست کردن از نوع سخت (افزاری) یا همان "هارد ریست"
اگر گوشی تلفن شما با اشکال جدی روبرو شد دو نوع ری ست کردن امکان پذیر است. توجه داشته باشید که هریک از این دو روش ری ست کردن باید به مثابه به روز در آوردن نرم افزار تلقی شود و باعث می شود داده های ذخیره شده روی حافظهء تلفن (یا فون مموری) پاک شود. پس پیش از ری ست کردن بک آپ گرفتن از حافظهء تلفن را فراموش نکنید. پروسه استاندارد بک آپ گرفتن را دنبال کنید. بد نیست نگاهی به بخش توصیه های مهم راهنمای هارد دیسک نیز بیندازید. اولین روش ری ست کردن روش زیر است:
*#7370# (Code 12345)
که باعث پاکسازی حافظهء تلفن می شود.

اگر گوشی شما دچار وضعیتی شده که حتی ری بوت هم نمی شود باید به ناچار و به صورت همزمان کلیدهای سبز، 3 و * را فشار داده (برای مدت چند ثانیه) و در آن واحد کلید روشن/خاموش گوشی موبایل را فشار دهید.

10. گالری
پس از آنکه محتویات جدیدی را توسط یو.اس.بی روی گوشی خود بارگذاری می کنید و یا نرم افزار گوشی را به روز در می آورید، و یا اینکه عمل هارد ری ست را انجام می دهید، و یا اینکه باطری دستگاه را جدا می کنید،برنامه گالری برای باز شدن زمان بیشتری را صرف می کند. اگر محتوبات ذخیره شده روی گوشی حجم بالایی داشته باشد این زمان می تواند حتی تا حدود 5 الی 10 دقیقه نیز به طول انجامد. این موضوع فقط در موارد مذکور رخ می دهد پس صبور باشید و به گالری فرصت دهید تا پایگاه داده های (دیتا بیس) را به روز در آورد و پس از آن از سرعت مطلوبی برخوردار خواهد شد. متاسفانه میلهء پیشرفت (پروگرس بار) نشانهء دقیقی برای اینکه چقدر پیشرفت حاصل شده در این مورد ارائه نمی کند. پس لطفا صبور باشید و منتظر بمانید تا به روز در آوردن محتویات تکمیل شود.

11. “Out of Memory, Memory Full”
تارنمای گوشی شما بسیار خوب است ولی حافظهء خود را خیلی خوب مدیریت نمی کند. گاهی ممکن است پیام زیر را صادر کند: “Out of Memory” و این موضوع ربطی به حافظهء هارد دیسک و فضای موجود روی آن ندارد و به دلیل کمبود حافظهء RAM می باشد. بستن برنامه های کاربردی دیگر ممکن است کمکی به این قضیه بکند ولی به نظر می رسد موثرترین راه ری بوت کردن (خاموش و روشن کردن) گوشی می باشد چون باعث پاکسازی حافظهء RAM قبل از استفاده از تارنمای OSS می شود. نسخه های جدید تر نرم افزار گوشی این اشکال را بهبود داده اند و این دلیل دیگری است که بهتر است همیشه نرم افزار گوشی خود ره به روز در آورید.

12. توقف پخش موسیقی (پاز کردن) در حین پخش آن
اگر فایل موسیقی در حین دیجیتالیزه (ریپ) کردن و یا دانلود کردن صدمه دیده باشد امکان دارد وقتی می خواهید آن را روی گوشی تان پخش کنید به حالت توقف (پاز) برود حتی اگر آن قطعه روی کامپیوتر خانگی شما قابل پخش بوده باشد. راه حل این است که آن قطعه را مجددا دانلود و یا دیجیتالیزه کنید.


13. "هارد دیسک در دسترس نمی باشد" و غیره
در نسخه های قدیمی تر و حتی نسخه های 2 (به احتمال کمتر) نرم افزار این گوشی ممکن است به پیام زیر برخورید:
“HDD unavailable” مطمئن شوید که پوشش فلزی روی باطری (باطری کاور) کاملا صحیح در جای خود قرار گرفته است و آهنربای آن صدمه ندیده است. برای تست آهنربا یک گیرهء کاغذ را درکنار برجستگی داخلی حاشیهء پوشش فلزی باطری قرار داده و مطمئن شوید به آن می چسبد. مطمئن شوید که کابل یو.اس.بی. به گوشی شما وصل نمی باشد. مطمئن شوید برنامه هایی را که از هارد دیسک استفاده می کنند درحال اجرا نمی باشند. گاهی اوقات برنامه های کاربردی فایلی را روی هارد دیسک باز می کنند و حتی پس از بسته شدن برنامه، فابل موردنظر روی هارد دیسک باز می ماند و این مشکل را به وجود می آورد. می توانید چنین برنامه هایی را از روی گوشی خود حذف کنید. برخی برنامه ها دیتا بیس را تخریب می کنند و مشکل با اینکه از هارد دیسک نیست شواهد باعث می شوند که به هارد دیسک مشکوک شویم.

اگر هیچ یک از راه های فوق کارگشا نبودند می توانید هارد دیسک را فرمت کنید و یا نرم افزار خود را به روز در آورده و یا از هارد ری ست برای پاکسازی برنامه های کاربردی با کیفیت پایین، استفاده کنید.


14. گالری قادر به یافتن داده ها نمی باشد، محتویات اطلاعاتی ناپدید شده اند!
اگر از نرم افزار پیسی سویئت برای انتقال داده های با حجم بالا استفاده کنید ممکن است با پیام زیر روبرو شوید:

“Gallery Can’t see data, content missing”

علائم نشان می دهد که پیسی سوئیت کار انتقال اطلاعات را پایان داده ولی توجه داشته باشید که باید به پنجرهء صحیح در پیسی سوئیت برای مشاهدهء پیشرفت انتقال اطلاعات رجوع کنید. (دلیل دیگری که پیسی سوئیت ابزار مناسبی برای انتقال اطلاعات با حجم بالانیست)

در مواردی ممکن است مجبور شوید نرم افزار را دوباره روی گوشی نصب کنید و یا هارد ری ست انجام دهید.

15. اطلاعات لازم دیگر
در حین انتقال اطلاعات کابل یو.اس.بی. را جدا نکنید.
در حین دسترسی به هارد دیسک، باطری را جدا نکنید. حتی پوشش فلزی روی باطری را جدا نکنید.
هارد دیسک اگر زمین بخورد (آزمون ها تا حدود 300 بار را با موفقیت ثبت کرده اند) احتمالا از کار نخواهد افتاد اما اگر قصدتان استفادهء ناصحیح از گوشی ان.91 می باشد مسلما به تدریج موفق به شکستن و یا از کار انداختن آن خواهید شد.

ان.91 شمارهء یک (نقره ای و یا آبی روشن متالیک برای اروپا و طوسی تیره متالیک برای شرق آسیا)
ان.91 شماره پنج (جی.اس.ام، بدون وایرلس لن برای آسیای شرقی، نقره ای و یا آبی روشن متالیک)
ان.91 (جی.اس.ام، بدون وایرلس لن برای کشور چین در رنگهای نقره ای و طوسی تیره متالیک)
آر.ام-43 یک تایپ نامبر برای دستگاه های سی.دی.ام.ای است و
آر.ام-158 یک تایپ نامبر برای دستگاه هایی که فقط جی.اس.ام را پشتیبانی می کنند.
ان.91 یک موبایل نسل سوم (3 جی) می باشد و دوربین آن در پشت دستگاه واقع شده است.

می توانید با آن ویدئو تلفنی داشته باشید ولی مرتبا باید دستگاه را پشت و رو کنید تا هم بتوانید حرف بزنید و هم طرف مقابل را روی صفحهء تلفن ببینید چرا که این دستگاه در اصل برای ویدئو تلفنی طراحی نشده است و هدف خود را روی موزیک متمرکز کرده است.
نسخهء دابلیو.سی.دی.ام.ای این دستگاه دارای امکان لن بی سیم (وایرلس لن یا دابلیو لن) می باشد.
حدودا 60 ثانیه طول میکشد تا این دستگاه بوت کامل شود.
کدهای مختلف ویدئو توسط این دستگاه پشتیبانی می شود (به راهنمای ان.91 رجوع کرده و کلمهء ویدئو را جستجو کنید)
راهنمای دستگاه خود را حتما مطالعه کنید.
سایتهای خدمات پس از فروش نوکیا را حتما سر بزنید. لیست این سایتها:
پشتیبانی و پاسخ به سوالات کاربران: http://europe.nokia.com/A4158095
پشتیبانی (انگلستان): http://www.nokia.co.uk/nokia/0,,91861,00.html

اتاقهای بحث فنی نوکیا: واژهءN91 را تایپ کنید و سپس بر اساس آخرین تاریخ لیست گفتگو را ترتیب دهید:
http://discussions.nokia.co.uk/discussions...ard.id=swupdate
لذت ببرید!!


15 ترفند کاربردی برای دارندگان گوشی نوکیا N91 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان ، وب سایت فن آوری اطلاعات و ارتباطات

broz bashid بازدید : 84 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

2 ترفند جالب پیرامون ماشین سواری و SMS!

 

هم اکنون قصد داریم به معرفی 2 ترفند بسیار جذاب برای افرادی که خودرو شخصی دارند بپردازیم! البته ترفندهایی مرتبط به سایت و مرتبط با ترفند موبایل! ترفند اول در خصوص دریافت خلافی خودرو از طریق SMS است. شما از طریق یک ارسال SMS ساده میتوانید مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات جریمه شدن پلاک خودرویی که مد نظرتان هست را دریافت کنید. دومین ترفند نیز در خصوص بحث داغ این روزهاست. شما میتوانید با ارسال یک SMS ، کارت سوخت خود را پیگیری نمایید. تمامی مالکان خودرو و موتورسیکلت برای آگاهی یافتن از آخرین وضعیت کارت هوشمند سوخت خودرو میتوانند تنها با یک SMS از وضعیت کارت خود مطلع شوند. در صورتی که اتومبیل دارید این ترفندهای متفاوت را به شما پیشنهاد میکنیم!

دریافت خلافی ماشین از طریق SMS

بدین منظور:
ابتدا پشت کارت ماشین خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت ، یک کد 17 رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با IR شروع میشود.
اکنون شما میبایست این کد را به شماره 30005151 از طریق SMS ارسال کنید.
پس از چند لحظه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات آن برای شما ارسال میشود.




پیگیری کارت سوخت از طریق SMS

تمامی مالکان خودرو و موتورسیکلت برای آگاهی یافتن از آخرین وضعیت کارت هوشمند سوخت خودرو، کافی است شماره پلاک خودرو خود را از طریق ساختار ارائه شده توسط پیام کوتاه SMS به شماره 30005150 ارسال کنند و در صورتی که قالب و ساختار مشخص شده در نوشتن شماره پلاک در پیام کوتاه رعایت شود راهنما به طور خودکار در همان لحظه پاسخ خواهد داد.

* انواع پلاک‌ها

پلاک‌های ایران دارای دو قسمت شماره و عدد سریال است و برای ارسال پلاک، این دو قسمت به ترتیب در پیام کوتاه نوشته و بین آن‌ها خط تیره درج می‌شود.
عدد سریال - شماره پلاک

‌پلاک‌های لیزری و قدیمی دارای سه قسمت شماره، شهر سریال و عدد یا حرف سریال هستند. برای ارسال شماره پلاک، این سه قسمت به ترتیب در پیام کوتاه نوشته می‌شود و بین آن‌ها خط تیره درج می‌شود.
بعضی از پلاک‌ها نیز صرفاً دارای دو قسمت شماره و شهر سریالی هستند.

در روش نوشتن پلاک، ابتدا باید قسمت اول شماره پلاک‌ نوشته ‌‌شود. برای این کار ابتدا یک حرف لاتین برای تعیین نوع پلاک نوشته می‌شود که نشانه نوع پلاک مورد نظر در جدول شماره 1 منتشر شده است.
پس از نشانه نوع پلاک، شماره پلاک و حرف بین شماره‌ها نوشته می‌شود که برای هر یک از حروف یک حرف لاتین، انتخاب شده است که‌ نشانه معادل حرف لاتین در جدول شماره 2 منتشر شده است.
پس از نوشتن شماره‌های یاد شده باید شهر سریال پلاک نوشته شود که برای نوشتن شهر باید کد آن شهر را نوشت.
آخرین مرحله مربوط به نوشتن عدد و یا حرف سریال پلاک است که این کار نیز با نوشتن عین عدد انجام می‌شود که پس از ارسال این شماره‌ها بلافاصله ‌آخرین وضعیت کارت سوخت خودرو از طریق sms برای متقاضی ارسال می‌شود.
به عنوان مثال: پلاک ایران (شخصی) به شماره 345 ب 12 - ایران 67 به صورت I 12 B 345-67 و پلاک لیزری شخصی به شماره مشهد 345 ب 12 به صورت S12 B 345 - 0511 نوشته می‌شود.

جدول شماره 1 :
ردیف:1 | نوع پلاک: ایران | کاربری پلاک: شخصی، عمومی، دولتی و تاکسی | نشانه: L
ردیف:2 | نوع پلاک: لیزری | کاربری پلاک: شخصی (پلاک سفید) | نشانه: S
ردیف:4 | نوع پلاک: قدیمی | کاربری پلاک: دولتی (پلاک آبی) | نشانه: D

جدول شماره 2 :
حروف فارسی: الف | نشانه: A
حروف فارسی: ب | نشانه: B
حروف فارسی: ج | نشانه: J
حروف فارسی: د | نشانه: D
حروف فارسی: س | نشانه: S
حروف فارسی: ص | نشانه: C
حروف فارسی: ط | نشانه: @
حروف فارسی: ک | نشانه: K
حروف فارسی: ق | نشانه: G
حروف فارسی: م | نشانه: V1
حروف فارسی: ن | نشانه: N
حروف فارسی: و | نشانه: V
حروف فارسی: ه | نشانه: H
حروف فارسی: ی | نشانه: Y

2 ترفند جالب پیرامون ماشین سواری و SMS! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان ، خبرگزاری فارس

broz bashid بازدید : 84 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

مشاهده صورت حساب قبض موبایلتان و حتی دوستانتان از طریق اینترنت

 

یکی از کاربردی ترین قابلیتهایی که شرکت ارتباطات سیار برای مشترکین خود در نظر گرفته است که بسیاری از مشترکین از آن بی خبر هستند امکان مشاهده صورت حساب آخرین دوره قبض موبایل به شکل آنلاین و از طریق اینترنت میباشد. این ویژگی که بسیار عالی است و شما رو از شوکه شدن در سر برج فارغ میکند (!) ، به سادگی و تنها با وارد نمودن شماره تلفن همراه به همراه کدپستی مربوط به قبض موبایل قابل مشاهده میباشد. یعنی علاوه بر مشاهده صورتحساب تلفن خود میتوانید با دانستن کدپستی دوستان و اطرافیانتان صورتحساب موبایل آنها را نیز مشاهده کنید!

بدین منظور:
کافی است به آدرس http://217.218.110.147/billing بروید.
در این صفحه در قسمت " تلفن همراه" شماره تلفن همراه خود را بدون 0 اول یعنی به عنوان مثال به شکل 9123456789 وارد نمایید.
در قسمت "کدپستی" ، کد پستی 10 رقمی خود را که بر روی قبض موبایل پیشین خود نیز درج شده است را وارد کنید.
در قسمت آخر هم کاراکترهای تصویری که مشاهده میکنید را وارد کنید و روی دکمه "جستجو ... " کلیک کنید تا صورتحساب آخرین دوره تلفن همراه خود را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است در صوتی که از کدپستی اطلاع ندارید ، کافی است به آدرس http://eservice.iran.ir/web/guest/post مراجعه کنید.
اکنون میتوانید تنها با وارد کردن شماره تلفن محل سکونت ، کدپستی را دریافت کنید.

مشاهده صورت حساب قبض موبایلتان و حتی دوستانتان از طریق اینترنت منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 95 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

ممکن است برای شما نیز این موضوع پیش آمده باشد که دوست داشته باشید بدانید هزینه تلفن همراه‌تان در یک برهه زمانی خاص چقدر خواهد آمد. یا حتی هزینه موبایل‌تان در ماه جاری و از فلان تاریخ تا فلان تاریخ چقدر می‌شود. مشخصاً با صبر کردن تا رسیدن به سر ماه و دریافت قبض موبایل میتوانید به این موضوع پی ببرید. اما در صورتی که از سیم کارتهای غیراعتباری همراه اول استفاده می‌کنید راه بسیار بهتری وجود دارد! با استفاده از این ترفند هر لحظه که اراده کنید می‌توانید صورتحساب قبض تلفن همراه را آنگونه که دلخواه‌تان هست بر روی موبایل خود به شکل SMS دریافت کنید.

بدین منظور:

کافی است درخواست خود را مطابق با هر یک از فرمت‌های زیر به شماره «90009» به صورت SMS ارسال نمایید:
1- برای دریافت قبض پایان دوره از فرمت «یک رقم شماره دوره صورتحسابگیری * دو رقم شماره سال» استفاده کنید. به عنوان مثال «1*88».
2- برای دریافت دریافت مبلغ کارکرد میاندوره، حرف «m» را ارسال نمایید.
3- برای دریافت میزان هزینه کارکرد از یک تاریخ تا یک تاریخ دیگر، از الگوی «تاریخ پایان (6 رقمی) * تاریخ شروع(6 رقمی)» استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید مبلغ کارکرد از تاریخ 10 آذر ماه 1388 تا 13 آذر 1388 را دریافت کنید، متن SMS ارسال بایستی این گونه باشد: «880913*880910».
4- برای دریافت راهنمای تفصلیلی سیستم، «h» یا «H» یا «help» را ارسال نمایید.
5- برای دریافت لیست دوره های صورتحسابگیری، حرف «d» یا «D» را بایستی ارسال نمایید.
6- برای دریافت خلاصه قبض آخرین دوره، حرف «s» یا «S» را ارسال نمایید.
7- برای ثبت نام جهت دریافت قبض پایان دوره پیش از چاپ و توزیع قبوض، حرف «R» را ارسال نمایید.

ذکر چند نکته ضروری است:
- اطلاعات قبض میان دوره به کارکرد یک بازه زمانی بین دو دوره صورتحسابگیری گفته می شود.
- به جای کاراکتر * می توانید از ‚ یا . یا / یا _ یا و یا فاصله استفاده نمائید.
- در صورت درخواست قبض آخرین دوره و یا خلاصه قبض، شناسه قبض و پرداخت نیز به منظور استفاده از خدمات پرداخت های غیر حضوری بانک ها برای متقاضی ارسال خواهد شد.
- قبض پایان دوره از دوره 1 سال 87 پیش از توزیع قبوض پستی برای مشترکین به ترتیب زون، ارسال می گردد.

دریافت صورتحساب سیم‌کارت‌های همراه اول از طریق SMS منبع ترفند: وب سایت ترفندستان، وب سایت همراه اول

broz bashid بازدید : 93 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت

 

امروز در کشور ما اکثر گوشی های موجود در بازار ریجستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می شوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن است که متاسفانه فروشندگان گوشی های تقلبی و یا چنج خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند. برای شناسایی گوشی های اصلی و چنج راه های متفاوتی است که از جمله ان ها دادن کد #06#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. اما در این ترفند قصد داریم روشی را به شمامعرفی کنیم که  میتوانید به سادگی و از طریق اینترنت به اصل یا غیر اصل بودن گوشی خود پی ببرید ، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی کارتن یا باطری گوشی یا سایر راهها!

بدین منظور:

ابتدا بر روی گوشی خود (با هر مدلی) کافی است کد #06#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.
حال به سایت اینترنتی https://www.numberingplans.com/?page=analysis⊂=imeinr بروید.
سپس کد IMEI خود را که یک کد 15 رقمی است را در صفحه مربوط به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید.
اکنون سایت مشخصاتی به شما میدهد که باید به طور کامل به مشخصات گوشی شما صدق کند. از نظر مدل ، کارخانه ، کشور سازنده و... .
به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل نوکیا 3230 باشد ، میابیست بعد از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی ، مشخصات همان گوشی نوکیا 3230 خود را دریافت کنید ، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق یا چنج یا... می باشد.
به عنوان مثال اگر کد یک گوشی K750i را چک کنید و این سایت مشخصات یک گوشی W750 را به شما نشان دهد ، گوشی شما غیراصل یا چنج است!

سایت فوق به غیر از چک کردن IMEI موارد دیگری را نیز آنالیز میکند:
Phone number analysis
IMSI number analysis
IMEI number analysis
SIM number analysis
ISPC number analysis

لینک چک کردن IMEI برای تشخیص اصل بودن گوشی :
https://www.numberingplans.com/?page=analysis⊂=imeinr

لینک چک کردن و آنالیزم کردن کدهای دیگر :
https://www.numberingplans.com/?page=analysis

تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 76 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

هنگامی که گوشی خیس میشود!

 

تصور کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است!

ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید! :

Ernesto Londoño ، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و شروع میکند به شستن دست و رویش ، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود ، ناگهان در چند لحظه کیف میگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد! پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ، باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند! اما پس از اندکی هنگامی که میبینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است ، به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد. دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته! همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است! سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند ، کاملأ سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد.
این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است ، البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهرأ وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود.

اما در این زمینه میتوان عمل دیگری را نیز صورت داد:
گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود. الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

این روش شاید بیشتر قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است.
همچنین از این روش برای خشک سازی iPod ، دوربین فیلمبرداری و امثال این دستگاه ها نیز میتوان استفاده کرد.

هنگامی که گوشی خیس میشود! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 74 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

افزایش صدای اسپیکر هر نوع گوشی همراه با استفاده از ترفندی عجیب و ابتکاری!

 

یکی از مسائلی که تمامی افراد هنگام خرید دستگاه موبایل به آن توجه میکنند قدرت صدای گوشی هنگام پخش فایلهای صوتی است. این موضوع گاهی آنچنان مورد توجه قرار میگرد که یک گوشی تنها به علت قدرت پایین صدا در هنگام پخش موزیک مورد پسند واقع نمیشود. راهکارهای نرم افزاری و همین طور سخت افزاری متعددی برای بالا بردن صدای اسپیکر گوشی مطرح شده که یا پیچیده هستند یا نیاز به صرف هزینه مالی دارند. اما در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار عجیب و استثنایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید صدای هر نوع موبایلی را بالا ببرید و به نوعی حتی تحت افکت صوتی در فضا پخش کنید! بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی و تنها با یک ورق کاغذ!
برای این کار:
ابتدا یک برگ کاغذ یا مقوای نازک در اندازه یک ورق دفتر یا یک برگ کاغذ A4 بیابید.
سپس کاغذ را همانند یک قیف لوله کنید. به طوری که یک طرف آن کوچک و طرف دیگر آن بزرگ باشد.
سپس طرف کوچکتر را بر روی دهانه اسپیکر گوشی قرار داده و یک فایل صوتی را از طریق موبایل پخش میکنیم.
به همین سادگی کیفیت صدای گوشی تحت تأثیر خروجی قرار میگیرد و دچار افزایش صدا میگردد.
تنها دقت کنید اجازه ندهید فاصله ای میان دهانه اسپیکر و ابتدای ورودی کاغذ به وجود بیاید.

افزایش صدای اسپیکر هر نوع گوشی همراه با استفاده از ترفندی عجیب و ابتکاری! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 75 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

گوشی های سری N نوکیا شامل N80،N70،N73 و... از گوشی های پرطرفدار حال حاضر بازار هستند. این گوشی ها نسبت به گوشی های سری 60 کلأ دارای ویژگی های بارزتری هستند ، یکی از این ویژگی قابلیت صدای بالاتر هنگام پخش فایلهای صوتی است. اما در سیستم عامل این گوشی ها ابزار دیگری نیز نهفته است که به شکل پیش فرض فعال نیست ، در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید با اندکی افت کیفیت صدای گوشی سری N خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

برای این کار ابتدا باید یکی از آهنگ های گوشی (غیر از زنگهای پیش فرض) را به طریق زیر اجرا کنید:

از طریق منوی گوشی به Gallery بروید. سپس All Files را انتخاب کنید. حالا یکی از آهنگ های موجود را اجرا نمایید. همان طور که آهنگ در حال پخش است ، Options و سپس Equaliser را انتخاب کنید. اکنون از میان گزینه های موجود یکی را به دلخواه (مثلأ Rock یا Bass) را به وسیله دکمه وسط انتخاب نمایید. اکنون دکمه Edit را بزنید. در صفحه جدید که مربوط به تنظیم Equaliser است ، تمامی Level ها را به بالاترین حد ممکن ببرید. اکنون در صورتی که دکمه Back را بزنید خواهید دید که صدای آهنگ بسیار بیشتر از گذشته خواهد شد.

البته مقداری افت کیفیت صدا خواهید داشت ، اما با اندکی ایجاد توازن در Level ها میتوانید کیفیت و صدا را متوازن کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر آهنگ ها را از طریق File Manager گوشی اجرا کنید این عمل میسر نمیشود زیرا در این حالت هنگامی که Options در Music player گوشی را انتخاب میکنید گزینه Equaliser وجود ندارد.

بالا بردن صدای گوشی های سری N نوکیا با یک تنظیم ساده منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 87 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)


مدت زمانی است که شرکت ایرانسل ، توانسته است با بهره گیری از شرایط و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین ارائه سرویس های قابل رقابت با دو اپراتور دیگر بازار خوبی را در جامعه امروزی موبایل ایران فراهم نماید. همچنین اخیرأ قیمت سیم کارت های اعتباری ایرانسل به 10 هزار تومان کاهش یافته است و با قابلیتهایی که به تنهایی فراهم کرده است همانند MMS و GPRS توانسته است استفاده کنندگان زیادی را جدب کند. اما این سیم کارت های اعتباری نیز در دورن خود ترفندهای مخفی را دارا هستند! فعال سازی پیامگیر ، فعال سازی ذخیره شماره ، حذف همه سرویس ها ، دریافت تنظیمات MMS ، دریافت تنظیمات GPRS ، این موارد هستند که به وسیله کد مخفی که با آنها داده میشود امکان دریافت آنها از طریق گوشی امکان پذیر میباشد.

کافی است در گوشی ای که یک سیم کارت اعتباری ایرانسل در داخل آن قرار دارد ، کدهای زیر را توسط کلیدهای گوشی وارد نمایید:

#1*1*3*140* فعال سازی پیامگیر

#3*1*3*140* فعال سازی ذخیره شماره تماس گیرنده

#4*1*3*140* حذف همه سرویس ها

#5*3*140* دریافت تنظیمات MMS

*140*3*6# دریافت تنظیمات GPRS

لازم به ذکر است سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده شما را قادر می سازد تا بدانید در زمانی که در دسترس نبوده اید، چه کسانی با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده یا خارج از محدوده پوشش شبکه باشد، کسی که با شما تماس می گیرد، به یک سرویس پیام گیر هدایت می شود که در آنجا شماره این شخص ذخیره می شود. هنگامی که تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گیرد، لیستی از تمام شماره هایی که با شما تماس گرفته اند به همراه زمان این تماسها از طریق SMS برای شما ارسال می گردد.این سرویس و سرویس پیام گیر صوتی نمی توانند همزمان فعال باشند. شما تنها می توانید از یکی از دو سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده یا پیام گیر صوتی در یک زمان استفاده نمایید.

کدهای مخفی سیم کارت های اعتباری ایرانسل منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 69 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (1)

SMS رفته را به جوی بازگردانید!

 

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمه SMS ، Send ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی میتوان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.

این ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده میشود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی میتوان SMS ارسال شده را متوقف کرد:

در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی میرود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود!
حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را میبینید که به حالت Deferred درآمده ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.
حالا میتوانید با زدن دکمه SMS ، Options متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید. یا حتی اگر دلتان خواست ، در زمان دیگری آن را با انتخاب Send مجددأ ارسال کنید.

SMS رفته را به جوی بازگردانید! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 69 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

مخفی سازی فایلها به شیوه ای نوین در گوشی های سری N نوکیا

 

یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر موبایل داران بوده و هست ، مخفی سازی عکسها ، ویدئو ها و در کل فایلهای خود بنا به هر دلیلی بر روی گوشی بوده است. بدین منظور نیز برنامه های جانبی متعددی عرضه شده است که هر کدام در نوع خود مشکلاتی دارند. اما در صورتی که گوشی شما از نوع سری N نوکیاست (N80،N73،N70و...) ، با استفاده از ترفندی که هم اکنون برای شما معرفی خواهیم کرد میتوانید به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی فایلهای خود را از داخل گالری خود محو نمایید به نوعی که فایلها کاملأ موجود باشند اما در داخل گالری گوشی ناپدید شوند!

ابتدا دقت نمایید که گوشی های سری N نوکیا تا لحظه نگارش این ترفند ، عبارتند از:
N70,N71,N72,N73,N75,N76,N77,N78,N79,N80,N81,N82,N85,N90,N91,N92,N93,N93i,N95,N96,N800,N810

برای مخفی سازی فایل های خود:
وارد منوی گوشی شده و به فولدر Tools بروید. سپس وارد File Manager شوید.
اکنون با زدن کلید سمت راست یا اسکرول گوشی ، وارد Memory Card شوید.
سپس به فولدر Other رفته و با استفاده از Options > New Folder یک فولدر جدید بسازید و نام آن را Contacts قرار دهید.
داخل فولدر Contacts شده و در داخل آن فولدر دیگری ایجاد کنید و نام آن را Tarfandestan یا هر نام دلخواه دیگری بگذارید.
اکنون از این دو پوشه به عقب بازگردید و به صفحه اصلی File Manager در Memory Card رجوع کنید.
حال میتوانید به دلخواه خود برای مخفی سازی ویدئوها به Videos و برای مخفی سازی عکسها به به فولدر Images بروید. سپس بر روی فایل مورد نظر خود که قصد مخفی سازی آن را دارید Options > Move to folder را انتخاب کنید و سپس برای مسیر آن ، فولدری که به تازگی ایجاد کردید یعنی Memory Card / Other / Contacts / Tarfandestan را تعیین نمایید و OK کنید.
کار تمام است ، پس از این عمل ، فایل شما از داخل گالری حذف شده است و به هیچ وجه در داخل آن نمایش پیدا نمیکند.
برای مشاهده فایل نیز خودتان میتوانید به شکل مخفیانه ، از طریق File Manager گوشی به محلی که فایل را به آنجا منتقل کردید یعنی Other / Contacts مراجعه کنید.
در صورتی که میخواهید فایل مجدد داخل گالری نمایش پیدا کند کافی است آن را از درون این فولدر جدید خارج کنید و به محل قبلی منتقل کنید.

مخفی سازی فایلها به شیوه ای نوین در گوشی های سری N نوکیا منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 82 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

چت کردن با ایرانسل به وسیله SMS Chat Zone!

 

مطمئنأ شما نیز تاکنون با سیم کارت های سومین اپراتور کشور به نوعی سر و کار داشته اید. سیم کارت های ایرانسل به دلیل نوآوری های متعدد و تبلیغات گسترده و به ویژه قیمت پایین توانسته است حضور موفقی را در عرصه مخابراتی کشور داشته باشد و با استقبال گسترده مردم روبرو شده است. چرا که دیگر شما تنها با 15 هزار تومان یک خط خواهید داشت! به همین دلیل ابتکارات و ویژگی های منحصر به فرد این سیم کارت ها ، مشکلات و نقص هایی که ایرانسل به همراه دارد نیز به نوعی مخفی شده است. علاوه بر توانمندی هایی همانند GPRS و MMS ، ایرانسل قابلیتهای دیگری هم دارد که بسیاری از افراد از آنها بی خبرند. یکی از قابلیتهای فوق العاده ایرانسل که به تازگی ایجاد شده است ، SMS Chat Zone نام دارد. ابزاری که شاید همینک با معرفی آن شما را به خرید یک سیم کارت ایرانسل وسوسه کند! SMS Chat Zone ابزاری است کاملأ رایگان و مجانی که به وسیله آن میتوانید یک ابزار چت کامل را از طریق SMS Chat روی گوشی خود داشته باشید. توسط SMS Chat Zone شما میتوانید با دوستان خود که ایرانسل دارند چت کنید ، دوستان جدیدی را جستجو و پیدا کنید ، از اتاق های چت استفاده کنید و در کل یک محیط چت کامل را روی گوشی خود داشته باشید. همچنین توسط SMS Chat Zone ، شما میتوانید پیام ها و آفلاین های دریافتی در یاهو مسنجر را هم به صورت SMS روی گوشی خود دریافت کنید که خود این موضوع نیز بسیار جالب است! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه کامل استفاده از SMS Chat Zone به طور کامل بپردازیم.

فعال سازی
برای فعال سازی ابتدا باید پیام کوتاهی با متن Go برای شماره 8383 ارسال نمایید.
سپس پیام کوتاهی با متن زیر به عنوان خوشامد گویی دریافت می نمایید :

-Welcome To ChatZone!REPLY with
!FF to make-a-friend
!CC to enter chat rooms

 



ثبت نام
برای ثبت نام در این سرویس ابتدا باید نام ، سن ، جنسیت و محل اقامت تان را به شماره 8383 با فرمت زیر ارسال کنید:

[R [name][age][sex][location


Location = محل زندگی ، Sex = جنس ، Age = سن ، Name = نام
مثال:

R Nima 21 M Teh

 



لیست فرمان ها
با تایپ متن CL و ارسال به شماره 8383 می توانید کل لیست فرمان های موجود در سیستم را از طریق دو پیام کوتاه دریافت کنید.



جستجوی دوستان
برای پیدا کردن دوستان جدید می توانید فرمان S را به همراه سن و جنسیت و مکان به شماره 8383 ارسال کنید.

[S [name][age][sex][location


مثال :


S Sahar 24 F Tehran

 



مشاهده کاربران آنلاین
با ارسال فرمانهای زیر به شماره 8383 می توانید تعداد کاربران آنلاین را ببینید.
تعداد دوستان حاضر : FA
تعداد دوستان حاضر در محیط چت سایت FM : MSN
تعداد دوستان حاضر در محیط چت سایت FY : Yahoo
تعداد دوستان حاضر در محیط چت سایت FI : ICQ
تعداد دوستان حاضر در محیط کلی چت : FC



ورود به محیط چت
با ارسال فرمانهای Y , M & I به همراه نام کاربری و رمز ورود به شماره 8383 می توانید به محیط چت سایتهای زیر وارد شوید.
* ورود به محیط چت سایت Yahoo( ارسال متن زیر به شماره 8383 )
Y-Yahoo
* ورود به محیط چت سایت MSN ( ارسال متن زیر به شماره 8383 )
M-MSN
* ورود به محیط چت سایت ICQ( ارسال متن زیر به شماره 8383 )
I -ICQ
مثال:
**** Y Nima



اضافه کردن افراد به لیست
برای اضافه کردن افراد به لیست می توانید از فرمان A استفاده کنید.

[A [Contact’s name


برای اضافه کردن دوست به لیست شبکه های خارجی می توان با ارسال پیام به شماره 8383 از فرمانهای زیر استفاده کرد:
اضافه کردن دوست به لیست دوستان سایت AY : Yahoo
اضافه کردن دوست به لیست دوستان سایت AM : MSN
اضافه کردن دوست به لیست دوستان سایت AI : ICQ

مثال :
AY Sahar



دریافت مشخصات
با ارسال حرف G به شماره 8383 می توانید مشخصاتی را که ثبت نام کرده بودید دریافت کنید.
-G

به روز رسانی مشخصات
برای بروز رسانی کردن اطلاعات شخصی و تغییر آیتمهای ثبت نامیمی توانید با ارسال این پیام به شماره 8383 مشخصاتی را که ثبت نام کرده بودید بروز رسانی کنید.

[U [new name][new age][new sex][new location

 



غیر فعال کردن شخص
با ارسال این پیام به شماره 8383 می توانید دسترسی و دریافت پیامهای مربوط به شخص مورد نظر را مسدود کنید.

[B [Friend’s contact number



مثال:

B 98935360***9



برای خارج کردن نام کسی از حالت مسدود می توان از دستور UB استفاده کرد.

UB 98935360***9

 



حذف اعضا
با ارسال این پیام به شماره 8383 می توانید دوستان خود را از لیست حذف کنید.

[D [Friend’s contact number


مثال:

D 98935360***9

 



خروج از محیط چت
با ارسال این پیام به شماره 8383 می توانید از محیط چت سایتهای مختلف خارج شوید.
خروج از محیط چت سایت EY : Yahoo
خروج از محیط چت سایت EM : MSN
خروج از محیط چت سایت EI : ICQ
خروج کلی از محیط چت : EA



راهنما
با ارسال فرمان H – Help به شماره 8383 دو پیام دریافت خواهید کرد که در مورد نحوه دریافت راهنما برای هر قسمت شما را راهنمایی می کند.

چت کردن با ایرانسل به وسیله SMS Chat Zone! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان ، وب سایت کلوپ هواداران ام تی ان ایرانسل

broz bashid بازدید : 74 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

حل مشکل ریست شدن گاه به گاه گوشی های سونی اریکسون

 

در صورتی که شما نیز از یکی از مدل های گوشی های سونی اریکسون استفاده میکنید ، به مشکل آزار دهنده ای که هر از چند گاهی پیش میاید برخورد کرده باشید. به این شکل که به هنگام باز کردن یک عکس یا فایل صوتی و استفاده از گزینه "استفاده به عنوان" گوشی شما خاموش و روشن (ریست) میشود. ممکن است فکر کنید گوشی ویروسی شده یا حتی دچار مشکلات جدی تری شده. اما این مشکل از یک دلیل خیلی ساده نشأت میگیرد! در این ترفند قصد داریم این موضوع را برای شما بازگو کنیم.

راه حل رفع این مشکل بسیار ساده است!
در 99% این موارد ، مشکل فوق به دلیل استفاده از یک تم Theme غیر استاندارد برای گوشی است که امروزه به سادگی میتوان این تم ها را ساخت.
کافیست تمی که در حالت انتخاب دارید را تغییر داده و از یک تم استاندارد یا در حالت بهتر تم پیش فرض گوشی استفاده کنید.

حل مشکل ریست شدن گاه به گاه گوشی های سونی اریکسون منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 92 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

نحوه فعال سازی و استفاده از سرویس های جدید تالیا

 

تالیا را میتوان دومین اپراتور و نخستین شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری در کشور نامید. تالیا با ارائه سرویس هایی با کیفیت مطلوب و همچنین قیمت مناسب توانسته است کاربران زیادی را جلب نماید. اندک زمانی است که خدمات فوق العاده ای به این سیم کارت ها افزوده شده است اما بسیاری از کاربران هنوز از آنها بی خبرند یا طریقه استفاده از این خدمات نوین را نمی دانند. این 11 سرویس جدید عبارتند از: اتصال به اینترنت ، کنفرانس تلفنی ، ارسال و دریافت ایمیل از طریق SMS ، نمایش محدوده پوشش شبکه ، پرینت مکالمات ، محدودیت تماسهای ورودی ، دریافت پیام های فرهنگی تبلیغاتی ، اطلاعات هواشناسی ، خرید اینترنتی کارت شارژ، دریافت پیام صوتی و خرید کارت شارژ از طریق ATM ؛ در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه کار این 11 سرویس جدید بپردازیم. انتظار مکالمه ، نمایشگر ، انتقال مکالمه دریافتی به شخص دیگر و پیام کوتاه نیز 4 سرویس پیشین دیگر تالیا بودند که به بررسی آنها نیز خواهیم پرداخت.

اتصال به اینترنت (Data )
مشترکین تالیا در محدوده آنتن دهی تهران می توانند با استفاده از این سرویس به اینترنت متصل شوند. اتصال با سرعت 14400 کیلو بایت در ساعت می باشد و هزینه آن مطابق با هزینه مکالمه تلفنی است. برای اتصال به اینترنت باید گوشی مشترک امکان اتصال به اینترنت از طریق (Data) GSMراداشته باشد. برای درخواست فعال سازی این سرویس،کافیست مشترک از سیم کارت تالیای خود یک پیام کوتاه حاوی شماره موبایل خود را به شماره 50003232 ارسال نماید. شماره موبایل ارسالی می تواند با 0098 یا 98+ شروع شود یا بصورت ساده (مثلا XXXXXXX 0932 ) نوشته شود. سرویس اتصال به اینترنت تا 48 ساعت بعد از ارسال این پیام کوتاه فعال خواهد گردید. به منظور استفاده از این سرویس باید در گوشی یک اتصال اینترنتی بر مبنای شبکه GSM با شماره اتصال 909201000 ایجاد گردد و نوع شماره گیری آن ISDN و سرعت اتصال 14400 تعیین شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.
تنظیمات مورد نیاز در 4 گوشی رایج:

اتصال درگوشی سونی اریکسون:


W950i,M600i,P990
Main menu........Tools……….Control panel……connection……Internet Account ……….. More……..select new Account…….select Dial up…….. Dial up Account…………Account name ………Phone Number 90920100…..save
Z550i,S500i,K800i
Main Menu………Internet Setting……….Create New profile………yes……Name……..New Account……….Add CS Data…….Name……………Phone Number………909201000…….save
T630, k700
Main Menu ………connectivity ……data COM data account…New Account GSM……..Name:…………. Ok……….Phone Number:909201000……Edit ……….dial type………ISDN……….ok data rate…………14.4 k bits…………..save


در مابقی گوشی ها ی سونی اریکسون از منوی اصلی وارد Web access شده ودرقسمت Connectivity گزینه Data com را انتخاب و با وارد شدن در Data account و زدن New account یک اتصال اینترنتی بسازید و نوع آنرا GSM انتخاب کنید. در هنگام ساختن این اتصال برای آن نام و شماره اتصال به اینترنت را وارد نمایید. در قسمت های Username و Password اهمیتی ندارد که چه اطلاعاتی وارد شده باشد. وقتی که اتصال ساخته شد وارد قسمت Edit آن شده و گزینه Dial type را بر روی ISDN تنظیم کنید. در قسمت Speed 14400 را انتخاب کنید . در نهایت در قسمتInternet services در تنظیمات از بین اتصالات ساخته شده ، موردی که مایلید از آن استفاده کنید را انتخاب کرده و Connect شوید

اتصال در گوشی نوکیا:

Nokia 3230, 3250
Main …….. web………options……….settings ………default access point change……….. option ………….UN existing connection connection …………name……………. data bearer………..data call………dial up Number: 909201000 data call type: ISDN110 …………maximum data speed: 14400…………..save
NOKIA 6610i
Main Menu………Internet Setting……….Create New profile………yes……Name……..New Account……….Add CS Data…….Name……………Phone Number………909201000…….save


• اتصال در گوشی موتورولا :

ابتدا وارد قسمت Web session شده و گزینه New entry را انتخاب نمایید و نام اتصال را در قسمت Name وارد نمایید سپس در Service type1 وService type2 گزینه http را انتخاب نمایید.CSD No را 909201000 قرار داده و Speed را 14400گذاشته و در نهایت Line type را بر روی ISDN تنظیم کنید. در انتها دکمه Done را بزنید. برای اتصال به اینترنت روی اسم کلیک کرده و گزینه Lunch را انتخاب نمایید.

اتصال در گوشی سامسونگ:
ابتدا وارد منوی گوشی شده سپس وارد قسمت Browser شوید و در قسمت Profile setting پروفایلی که مایلید با آن به اینترنت متصل شده راانتخاب کنید و یا پروفایل جدیدی بدین منظور بسازید. بعد از وارد شدن به پروفایل در قسمت Bearer گزینه GSM را انتخاب نمایید. سپس وارد GSM Setting شوید و در قسمت Dial Number شماره 909201000 را وارد نمایید. همچنین در قسمت Data call Type گزینه ISDN را انتخاب نمایید و تغییرات داده شده را ذخیره کنید.

کنفرانس تلفنی ( Call Conference )

مشترکین تالیا می توانند با استفاده از این سرویس با توجه به قابلیت گوشی خود، حداکثر با 6 نفر به طور همزمان مکالمه نمایند. برای درخواست فعال سازی این سرویس کافیست مشترک از سیم کارت تالیای خود یک پیام کوتاه حاوی شماره موبایل خود را به شماره 50004242 ارسال نماید. شماره موبایل ارسالی می تواند با 0098 یا 98+ شروع شود یا بصورت ساده (مثلا XXXXXXX 0932 )نوشته شود. سرویس کنفرانس تلفنی تا 48 ساعت بعد از ارسال این پیام کوتاه فعال خواهد گردید. پس از فعال شدن سرویس کنفرانس تلفنی مشترک در حین مکالمه می تواند با ورود به قسمت Option گوشی خود تماس جدیدی را به مکالمه خود اضافه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.

ارسال و دریافت ایمیل از طریق SMS
مشترکین تالیا می توانند بدون اتصال به اینترنت از سرویس پیام کوتاه جهت ارسال و دریافت ایمیل استفاده نمایند. برای فعال سازی این سرویس،کافیست مشترک از سیم کارت تالیای خود یک پیام کوتاه خالی به شماره 50001 ارسال نماید. در این حالت بر اساس شماره تالیای مشترک، آدرس ایمیلی به وی اختصاص می یابد. بطور مثال اگر شماره مشترک 09329000000 بوده است آدرس ایمیل وی 9000000@sms.taliya.ir خواهد بود. از این پس مشترک می تواند به هر فردی که در لیست آدرس ایمیل وی باشد ، با ارسال پیام کوتاهی حاوی آدرس ایمیل فرد و موضوع و متن ایمیل، ایمیل را به شماره 5000 ارسال کند و ایمیل های دریافتی از افرادی که در لیست ایمیل وی ذکر شده اند را به صورت پیام کوتاه روی گوشی خود مشاهده نماید.جهت اضافه کردن آدرس ایمیل اشخاص به لیست مورد نظر کافیست آدرس ایمیل مربوطه را به شماره 50002ارسال کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.

نمایش محدوده پوشش شبکه (Cell Info)
این سرویس موقعیت مکانی مشترک را در هر لحظه با توجه به آنتن پشتیبان در آن منطقه نمایش می دهد. بطور مثال اگر مشترکی در تهران در خیابان جمهوری حضور دارد و از آنتن محدوده جمهوری استفاده می کند، در صورت فعال نمودن این سرویس، بر روی صفحه گوشی نام آنتن محدوده که ممکن است کلمه Jomhoory باشد را مشاهده می نماید. فعال سازی و استفاده از این سرویس رایگان می باشد. جهت فعال سازی این سرویس باید تنظیماتی بر روی گوشی موبایل صورت گیرد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.

پرینت مکالمات
هم اکنون مشترکین تالیا می توانند با در دست داشتن کارت ملی، سند سیم کارت و قطعه فیزیکی سیم کارت خود پرینت ریز مکالمات خود در بازه زمانی معینی را دریافت نمایند(درصورتیکه دارنده سیم کارت صاحب سند باشد). همچنین در صورتیکه فرد نامه ای از سوی مراجع قضایی برای پیگیری مسائل مربوط به سیم کارت خود داشته باشد می تواند آنرا به شرکت ارائه دهد تا مطابق آن عمل شود و در صورت نیاز پاسخ به مرجع قضایی مربوطه اعلام گردد. لازم به ذکر است که این سرویس بصورت رایگان به مشترکین تالیا ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.

محدودیت تماسهای ورودی (Call barring)
مشترکین تالیا جهت محدود کردن کلیه تماسهای ورودی خود می توانند با در دست داشتن مدارک سیم کارت و کارت ملی خود به نزدیکترین ایستگاه تالیا در سطح شهر تهران مراجعه ودر خواست خود را اعلام نمایند. در این حالت کلیه تماس های ورودی مشترک قطع خواهد شد. برای استفاده از این سرویس مبلغ 6360 ریال بصورت ماهیانه از حساب شما کسر خواهد گردید. برای وصل مجدد تماس های ورودی، مشترک می تواند با در دست داشتن مدارک سیم کارت و کارت ملی عکس دار خود به ایستگاه تالیا مراجعه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.

دریافت پیام های فرهنگی – تبلیغاتی (BroadCasting )
مشترکین تالیا می توانند پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی شبکه تالیا را بر روی صفحه نمایشگر گوشی خود مشاهده نمایند. فعال سازی و استفاده از این سرویس رایگان می باشد. جهت فعال سازی این سرویس باید تنظیماتی بر روی گوشی موبایل صورت گیرد، جهت کسب اطلاعات جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.

اطلاعات هواشناسی
با ارسال یک پیام کوتاه به شماره 500001 مشترکین تالیا می توانند دقیقترین اطلاعات هوا شناسی روز را بر روی گوشی خود به صورت پیام کوتاه دریافت نمایند. این سرویس بجز هزینه ارسال smsهزینه دیگری نخواهد داشت .

خرید اینترنتی کارت شارژ
مشترکین تالیا می توانند کارت شارژ مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری نمایند. بدین منظور فرد با استفاده از یکی از کارت های شتاب مربوط به بانک سامان، اقتصاد نوین،موسسه مالی و اعتباری بنیاد، ملت و یا کشاورزی و با وارد کردن رمز کارت، رمز دوم کارت و تاریخ انقضای آن، کارت شارژ مورد نظر را از طریق اینترنت درخواست نماید. در این حالت رمز کارت بر روی صفحه اینترنت نمایش داده شده و یک نسخه از رمز کارت به ایمیل مشترک ارسال می گردد. مشترک با وارد کردن رمز کارت به گوشی خود می تواند سیم کارت خود را شارژ نماید. به زودی این کار از طریق شبکه ATM نیز قابل انجام خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.

دریافت پیام صوتی (VMS )
با استفاده از این سرویس تماس گیرندگان می توانند در صورت در دسترس نبودن یا عدم پاسخ دهی و یا مشغول بودن شماره مشترک تالیا، برای وی پیام صوتی بگذارند. مشترکین تالیا می توانند با شماره 777 تماس بگیرند و پیام های صوتی گذاشته شده را دریافت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیم کارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید. .

خرید کارت شارژ  از طریق ATM
این سرویس به زودی از طریق َدستگاه های خودپرداز بانک ملی به بهره برداری خواهد رسید.

انتظار مکالمه (Call Waiting)
شما هرگز یک تماس مهم را از دست نخواهید داد. اگر مشغول مکالمه هستید و شخص دیگری با شما تماس گرفته است، گوشی موبایل، شما را آگاه می کند. شما می توانید همزمان به تماس جدید پاسخ دهید، درحالیکه شخص اول پشت خط منتظر باشد. اگر مایل به پاسخ دادن به تماس او نیستید، تماس گیرنده می تواند پیام صوتی خود را بگذارد.این سرویس رایگان می باشد.

نمایشگر (Caller Line Identification)

با این سرویس می توانید از شماره تلفن تماس گیرنده، پیش از پاسخ دادن به تماس، مطلع شوید. شما می توانید انتخاب کنید که به تماس پاسخ دهیدیا خیر. چنانچه قبلا" شماره تلفن تماس گیرنده در دفتر تلفن گوشی شما به همراه نام مالک آن ثبت شده باشد، نام وی نیز به همراه شماره تلفن بر روی گوشی موبایل شما ظاهر خواهد شد.این سرویس رایگان می باشد.
• CLIP: مشترک می تواند از شماره تلفن تماس گیرنده مطلع شود. طبعا مشترک هزینه ای از این بابت پرداخت نخواهد کرد.

انتقال مکالمه دریافتی به شخص دیگر(Call Diverting)
شما می توانید در زمانیکه گوشی تان خاموش است و یا در دسترس نمی باشید، تماس های دریافتی خود را برای هر شخص دیگری ارسال کنید.فعال سازی این سرویس رایگان می باشد.

چنانکه سئوالی دارید به بخش FAQ مراجعه کنید و در نهایت با شماره 444 از گوشی با سیم کارت تالیا تماس بگیرید.

چگونگی تنظیم سرویس پیام صوتی
مشترکین تالیا می توانند با استفاده از سرویس پیام صوتی (VMS) یک پیامگیر شخصی روی شبکه داشته و به دلخواه و در مواقع مختلف آن را فعال نمایند.
• اگر سرویس پیام صوتی برای شما فعال نبود، می توانید برای فعال کردن آن با مرکز خدمات مشترکین تالیا (444 و یا خط ثابت 8173) تماس گرفته تا ایشان سرویس VMS شما را به رایگان فعال نمایند.
• پس از فعال شدن VMS، وارد منوی تنظیمات Voicemail گوشی خود شده و شماره صندوق پستی 777 را در قسمت مربوطه وارد نمایید. سپس می توانید وضعیت های مختلفی نظیر در دسترس نبودن، اشغال بودن و ... که در صورت وقوع آنها پیامگیر شما فعال خواهد شد، انتخاب نمایید. در هر کدام از این حالات تماس گیرنده به طور خودکار به پیامگیر شخصی شما متصل شده، پیام خوش آمدگویی ضبط شده توسط شما را خواهد شنید و پس از آن می تواند برای شما پیام بگذارد.

پیام کوتاه(SMS)

یکی از خدماتی که تالیا ارائه می دهد، سرویس پیام کوتاه می باشد. حداکثر 164کاراکتر غیر فارسی را در یک پیام کوتاه می توان ارسال یا دریافت کرد. چنانچه گوشی دریافت کننده پیام در دسترس نباشد یا خاموش باشد، پیام ها در شبکه نگهداری خواهند شد تا در زمان مناسب ( برقراری ارتباط ) به دست گیرنده برسد.

نحوه فعال سازی و استفاده از سرویس های جدید تالیا منبع ترفند: وب سایت ترفندستان ، وب سایت رسمی تالیا

broz bashid بازدید : 85 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

نحوه فعال سازی و استفاده از سرویس های جدید تالیا

 

پس از نوآوری های متعدد شرکت ایرانسل در زمینه شبکه تلفن همراه ، این بار سرویس جدیدی توسط این شرکت برای دارندگان کلیه سیم کارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل فراهم شده است. "لطفأ با من تماس بگیرید!" عنوان این سرویس بسیار جالب است که به تازگی به جمع سرویس های ایرانسل پیوسته است. شما توسط این سرویس میتوانید به طور کاملأ رایگان ، پیام کوتاهی با مضمون "لطفأ با من تماس بگیرید!" را برای شماره مورد نظر خود ارسال کنید! این موضوع به ویژه در زمان هایی که شارژ کارت اعتباری شما و یا حتی زمان های قطعی شماره بسیار به کمک شما خواهد آمد ؛ چرا که کافی است این SMS را به طور رایگان ارسال کنید ، دوست شما متوجه خواهد شد که شما در موقعیت اضطراری قرار دارید و با شما تماس خواهد گرفت! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه این کار بپردازیم.

برای اینکار ابتدا به این نکته توجه داشته باشید از آنجاییکه ایرانسل تنها شبکه ای است که این سرویس را در ایران ارائه می کند، در حال حاضر امکان استفاده از آن برای تماس با سایر اپراتورها موجود نیست در نتیجه شما تنها میتوانید از این روش برای ارسال پیام به دوستانی که ایرانسل دارند استفاده کنید.

اما نحوه کار:
کافی است کد زیر را داخل گوشی وارد نمایید و سپس کلید سبز (Call) را بزنید:

09354401804#*150*

دقت کنید به جای شماره 09354401804 که به عنوان مثال وارد شده است ، شماره ای که قصد دارید SMS به آن ارسال شود را وارد کنید.
پس از فشردن کلید سبز ، پس از چند ثانیه عبارت زیر برای شما نمایان خواهد شد که نشانه موفقیت آمیز بودن عملیات است:

(Darkhaste Tamas be in shomare ersal shod (in service rayegan ast

و پیام کوتاهی با محتوای زیر برای دوست شما ارسال خواهد شد:

Lotfan Ba Man Tamas Begirid
(شماره ارسال کننده پیغام) : From

دقت کنید برای امتحان کردن این موضوع شماره ایرانسل خود را وارد ننمایید ، چرا که عملیات با مشکل روبرو خواهد شد.

ارسال SMS رایگان توسط ایرانسل در مواقع اضطراری! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 104 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

بوت شدن سریعتر گوشی های دارای سیستم عامل Symbian

 

یکی از مشکلاتی که گریبانگیر اکثرأ کاربران است ، مشکل دیر بالا آمدن و بوت شدن گوشی است. این موضوع گاهی بسیار آزاردهنده شده و حتی چندین دقیقه برای لود کامل اولیه گوشی طول میکشد. این معضل به خصوص بر روی گوشی های دارای سیستم عامل سیمبین (کلیه ورژنها) بسیار گسترده است. اما راه حل بسیار ساده ای برای حل آن وجود دارد! به نوعی که هر از چند گاهی با انجام دادن این ترفند میتوانید سرعت بوت شدن اولیه گوشی سیمبین خود را تا چندین برابر افزایش دهید!

بدین منظور:

ابتدا دقت کنید برای اینکار فقط برای چند دقیقه به سیم کارت یکی از دوستان یا آشنایانتان نیاز دارید! آنهم سیم کارتی از یک اپراتور دیگر.
به عنوان مثال اگر اپراتور و سیم کارت شما همراه اول است ، سیم کارت تالیا یا ایرانسل دوست خود را برای مدت کوتاه قرض بگیرید و سپس مراحل کار را دنبال کنید:

گوشی را خاموش نموده و مموری کارت و سیم کارت خود را خارج نمایید.
سیم کارت اپراتور دیگر را وارد نموده و گوشی را روشن کنید.
پس از بوت شدن کامل گوشی مجدد آن را خاموش نمایید.
حالا سیم کارت را خارج و سیم کارت خودتان و همچنین مموری کارت را قرار دهید.
گوشی را مجدد روشن کنید.

خواهید دید که گوشی سریعتر بوت خواهد!
اما شاید این موضوع برایتان سوال شود که چرا چنین اتفاقی می افتد؟
خاصیت سیستم عامل سیمبین به این گونه است که فایلهای مربوط به سیم کارت را روی گوشی ذخیره میکند. این موضوع باعث کندی بوت شدن گوشی میشود. اما پس از قرار دادن سیم کارت جدید سیستم عامل فایلهای زائد و اضافی مربوط به سیم کارت قبلی را پاک میکند. با این کار مقداری از فضای گوشی هم خالی میشود. در نتیجه هر چقدر سیم کارت مدت زمان بیشتری در گوشی قرار داشته باشد طبعأ فایلهای زائد بیشتری را ذخیره میکند.

بوت شدن سریعتر گوشی های دارای سیستم عامل Symbian منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 70 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

تماس اضطراری با باتری خالی به وسیله گوشی های سونی اریکسون

 

در گوشی های سونی اریکسون قابلیت بسیار جالبی نهفته است که ما را بیشتر به یاد بنزین ذخیره شده در باک ماشین های پیشرفته می اندازد! حتماً برای شما نیز پیش آمده است که قصد گرفتن تماس یا کار ضروری دیگری با گوشی خود دارید ، اما گوشی شما شارژ ندارد. این موارد راه چاری ای که به ذهن افراد میرسد استفاده از تلفن ثابت یا همگانی و حتی قرض گرفتن گوشی افراد دیگر است. اما اگر گوشی شما سونی اریکسون دست نگاه دارید ، چرا که گوشی شما یک شارژ مخفی نیز در خود ذخیره است که در لحظات اورژانسی فریادرس شما خواهد شد. در این ترفند نحوه روشن کردن گوشی با شارژ خالی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بدین منظور:
پس از خاموش شدن گوشی و پس از آن که اطمینان پیدا کردید گوشی خالی از شارژ باتری دیگر به روش معمول روشن نخواهد شد ، کافی است:
کلید Power گوشی را به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
پس از 15 ثانیه خواهید دید که گوشی شما روشن خواهد شد!
حالا میتوانید دکمه را رها کنید.
اکنون گوشی شما روشن شده است و میتوانید یک تا دو تماس کوچک اورژانسی با گوشی خود بگیرید.

این موضوع از ابتکارات شرکت سونی اریکسون است که در مواقع ضروری به کمک استفاده کنندگان این گوشی ها میاید.

تماس اضطراری با باتری خالی به وسیله گوشی های سونی اریکسون منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 81 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

یکی از مشکلات شایع در گوشی های UIQ3 به ویژه گوشی های P1 و P990 اشتباه درج شدن ساعت و تاریخ SMSهای دریافتی است. به عنوان مثال در برخی گوشی ها ، این عدم تطبیق تاریخ ها به شکل یک روز بعد یا یک زمان اشتباه دیگر وجود دارد. هر چند شاید این مشکل ، مشکل خیلی جدی نباشد اما طبعأ استفاده کنندگان این گوشی ها رو دچار مشکلات خاص خود میکنید. برای رفع این مشکل دو راه موجود است ، در این ترفند قصد داریم به معرفی این دو روش برای حل مشکل بپردازیم.

روش اول:
ابتدا در گوشی خود به مسیر Control Panel -> Device -> Location مراجعه کنید.
Current Time Zone را انتخاب نمایید.
از میان شهرهای موجود ، Honolulu را انتخاب کرده و Save را بزنید.
حالا کافی است ساعت و تاریخ گوشی خود را تنظیم نمایید. (منظور همین قسمتی است که اکنون در آن قرار دارید.)
اکنون در صورتی که مجددأ به Inbox مراجعه کنید ، خواهید دید که تاریخ و زمان SMSهای دریافتی موجود به شکل صحیح درآمده است.
* لازم به ذکر است مشکلی که در این روش وجود دارد این است که پس از مدتی مجددأ تاریخ و ساعت SMSها به هم میریزد.

روش دوم:
برای اینکار ، نیاز است که ابتدا نرم افزار Sms Spam Manager را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.
این نرم افزار به همراه کرک آن را از
http://www.tarfandestan.com/files/SMS-Spam-Manager-v1.00.UIQ3[Tarfandestan.com].zip
دانلود نمایید.
لازم به ذکر است کرک این نرم افزار نیاز به ساین کردن دارد. در صورتی که طریقه این کار را نمیدانید به اینجا بروید.
پس از نصب نرم افزار بر روی گوشی ، آن را اجرا نمایید.
در قسمت Mode و از منوی Active Mode ، گزینه Block black list rules را انتخاب کنید.
به تب بعدی یعنی Rule رفته و New را بزنید. سپس Telephone number را انتخاب کرده و Next را بزنید. حالا هر شماره ای که دوست دارید را وارد کنید. دقت کنید کافیست یک شماره اشتباه مانند 9999999 را وارد کنید. در اصل در این قسمت از این برنامه شما میتوانید SMSهای دریافتی از یک شماره خاص را مسدود کنید که ما از این برنامه استفاده دیگری میکنیم.
پس از اینکار ، More را زده و Preferences را انتخاب کنید. اکنون تمام گزینه های موجود را تیک بزنید. دقت کنید گزینه اول و آخر باعث خواهند شد پس از هر بار روشن کردن گوشی ، نرم افزار به طور خودکار در پس زمینه گوشی اجرا شود. به همین دلیل پیشنهاد میشود آنها را تیک بزنید.
در نهایت Done را انتخاب کنید.
در پایان لازم است تاریخ و ساعت گوشی تان حتماً درست و تنظیم باشد. دیگر نیازی هم به تغییر Location گوشی نیست و کافی است آن را بر روی همان Tehran تنظیم کنید.

رفع مشکل تاریخ و ساعت SMS های دریافتی در گوشی های P1 و P990 و گوشی های مشابه منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 70 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

استخراج عکس های تم گوشیهای سونی اریکسون بدون استفاده از نرم افزار

 

ممکن است شما نیز تا به حال تم های مختلف سونی اریکسون را نصب کرده باشید و دوست داشته باشید عکس های ثابت یا متحرک به کار رفته در این تم ها را جداگانه ذخیره کنید. در این ترفند راه حلی بسیار ساده برای استخراج عکس ها از تم های مخصوص سونی اریکسون به شما معرفی خواهیم کرد ، برای اینکار نیاز به هیچ نرم افزار جانبی نیز نخواهید داشت.

برای اینکار:
توسط My Computer به محلی که تم در آن موجود است بروید. (فایل نصب تمی که دانلود کرده اید یا بر روی CD دارید).
اکنون دقت کنید قابلیت نمایش پسوند فایلها فعال باشد. اگر این طور نیست در My Computer از منوی Tools به Folder Option بروید. در تب View تیک گزینه Hide extensions for file types را بردارید و OK کنید.
سپس فرمت فایل تم را (معمولأ thm.) را پاک کرده و (zip.) را جایگزین آن نمایید.
حال به سادگی با راست کلیک بر روی این فایل و انتخاب Extract Files میتوانید محتویات تم ساخته شده را از حالت فشرده خارج کنید.
در پوشه ایجاد شده ، تصاویر نیز موجودند.

استخراج عکس های تم گوشیهای سونی اریکسون بدون استفاده از نرم افزار منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 121 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

حکایت زنگ ساعت گوشی های موبایل

 

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که صبح زود قصد بیدار شدن از خواب را داشته باشید و برای بیدار شدن بخواهید از ساعت گوشی تان استفاده کنید. اما اگر تعدادی دوست مردم آزار داشته باشید قضیه اندکی فرق میکند! چرا که در صورت روشن گذاشتن گوشی ممکن است به وسیله SMS یا تماس بی موقع دوستانتان از خواب بپرید. به همین خاطر شاید قید بیدار شدن به وسیله گوشی را بزنید! اما اصلأ نیازی به نگرانی نیست چون چاره این کار بسیار ساده است و با یک نیمچه ترفند قابل حل.

ساعت موجود در کلیه گوشی های نوکیا ، سونی اریکسون و سامسونگ و اکثر گوشی های همانند ، به نوعی متفاوت از سیستم عامل درونی گوشی عمل میکند.
شما کافی است ساعت خود را پیش از خواب تنظیم کنید و زنگ بیداری را انتخاب کنید ، سپس با خیال راحت گوشی را خاموش کنید و بخوابید. گوشی در همان حالت خاموش زنگ زده و شما را از خواب بیدار میکند.
جالب تر اینکه اگر نخواهید گوشی را خاموش کنید ، میتوانید گوشی را در حالت بی صدا Silent قرار دهید و لرزاننده آن را هم خاموش کنید ، سپس ساعت را تنظیم کنید و مطمئن باشید در زمان تعیین شده با صدای بلند زنگ خواهد زد.
جدا از این مسئله ، گاهی به وسیله این ترفند میتوانید شوخی هایی هم با دوستانتان بکنید. به فرض در سر کلاس درس ، بر روی گوشی دوستتان که در حالت Silent هم هست زنگ ساعت قرار دهید...!

حکایت زنگ ساعت گوشی های موبایل منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 80 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

آماده باش ، پیش از زنگ خوردن گوشی و دریافت SMS!

 

در عوالم موبایل بازهای حرفه ای ، دو اصطلاح "تک زدن" و "تک گرفتن" وجود دارد. تک زدن رونق زیادی دارد اما تک گرفتن یک هنر هست که هر کسی از داشتن آن عاجز است! به زبان ساده تر ، شما نیز احتمالأ تاکنون با مزاحم هایی برخورد داشته اید که گاه و بی گاه با زدن تک زنگ آسایش را از شما سلب میکنند. یا شاید دوست داشته باشید هنگامی که شخصی با شما تماس میگیرد ، زودتر از آنکه گوشی شما زنگ بخورد و شماره فرد روی گوشی تان ظاهر شود ، به تماس وی پی ببرید. با ترفندی ساده میتوانید 1 الی 2 ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی تان متوجه شوید که هم اکنون گوشی تان زنگ میخورد و یا SMS دریافت خواهید کرد!

ابتدا لازم به ذکر است این ترفند بر روی سیم کارتهای دارای سرویس GPRS عمل میکند. در نتیجه در حال حاضر تنها بر روی سیم کارتهای ایرانسل و در آینده ای نزدیک بر روی سیم کارتهای همراه اول قابل اجراست.
همچنین برای انجام این ترفند شما نیازمند گوشی با سیستم عامل سیمبین هستید.

برای اینکار:
از منوی اصلی به مسیر زیر بروید:
Settings > Connection > GPRS
سپس مطمئن شوید گزینه GPRS Connection بر روی When Available تنظیم شده باشد.

در این صورت شما در زیر قسمت نمایشگر میزان آنتن ، لوگوی کوچکی به شکل حرف G خواهید داشت (در بعضی گوشی ها حرف E و یک مثلث برعکس).
با فعال بودن این گزینه ، شما از اینترنت استفاده نخواهید کرد ، تنها سرویس GPRS شما فعال است و طبعأ هزینه ای هم نخواهد داشت.
اما اکنون در صورتی که فردی با شما تماس بگیرد ، چند ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی و همچنین دریافت SMS ، روی علامت G یک خط کشیده میشود. (در اصل در فاصله بین فشردن دکمه سبز توسط فرستنده و زنگ خوردن در گوشی گیرنده).
به همین سادگی شما زودتر از زنگ خوردن گوشی میتوانید دریابید که به زودی تماس یا پیامکی خواهید داشت.


آماده باش ، پیش از زنگ خوردن گوشی و دریافت SMS! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 80 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

دیگر به سادگی در دسترس نباشید!

 

قطعأ شما نیز گاهی خیلی دوست داشته اید که برای مدتی در دسترس نباشید و فردی با شما تماس نگیرد یا پیامی دریافت نکنید. راه هایی نیز برای اینکار وجود دارد. میتوانید گوشی خود را خیلی راحت خاموش کنید ، شاید این کار ساده ترین راه باشد اما بهترین راه نیست ، چرا که با اینکار دیگر به امکانات جانبی گوشی دسترسی نخواهید داشت و شاید نوعی بی احترامی به دوستانتان تلقی شود. راه های دیگری نظیر استفاده از نرم افزارهای جانبی که دردسرهای خود را دارد. اما اکنون شما میتوانید با استفاده از این ترفند و تنها با تغییر یک تنظیم در گوشی خود کاملأ از شبکه تلفن همراه خارج شوید به طوریکه هر فردی با شما تماس گیرد با پیغام "در حال حاضر تماس با مشترک مورد نظر مقدور نمی باشد" روبرو گردد و علاوه بر آن هیچ پیامی برای شما ارسال نشود. این روش بر روی کلیه خطوط تلفن همراه کشور امکان پذیر است و این بار شما بر خلاف شعار همراه اول ، تنها هستید!

ابتدا دقت کنید این روش تقریبأ بر روی کلیه گوشی ها امکان پذیر است و تنها بر روی برخی مدل های قدیمی امکان استفاده از آن وجود ندارد.

در گوشی های نوکیا:
از منوی اصلی وارد Settings شوید.
سپس به قسمت Network بروید.
اکنون وارد بخش Network Mode شوید.
حالا گزینه UMTS را انتخاب نمایید.
گوشی شما ممکن است رستارت شود. کار تمام است.
بعد از این کار ، عبارتی با عنوان 3G در کنار نشانگر آنتن گوشی فعال میشود.
اکنون میتوانید با شماره گیری گوشی خود توسط تلفن دیگری مطمئن شوید که در دسترس نیستید.
برای بازگشت به حالت معمولی ، مجدد به مسیر فوق رفته و گزینه Dual Mode را انتخاب نمایید.

در گوشی های سونی اریکسون:
از منوی اصلی وارد Settings شوید.
سپس به قسمت Connectivity بروید.
اکنون وارد بخش Mobile Networks شوید.
حالا به قسمت GSM/3G networks بروید.
اکنون بایستی گزینه 3G Only را انتخاب نمایید.
کار تمام است. با شماره گیری گوشی خود توسط تلفن دیگری نتیجه را ببینید.
برای بازگردانی گوشی به حالت اولیه ، کافی است از مسیر یاد شده گزینه GSM and 3G را انتخاب کنید.

در برخی از گوشی های سونی اریکسون مسیر انجام این کار به این شکل است:
Menu > Tools > Control Panel > Connections > Mobile networks > GSM/3G networks

در سایر گوشی ها نیز روش انجام کار تقریبأ به همین شکل است. شما باید در قسمت تنظیمات گوشی خود و در بخش Network آن ، حالت شبکه را بر روی GSM یا UMTS تنظیم کنید. با آزمون و خطا نیز این کار میسر است.

لازم به ذکر است این روش بر روی خطوط مخابراتی داخل کشور یعنی همراه اول ، تالیا و ایرانسل امکان پذیر است چرا که در حال حاضر هیچ کدام از این اپراتورها از فناوری 3G پشتیبانی نمی کنند.
دیگر به سادگی در دسترس نباشید! منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

broz bashid بازدید : 77 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

کدهای مخفی گوشی iPhone

 

اگر iPhone را برترین گوشی حال حاضر دنیا ندانیم ، حدأقل میتوان آن را یکی از برترین گوشی های موجود در جهان دانست. iPhone و پس از آن iPhone نسل سوم ، یکی از ابتکارات شرکت اپل بود که با استقبال بی سابقه ای روبرو شد. ظاهر بسیار شیک و زیبا، توانمندی های فنی متعدد ، صفحه لمسی چندگانه و بسیاری از نکات مثبت دیگر باعث شده است تا iPhone به یک گوشی محبوب در میان کاربران تبدیل گردد. iPhone نیز ترفندهای مختلفی دارد که هم اکنون قصد داریم کلیه کدهای مخفی این گوشی را برای شما بازگو کنیم. با بهره گیری از این کدها میتوانید به اعماق iPhone دسترسی پیدا کنید.

دقت نمایید کدها را از چپ به راست وارد نمایید ؛

به صفحه وارد کردن شماره بروید. سپس کد *#12345#3001* را وارد کرده و Call را لمس کنید. وارد قسمتی به نام Field Mode خواهید شد. در Field Mode میتوانید اطلاعات درونی آیفون را مشاهده کنید. اطلاعات تخصصی پیرامون شبکه ، باتری و نظایر آن.

کد #06#* به مانند سایر گوشی ها شماره سریال IMEI آیفون شما را در اختیارتان قرار میدهید. با استفاده از این شماره و بهره گیری از این ترفند میتوانید به اصل بودن آیفون خود پی ببرید.

#777* را وارد کرده و Call را لمس کنید. بالانس مالی خود را در سیم کارت مورد استفاده مشاهده می نمایید (فقط مخصوص اپراتور AT&T در آمریکا).

#225* را وارد کرده و Call را لمس کنید تا صورت حساب مالی خود را مشاهده کنید (فقط مخصوص اپراتور AT&T در آمریکا).

#646* را وارد کرده و Call را لمس کنید. میزان دقایق مانده و استفاده شده در سیم کارت مورد استفاده را مشاهده می نمایید (فقط مخصوص اپراتور AT&T در آمریکا).

#21#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. با اینکار تنظیمات مربوط به Call Forwarding یا عملیات ارجاع تماس را مشاهده خواهید کرد. این تنظیمات شامل فعال یا عدم فعال بودن Call Forwarding در Voice، Data، Fax، Sms، Sync، Async، Packet Access و Pad Access میشود.

#30#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. این کد جهت چک نمودن خط تماس به کار میرود.

#76#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. فعال یا عدم فعال بودن خط تماس را مشاهده خواهید کرد.

#43#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. این کد فعال بودن یا نبودن قابلیت انتظار مکالمه Call Waiting را مشخص میکند. این تنظیمات شامل  فعال یا عدم فعال بودن Call Waiting در Voice، Data، Fax، Sms، Sync، Async، Packet Access و Pad Access میشود.

#61#* را وارد کرده و Call را لمس کنید. این کد جهت چک نمودن شماره برای تماس های پاسخ داده نشده به کار میرود. نمایش شماره برای تماس های تلفنی ارجاعی هنگامی که یک تماس پاسخ داده نمیشود. این تنظیمات شامل فعال یا عدم فعال بودن این موضوع در Voice، Data، Fax، Sms، Sync، Async، Packet Access و Pad Access نیز میشود.

#62#* و #67#*و #33#* نیز هر یک به ترتیب به بررسی تنظیمات گوشی به هنگام ارجاع تماس در زمان خارج از دسترس بودن سرویس ، اشغال بودن خط و انتقال خط میپردازد. این تنظیمات نیز شامل Voice، Data، Fax، Sms، Sync، Async، Packet Access و Pad Access میشود.

کدهای مخفی گوشی iPhone منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
به نام خداوند بخشایشگر مهربان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1223
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 162
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 1,347
  • بازدید سال : 30,853
  • بازدید کلی : 232,580
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    Online User

    ابزار هدایت به بالای صفحه